Ακολουθήστε μας

Ιστορία - Πολιτισμός

Αυτά τα λόγια του Κολοκοτρώνη προς τον Ιμπραήμ, πρέπει να αποτελούν φάρο για τους Έλληνες

Δημοσιεύτηκε στις

Θ. Κολοκοτρώνης προς Κεχαγιά του Ιμπραήμ: «Αυτά που μας φοβερίζεις να τα κόψεις και να κάμεις ούτε πόλεμος είναι, ούτε πέραση έχουν σ’ εμάς. Εδώ, τώρα, ξανάγινε Ελλάδα. Όχι τα σπίτια, όχι τα δένδρα να μας κάψεις, αλλά και πέτρα πάνω στην πέτρα να μην αφήσεις, όσοι Ελληνες μείνουν, ακόμη και ένας μονάχα, πάντα θα πολεμούμε για τον τόπο μας, στους κάμπους ή και στα βουνά για την ελευθερία μας. Μην ελπίζεις λοιπόν πως θα ξαναγίνουμε δούλοι και πως τη γη μας θα την κάμεις δική σου. Βγάλ ’το απ’ το νου σου!»

Η Ελλάδα του 1821 αγωνίσθηκε επί περίπου οκτώ χρόνια και νίκησε, γιατί είχε αποφασίσει να νικήσει και να αποκτήσει την ανεξαρτησία και την ελευθερία της. Αυτή η μεγάλη ιστορική απόφαση, η οποία παραδινόταν από γενιά σε γενιά, συνένωνε τους Ελληνες στον αγώνα.

Το καλπάκι συνάντησε τον τζουμπέ του άρχοντα, το φέσι του νοικοκύρη τη σερβέτα του ξωτάρη. Η σκούφια του παζαρίτη την πουκαμίσα του χωρικού. Με τον γενικό ξεσηκωμό εξαφανίστηκαν οι εξ Ανατολών βάρβαροι και προαιώνιοι ποδοπατητές της κλασικής γης. Καμιά δύναμη του επιδρομέα κατακτητή δεν πέτυχε να κάμψει τον αγώνα του έθνους.

Ακόμη και η τελευταία επιδρομή κατά της Ελλάδος (1828) προσέκρουσε στο θαύμα της ελληνικής αντίστασης, παρ’ όλες τις εσωτερικές διαιρέσεις και διχόνοιες. Διότι υπήρξαν νουνεχείς αγωνιστές, οι οποίοι είχαν ξεκινήσει αγράμματοι, αλλά αφουγκράζονταν το ηθικό πλεονέκτημα της καταγωγής και τα φιλελεύθερα μηνύματα του πολιτισμένου κόσμου.

Εκείνοι που δεν σκιάχτηκαν από τη φλόγα και την αιματοχυσία, και πρωταγωνίστησαν με το σπαθί και το τουφέκι τους. Χρησιμοποίησαν όμως την ορθή σκέψη και τον ορθό λόγο, τον οποίο καλλιέργησαν στο έδαφος της πατρίδας.

Εκφραστής τους, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Ο Γέρος του Μοριά, που στάθηκε όρθιος και τετράγωνος, όπως ήταν πάντοτε, μήνυσε στον Ιμπραήμ που ερχόταν από την Αίγυπτο για να ξανασκλαβώσει τον Μοριά:

«Οι Ελληνες δεν ματαγίνονται δούλοι! Τελείωσε!»

Βρισκόταν τότε στη Μεσσηνία. Πριν φθάσει εκεί ο Ιμπραήμ, έστειλε τον Κεχαγιά του με χίλιους και πλέον ατάκτους για να αρχίσουν νέα καταστροφή. Γράφει ο Κολοκοτρώνης στα απομνημονεύματά του πως «τους έστειλε για ν’ ανοίξουν τον δρόμο με τσεκούρια και με άρματα, να σκοτώσουν και να κάψουν ελαιώνες, αμπέλια, μουριές και σπίτια».

Εν τω μεταξύ ο πανίσχυρος Αιγύπτιος στρατάρχης ετοίμαζε τα τακτικά στρατεύματά του στη Ζαχάρω. Νόμιζε ότι διά πυρός και σιδήρου και με τη δύναμη του ισχυροτέρου θα εξουδετέρωνε την απόφαση του ελληνικού έθνους. Πως θα κέρδιζε το τελευταίο του πολεμικό παιχνίδι με τους όγκους της νέας επιδρομής. Όμως έχασε. Ο Κεχαγιάς του κάλεσε τους ελεύθερους Μεσσήνιους να υποταχθούν πάλι και να προσκυνήσουν.

Ανέλαβε, λοιπόν, ο Κολοκοτρώνης να απαντήσει εκ μέρους του μεσσηνιακού λαού και του είπε έξω από την Καλαμάτα:

«Αυτά που μας φοβερίζεις να τα κόψεις και να κάμεις ούτε πόλεμος είναι, ούτε πέραση έχουν σ’ εμάς. Εδώ, τώρα, ξανάγινε Ελλάδα. Όχι τα σπίτια, όχι τα δένδρα να μας κάψεις, αλλά και πέτρα πάνω στην πέτρα να μην αφήσεις, όσοι Ελληνες μείνουν, ακόμη και ένας μονάχα, πάντα θα πολεμούμε για τον τόπο μας, στους κάμπους ή και στα βουνά για την ελευθερία μας. Μην ελπίζεις λοιπόν πως θα ξαναγίνουμε δούλοι και πως τη γη μας θα την κάμεις δική σου. Βγάλ ’το απ’ το νου σου!»

Πηγή: Εθνικός Φάρος

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Άγιον 12ήμερο 1940! Γράμμα από το μέτωπο

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δεκέμβριος του 1940, διανύουμε τις τελευταίες ημέρες. Ο χειμώνας ιδιαίτερα βαρύς. Επικρατεί αφόρητο κρύο και το χιόνι έχει σκεπάσει τα πάντα Ο πόλεμος μαίνεται εις τις παγωμένες βουνοκορυφές. Τα ελληνόπουλα απωθούν τους επιτεθειμένους εχθρούς της Ελευθερίας μας και σημειώνουν σημαντικές νίκες.

Παραμονές της πρωτοχρονιάς ο γεροΗλίας έχει δίπλα του τα δυο εγγονάκια του την Φωτεινούλα και τον Ηλία και τους διηγείται τα κατορθώματά του από τον μακεδονικά αγώνα δίπλα εις τον ήρωα Παύλο Μελά και τα μάτια του βουρκώνουν από συγκίνηση και υπερηφάνεια , γιατί συνέβαλε και αυτός εις την ελευθερία της Μακεδονίας μας από τους Τούρκους και άλλους δυνάστες.

Η συμβία του κυρά Φωτεινή με τη νύφη τους Κατερίνα τη σύζυγο του υιού τους Δημητρίου ασχολούνται με τα του σπιτιού, μέρες που είναι. Συγχρόνως επιμελούνται και συντονίζουν και τις άλλες γυναίκες του χωριού οι οποίες ασχολούνται με την περιποίηση των τραυματιών ή με το πλέξιμο της φανέλας του στρατιώτη.

Έξω κρύο τσουχτερό που παγώνει τα πάντα. Η φωτιά εις το τζάκι και το εορταστικό κλίμα ζεσταίνουν τις καρδιές των ανθρώπων. Εις το σπιτικό του κυρ Ηλία η ατμόσφαιρα εορταστική και αγωνιώδης έχουν πολλές ημέρες να λάβουν γράμμα από το μέτωπο. Από τον Δημήτρη και τα εγγόνια ρωτούν και επιζητούν την παρουσία του πατέρα. Ξαφνικά ακούγονται κτυπήματα εις την πόρτα. Ποιος να ήλθε μέσα εις το κρύο και κυρίως τι μαντάτα φέρνει. Ήταν ο ταχυδρόμος του χωριού και έφερε το πολυπόθητο μήνυμα. Ένα γράμμα από τον μαχητή-πολεμιστή Δημήτριο.

Με τρεμάμενα χέρια από χαρά και συγκίνηση , αφού κάθισαν γύρω από το τζάκι, αρχίζει να διαβάζει η Κατερίνα με παλλόμενη φωνή «Ανήμερα Χριστουγέννων 1940.

Από τις παγωμένες βουνοκορυφές της Πίνδου, βρίσκω λίγο χρόνο και απευθύνομαι εις την πριγκίπισσα Φωτεινή, τον διάδοχο Ηλία, την πεπιφιλημένη Κατερίνα και σε εσας σεβαστοί μου γονείς. Οι συνθήκες άσχημες, το κρύο πολικό. Μας ζεσταίνει η αγάπη όλων σας και η Σκέπη της Παναγίας. Η φανέλα του στρατιώτη απαλύνει τον πόνο και μας προφυλάσσει από τα κρυοπαγήματα. Καθημερινά σημειώνουμε νίκες και απωθούμε τον εισβολέα με το αέρα και την ευλογία της Υπερμάχου Στρατηγού, η γενναία ελληνική ψυχή με το ¨αέρα¨ τρέπει σε φυγή τους εχθρούς.

Τις τελευταίες δυο τρεις ημέρες δεν δεχτήκαμε εχθρική επίθεση, έτσι μπόρεσαν οι ιερείς του τάγματος π. Μιχαήλ και π. Παύλος να εξομολογήσουν όσους επιθυμούσαν και σήμερα τέλεσαν τη Θεία Λειτουργία και κοινωνήσαμε των Αχράντων Μυστηρίων. Ξεχωριστή ευλογία και χαρά, να διαλαλείται το χαρμόσυνο μήνυμα εις τις παγωμένες βουνοκορυφές. Συγκινημένοι όλοι ευχηθήκαμε να μη ζήσει η ανθρωπότητα τη φρίκη άλλου πολέμου, να υπερασπιστούμε το δίκαιο της Ελλάδας και ο Άγιος Βασίλειος να φέρει την νίκη της Ελλάδος και να ασχοληθούμε με έργα θεάρεστα και πατριωτικά.

Όπως μου γράψατε εις το τελευταίο γράμμα ο ήρωας του Μακεδονικού αγώνα, ο πολυτραυματίας γείτονας δάσκαλος κ. Στράτος προσφέρει οικειοθελώς και δωρεάν τις υπηρεσίες του εις την εκπαίδευση των παιδιών του χωριού μη εξαιρουμένων της Φωτεινούλας και του Ηλία. Τον ευχαριστώ από καρδιάς.

Τις καλύτερες ευχές για τον νέο χρόνο 1941 για την αγωνιζόμενη Ελλάδα της Ελευθερίας και της Ορθοδοξίας και εις τον καθένα μας ξεχωριστά ότι καλύτερο.

Πολλά πολλά φιλάκια εις τα αγγελούδια μας Φωτεινή και Ηλία, εις την σύζυγο Κατερίνα και σεβαστοί γονείς ασπάζομαι την δεξιά σας Δημήτρης.»

Συγκινημένοι και χαρούμενοι, ευχαρίστησαν τον πανάγαθο Θεό για το πολύ χαρμόσυνο μήνυμα. Το φτωχικό έμοιαζε με μικρό παλάτι. Όλα ξεχάστηκαν κούραση, κρύο και ταλαιπωρία. Σφιχταγκαλιασμένοι

Μικροί και μεγάλοι έψαλλαν ¨τη υπερμάχω στρατηγώ….»

Μυργιώτης Παναγιώτης

Μαθηματικός

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Yπερψηφίστηκε από την πλειοψηφία των παρατάξεων της γερμανικής Βουλής αίτημα ισότιμη αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από την Τουρκία! Καταψήφισε η “Εναλλακτική για τη Γερμανία”

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Την Πέμπτη που μας πέρασε, στις 19 Δεκεμβρίου στην Μπούντεσταγκ (Bundestag), στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο της Γερμανίας, συζητήθηκε και υπερψηφίστηκε από την πλειοψηφία των παρατάξεων της γερμανικής Βουλής το αίτημα της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη (ΟΣΕΠΕ) για την ισότιμη αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από την Τουρκία.

Η Διαρκής Επιτροπή για την Αναγνώριση της Γενοκτονίας (επιτροπή της ΟΣΕΠΕ) μέσω της φωνής του βουλευτή του γερμανικού Κοινοβουλίου Τάκη Μεχμέτ Αλί με καταγωγή από τον Πόντο, ζήτησε τη συμπερίληψη των Ελλήνων του Πόντου στο ψήφισμα του γερμανικού Κοινοβουλίου του 2016 που αφορούσε την αναγνώριση της Γενοκτονίας των γηγενών χριστιανικών πληθυσμών από την Οθωμανική Αυτοκρατορία με διάδοχο κράτος την Τουρκία.

Τα μέλη του ΔΣ της ΟΣΕΠΕ και της Διαρκούς Επιτροπής για την Προώθηση της Αναγνώρισης της Γενοκτονίας Παρθένα Ιορδανίδου και Αλεξάνδρα Ζαπουνίδου παραβρέθηκαν στην αίθουσα του Κοινοβουλίου όταν ο Πόντιος βουλευτής με ευσύνοπτο πλην σαφή τρόπο παρουσίασε το αίτημα για να καταλήξει στην ομιλία του με την φράση στα ελληνικά «Δεν Ξεχνώ»!

 

Ο βουλευτής του SPD Τάκης Μεχμέτ Αλί την ώρα που διατυπώνει το αίτημα στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο της Γερμανίας (φωτ.: ΟΣΕΠΕ)

 

Η συνεργασία και συμπόρευση μεταξύ του Τάκη Μεχμέτ Αλί και της Διαρκούς Επιτροπής για την Προώθηση της Αναγνώρισης της Γενοκτονίας (ΔΕΠΑΓ) της ΟΣΕΠΕ μετράει χρόνια. Ο βουλευτής ενημερώθηκε για την πορεία και τις πολιτικές που ασκήθηκαν από την ΔΕΠΑΓ που στόχο είχαν την αναγνώριση της Γενοκτονίας. Κορυφαία τέτοια στιγμή ήταν η ομιλία του τέως Προέδρου της Κυβερνήσεως Γιόακιμ Γκάουκ (Joachim Gauck) το έτος 2015, στην οποία έκανε αναφορά στην Γενοκτονία των Αρμενίων, των Ελλήνων του Πόντου και των Ασσυρίων.

Παρά όμως την συστηματική και εργώδη προσπάθεια της ΔΕΠΑΓ, το ψήφισμα του γερμανικού Κοινοβουλίου του 2016, το επονομαζόμενο «Armenier-Resolution», δεν αναφέρεται ονομαστικά όπως κάνει με άλλες κοινότητες που υπέστησαν Γενοκτονία, στον Ποντιακό ελληνισμό. Συγκεκριμένα το ψήφισμα αναφέρεται σε Αρμενίους, Ασσυρίους/Αραμαίους και «υπόλοιπους χριστιανικούς λαούς».

 

Η στιγμή της ψηφοφορίας του αιτήματος για την συμπερίληψη της Ποντιακής Γενοκτονίας στο ψήφισμα του 2016 της γερμανικής Βουλής που αναγνώριζε την Γενοκτονία των Αρμενίων και των Ασσυρίων (φωτ.: ΟΣΕΠΕ)

 

«Η μη αναφορά στην Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, είναι εξόχως προβληματική και υποτιμητική για την ιστορία των προγόνων μας, όπως συνηγορούν και συνομιλητές μας επιστήμονες Γενοκτονολόγοι. Δεν ανταποκρίνεται στην ιστορική αλήθεια. Σύμφωνα με τον θεμελιωτή της τεκμηρίωσης του Ολοκαυτώματος και ιδρυτή της IAGS (Διεθνής Ένωση Μελετητών της Γενοκτονίας) τον αείμνηστο Ίσραελ Τσάρνι (Israel Charny) “τα θύματα της Γενοκτονίας που διέπραξαν οι Τούρκοι δεν ήταν μόνο Αρμένιοι, αλλά και Ασσύριοι και Έλληνες”. Θέσαμε στόχο ζωής να αποκαταστήσουμε αυτήν την αδικία. Για εμάς ο αγώνας αυτός δεν θα τελειώσει μέχρι να ψηφιστεί από το Κοινοβούλιο της χώρας που ζούμε και προσφέρουμε ως ενεργά μέλη της κοινωνίας για την πρόοδό της, η ισότιμη αναγνώριση της Γενοκτονίας των ελληνορθοδόξων της Ανατολής», δήλωσε από το Βερολίνο στο pontosnews.gr η πρόεδρος της ΟΣΕΠΕ Παρθένα Ιορδανίδου.

Η πρόταση του βουλευτή της Bundestag Τάκη Μεχμέτ Αλί υπερψηφίστηκε από όλες τις παρατάξεις και την ομάδα των Αριστερών με εξαίρεση την παράταξη του ακροδεξιού κόμματος AfD – Alternative für Deutschland (Εναλλακτική πρόταση για τη Γερμανία).

Η ΟΣΕΠΕ και η ΔΕΠΑΓ, η αρμόδια επιτροπή της στο θέμα της Γενοκτονίας, σε συνεργασία με τον Τάκη Μεχμέτ Αλί προγραμματίζουν τις επόμενες δράσεις για την τελική αναθεώρηση του Ψηφίσματος του 2016. Συγκεκριμένα για την προεκλογική περίοδο την λεγόμενη Wahlkampf θα ζητηθεί από τα γερμανικά κόμματα πλην του AfD (του ακροδεξιού κόμματος που καταψήφισε το αίτημα) να διασαφηνίσουν τις προθέσεις τους και να τοποθετηθούν επίσημα για το ζήτημα της Γενοκτονίας. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την επέτειο της Γενοκτονίας του 2025 σχεδιάζονται δράσεις ενημέρωσης και ειδικής συζήτησης με τους βουλευτές του Ευρωκοινοβουλίου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ποντίων Βρυξελλών «Καμίαν κ’ εν Αργώς».

 

Η πρόεδρος της ΟΣΕΠΕ Παρθένα Ιορδανίδου με τον ευρωβουλευτή Φρέντι Μπελέρη, την υφυπουργό Σοφία Βούλτεψη, τον συγγραφέα Ιωάννη Παπαφλωράτο κα στην παρουσίαση του βιβλίου «Ο Ελληνισμός του Πόντου» στο Ευρωκοινοβούλιο (φωτ.: ΟΣΕΠΕ)

 

Στις 3 Δεκεμβρίου η πρόεδρος του ΟΣΕΠΕ ήταν ομιλήτρια στο Ευρωκοινοβούλιο για την παρουσίαση του βιβλίου του δρ Ιωάννη Παπαφλωράτου Ο Ελληνισμός του Πόντου, σε εκδήλωση που διεξήχθη με την συνεργασία των Ποντιακών Συλλόγων των Βρυξελλών και της Γλυφάδας «Η Ρωμανία». Στις 9 Δεκεμβρίου ο ευρωβουλευτής Φρέντι Μπελέρης κατέθεσε ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναγκαία αναγνώριση της Γενοκτονίας των Χριστιανών της Ανατολής Ελλήνων, Αρμενίων, Ασσυρίων.

Στις Βρυξέλλες και στο Βερολίνο διαδραματίζονται μεγάλες στιγμές για τον Ποντιακό ελληνισμό. Ευχόμαστε να τελεσφορήσουν!

ΠΗΓΗ: PontosNews

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Η Εκκλησία του Δήμου και η Εκκλησία των Πιστών

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στις Ελληνικές πόλεις η Εκκλησία του Δήμου ήταν η συνάθροιση των ελεύθερων πολιτών που συσκέπτοντο, νομοθετούσαν, αποφάσιζαν για τα κοινά και έλεγχαν τους εκλεγμένους ή κληρωτούς άρχοντες στους οποίους είχαν αναθέσει την εφαρμογή των νόμων και την διαχείριση των κοινών. Αυτός ο τρόπος διαχείρισης των θεμάτων της πόλεως συνιστά την Άμεση Δημοκρατία, το μόνο ανθρωποκεντρικό σύστημα πολιτικής διακυβέρνησης μίας κοινωνίας όπου όλοι οι πολίτες συναποφασίζουν για ότι αφορά την πόλη τους. Το σύστημα αυτό προϋποθέτει την ισότητα των πολιτών, την ελευθερία, τον σεβασμό προς τον άλλον, την ατομική ευθύνη και την αποδοχή εκ μέρους τους ορισμένων αρχών οι οποίες συνάδουν με την αρμονία της φύσης και τον ορθό λόγο, που αποτελούν προϋπόθεση για την αποφυγή του χάους. Οι κοινές αρχές ήταν συνέπεια της κοσμοθεωρίας τους που εκφράζετο με το δωδεκάθεο θρησκευτικό τους σύστημα, παρά τις ανθρωπογενείς ιδιότητες των θεών τους και εγγυάτο την πολιτισμική τους συνοχή.

Αυτό το σύστημα δημοκρατικής διακυβέρνησης των πόλεων προήλθε ως προϊόν εξέλιξης από την δεσποτεία, όπου οι άνθρωποι, τα κτήματα και τα ζώα ανήκαν στον δεσπότη. Το πρώτο στάδιο αυτής της εξέλιξης αρχικά ήταν οι νόμοι του Σόλωνα με την απαγόρευση του δανεισμού επί σώμασι, που μετέτρεπε τους ανθρώπους σε δούλους όταν δεν μπορούσαν να πληρώσουν τα χρέη τους και την σεισάχθεια που ρύθμισε τα χρέη των φτωχών, διευκόλυνε την αποπληρωμή τους και απάλειψε τις υποθήκες επί των γαιών. Το τελικό στάδιο εξέλιξης ήταν η Δημοκρατική Μεταρρύθμιση έγινε από τον Κλεισθένη της οικογενείας των Αλκμεωνιδών που θεωρείται και ο πατέρας της Δημοκρατίας.

Το αυτεξούσιο των πόλεων είχε ως συνέπεια τις μεταξύ τους διενέξεις και πολέμους που σταμάτησαν με την εγκαθίδρυση της Οικουμενικής Πολιτείας του Αλεξάνδρου που επέτρεπε την ανεξαρτησία των πόλεων και επέβαλε την μεταξύ τους ειρήνη. Αυτή η ανεξαρτησία των Ελληνικών πόλεων που διοικούντο με το Δημοκρατικό πολίτευμα αλλά συμμετείχαν στην οικουμενική πολιτεία συνεχίστηκε στο Βυζάντιο με κέντρο την Κωνσταντινούπολη. Η οικουμενική πολιτεία εξέπεσε με την Τουρκοκρατία και μαζί της όλες οι Ελληνικές πόλεις όπου όμως διατηρήθηκε η τοπική δημοκρατική αυτοδιοίκηση με τους συνεταιρισμούς. Η οπισθοδρόμηση και η κατάργηση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, παρά τον νικηφόρο Εθνικό Αγώνα, έγινε με την δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια και την επιστροφή στην κληρονομική Μοναρχία (Βασιλεία) που επέβαλαν οι ξένες δυνάμεις και που σήμερα έχει πάρει την μορφή της εκλόγιμης Μοναρχίας όπου ο Μονάρχης ελέγχει την Εκτελεστική, την Νομοθετική και την Δικαστική εξουσία. Σήμερα το κράτος έχει καταλήξει σε προτεκτοράτο των μεγάλων δυνάμεων ενώ η προπαγάνδα έχει κατορθώσει να δημιουργήσει στους πολίτες την ψευδαίσθηση ότι έχουμε Δημοκρατία επειδή έχουν ατομικά δικαιώματα χωρίς όμως να έχουν πολιτικά δικαιώματα όπως το να αποφασίζουν για τα εθνικά και δημοσιονομικά θέματα παρά μόνο να εκλέγουν τον Μονάρχη χωρίς να μπορούν να τον ελέγξουν ή να τον ανακαλέσουν.

Το δικαίωμα των πολιτών να εκφράζονται σαν σώμα δεν είναι θεσμοθετημένο. Η συνοχή της κοινωνίας σε σώμα απαιτεί ιδεολογική συνοχή και το σύστημα κάνει ότι μπορεί να αποτρέψει την κοινωνική συνοχή με την δημιουργία των κομμάτων δημιουργώντας ιδεολογικές διαφορές που διαχωρίζουν τους πολίτες. Παρά τις ιδεολογικές διαφορές που της έχουν επιβληθεί η Ελληνική κοινωνία έχει πολιτισμική συνοχή και αυτό φάνηκε σε πολλές περιπτώσεις που όμως δεν αξιοποιήθηκαν, είτε, διότι η κοινωνία δεν είναι θεσμοθετημένη ως πολιτικός παράγων, όπως η διαμαρτυρία κατά της συνθήκης των Πρεσπών, είτε, διότι παραβιάστηκε το ήδη υπάρχον Σύνταγμα, όπως στο Δημοψήφισμα για το ΟΧΙ, είτε, σπαταλήθηκε για θέμα που δεν άπτετο άμεσα στο πολιτικό σύστημα όπως στην διαμαρτυρία για τις ταυτότητες που υποκίνησε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος.

Η Ορθοδοξία αποτελεί βασικό στοιχείο της πολιτισμικής συνοχής της σημερινής ελληνικής κοινωνίας και οι τοπικές Εκκλησίες των πιστών θα μπορούσαν να αποτελέσουν τον πυρήνα κοινωνικής συνοχής με την δημιουργία συνθηκών γνωριμίας και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ ανθρώπων με κοινές αξίες και θρησκευτική κοσμοαντίληψη με στόχο την επίτευξη του Θείου θελήματος επί της γης όπως και στον ουρανό, με βάση στην ελευθερία, την ισότητα, την δικαιοσύνη αλλά και την προσωπική ευθύνη. Δυστυχώς στις συνάξεις των Εκκλησιών οι πιστοί παραμένουν θεατές της Θείας Λειτουργίας και ακροατές των θείων εντολών ενώ η μόνη κοινωνική συμμετοχή είναι αυτή της μυστικής Θείας Ευχαριστίας που όμως αυτή η συμμετοχή δεν μεταφράζεται σε έμπρακτη κοινωνία πεφωτισμένων ανθρώπων με όραμα την Βασιλεία των Ουρανών που θα μπορούσαν με την εφαρμογή ενός ανθρωποκεντρικού πολιτικού συστήματος να λύσουν τα προβλήματα της δεινοπαθούσης ανθρωπότητας. Η μόνη αιτία που φαίνεται να εμποδίζει την σημερινή στρατευμένη Εκκλησία να συνδράμει στην έμπρακτη εφαρμογή του θελήματος του Θεού επί της γης είναι η σύμπλευση της με την εξουσία, ενώ από την μεριά της η εξουσία φροντίζει να αλλοιώσει την υπάρχουσα πολιτισμική συνοχή με την εισαγωγή ξένων πολιτισμικών στοιχείων και την εισαγωγή αλλόθρησκων μη κοινωνικά αφομοιώσιμων μεταναστών, ενέργειες που οδηγούν πίσω στην δεσποτεία.

Ηλίας Σταμπολιάδης

Μηχανικός Μεταλλείων Μεταλλουργός

πρώην Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή7 ώρες πριν

Reuters: U.S. imposes more sanctions over Pakistan’s missile program

The sanctions freeze any U.S. property belonging to the targeted entities and bars Americans from doing business with them.

Διεθνή7 ώρες πριν

Axios: Biden takes final shot at China chip industry with new investigation

The Biden administration said on Monday it launched an investigation into China’s semiconductor sector, which officials claim threatens U.S. national...

Διεθνή8 ώρες πριν

How China’s London Embassy Bid Reveals a Global Surveillance State

In a bold move underscoring the growing tensions between China and democratic nations, Tower Hamlets Council has unanimously blocked plans...

Ενδιαφέροντα9 ώρες πριν

Τεχνητή Νοημοσύνη: Δρόμος προς την Κυριαρχία ή την Καταστροφή της Ανθρωπότητας

Η μεγάλη δύναμη συνοδεύεται πάντα από μεγάλες ευθύνες. Ο τρόπος με τον οποίο η ανθρωπότητα θα επιλέξει να αναπτύξει και...

Ιστορία - Πολιτισμός9 ώρες πριν

Άγιον 12ήμερο 1940! Γράμμα από το μέτωπο

Δεκέμβριος του 1940, διανύουμε τις τελευταίες ημέρες. Ο χειμώνας ιδιαίτερα βαρύς. Επικρατεί αφόρητο κρύο και το χιόνι έχει σκεπάσει τα...

Δημοφιλή