Διεθνή
Περιθωριοποιήθηκε η Τουρκία στον Οργανισμό Ισλαμικής Συνεργασίας λόγω της πολιτικής της στην Λιβύη

Τεράστιο πλήγμα στην εξωτερική πολιτική της γείτονος χώρας αποτελεί η παρακάτω είδηση. Στις κοινωνίες του γεωγραφικού συμπλόκου της Βορείου Αφρικής έχει στηριχτεί η Τουρκία για τις εξαγωγικές δραστηριότητες των μικρομεσαίων επιχειρήσεών της, αλλά και για τις εξαγωγές τεθωρακισμένων οχημάτων. Η διείσδυση της Αιγύπτου και της Τυνησίας στην κοινωνικοοικονομική ζωή των χωρών αυτών θα δημιουργούσε ένα τεράστιο αντισταθμιστικό αντίβαρο στην Τουρκική πολιτική στην ευρύτερη Αφρική.
Η Τουρκία απομονώθηκε μεταξύ των μελών του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC) λόγω της πολιτικής της στη Λιβύη σε συνεδρίαση του OIC, στην οποία συμμετείχαν υπουργοί Εξωτερικών από κράτη μέλη. Η 47η σύνοδος του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών του ΟΙΣ (CFM) πραγματοποιήθηκε στο Niamey του Νίγηρα, στις 27-28 Νοεμβρίου 2020. Προεδρεύων στην CFM ήταν ο υπουργός Εξωτερικών του Νίγηρα, Kalla Ankourao και η Τουρκία εκπροσωπήθηκε από τον επικεφαλής της διπλωματίας της, Mevlüt Çavuşoğlu . Αντιπροσωπείες από 57 μέλη του OIC και πέντε κρατών παρατηρητών επικεντρώθηκαν σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο μουσουλμανικός κόσμος κατά τη διάρκεια διήμερων συνομιλιών.
Οι υπουργοί Εξωτερικών του ΟΙΣ κάλεσαν την Τουρκία και άλλους φορείς να σταματήσουν τη στρατιωτική τους επέμβαση στη Λιβύη και να σεβαστούν την εδαφική ακεραιότητα της χώρας, ενώ συγχαίροντας τις περιφερειακές πρωτοβουλίες που ανέλαβαν γειτονικές χώρες, όπως η Αίγυπτος, η Αλγερία και η Τυνησία για τη διευκόλυνση της συμφιλίωσης μεταξύ των Λιβύων.
Η CFM ενέκρινε το ψήφισμα αριθ. 7/47-POL επισημαίνοντας ότι η κατάσταση στη Λιβύη επηρεάζει άμεσα τον λαό της Λιβύης και τα γειτονικά κράτη. Σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη του OIC, η CFM εκδίδει αποφάσεις και ψηφίσματα για θέματα κοινού ενδιαφέροντος για την υλοποίηση των στόχων και τη γενική πολιτική του οργανισμού.
Το ψήφισμα επιβεβαίωσε «την ανάγκη να αποφύγουμε την παρέμβαση στις εσωτερικές υποθέσεις της Λιβύης και να διασφαλίσουμε την κυριαρχία, την ανεξαρτησία και την εδαφική ενότητα, και την απόρριψη της στρατιωτικής λύσης μέσω κάθε ξένης στρατιωτικής επέμβασης».
Η Τουρκία έχει στρατιωτική παρουσία στη Λιβύη από τον Δεκέμβριο του 2019 σύμφωνα με τη συμφωνία ασφαλείας που υπογράφηκε από τον Τούρκο Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τον Φαγιέζ αλ-Σαρράζ, επικεφαλής της αναγνωρισμένης από τον ΟΗΕ Κυβέρνησης Εθνικής Συμφωνίας (GNA). Η επέμβαση της Τουρκίας έχει αποδειχθεί καθοριστική στη σύγκρουση, επιτρέποντας στο GNA να αποκαταστήσει τον έλεγχο σε ορισμένα εδάφη της Λιβύης.
Πάντως, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δύο εβδομάδες μετά την έγκριση του ψηφίσματος του OIC που καλεί τα κράτη μέλη να τερματίσουν τη στρατιωτική τους παρουσία στη Λιβύη, το τουρκικό κοινοβούλιο ενέκρινε νομοσχέδιο για την παράταση της ανάπτυξης στρατευμάτων στη Λιβύη για 18 μήνες.
Μετά την απόφαση του τουρκικού κοινοβουλίου, ο υπουργός Άμυνας Χουλούσι Ακάρ, συνοδευόμενος από Τούρκους διοικητές, επισκέφθηκε τη Λιβύη στις 26 Δεκεμβρίου για να τονίσει την πρόθεση της χώρας του να διατηρήσει τη στρατιωτική της παρουσία στη χώρα της Βόρειας Αφρικής. Στη Λιβύη, ο Akar απείλησε ότι οι δυνάμεις του Khalifa Haftar και των υποστηρικτών τους θα θεωρούνταν «νόμιμοι στόχοι» εάν επιχειρήσουν να επιτεθούν στις τουρκικές δυνάμεις στην περιοχή.
Τον Οκτώβριο, ο GNA και ο LNA υπέγραψαν συμφωνία κατάπαυσης του πυρός ενώ παράλληλα ο ΟΗΕ προωθεί έναν πολιτικό διάλογο με στόχο τις εκλογές του επόμενου έτους ως λύση. Το ψήφισμα προέτρεψε τα κράτη μέλη του ΟΙΣ να υποστηρίξουν την εθνική συμφιλίωση στη χώρα και να ενθαρρύνουν τον «διαλογικό διάλογο της Λιβύης προς την κατεύθυνση της εξέλιξης μιας συναίνεσης για την επίτευξη υγιούς δημοκρατικής μετάβασης και την υιοθέτηση ενός νέου συντάγματος».
Τα κράτη μέλη του OIC τόνισαν τη σημασία της τριμερούς πρωτοβουλίας «Τυνησίας, Αιγύπτου και Αλγερίας» που παρουσίασε ο Πρόεδρος της Τυνησίας Beji Caid Essebsi και «τη σημασία των γειτονικών χωρών (Αίγυπτος, Αλγερία και Τυνησία), στη διευκόλυνση της συμφιλίωσης μεταξύ των Λιβύων και της βοήθειάς τους να πραγματοποιήσουν μια ολοκληρωμένη πολιτική διευθέτηση».
Η απόφαση χαιρέτισε επίσης «συναντήσεις που διοργανώθηκαν από την Αραβική Δημοκρατία της Αιγύπτου με στόχο την ενοποίηση του στρατιωτικού θεσμού και τη συμφιλίωση των απόψεων των κομμάτων της Λιβύης».
Ο OIC είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος διακυβερνητικός οργανισμός μετά τα Ηνωμένα Έθνη με συμμετοχή 57 κρατών από τέσσερις ηπείρους. Σύμφωνα με τον καταστατικό χάρτη του (άρθρο 2/4), τα κράτη μέλη πρέπει «να σέβονται την εθνική κυριαρχία, την ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα άλλων κρατών μελών και να μην παρεμβαίνουν στις εσωτερικές υποθέσεις άλλων».
The OIC resolution on the situation in Libya
Η τουρκική κυβέρνηση έχει επικριθεί από διεθνείς και περιφερειακούς οργανισμούς για την ανάπτυξη των στρατευμάτων της στη Λιβύη, τη μεταφορά στρατιωτικών οχημάτων και όπλων αλλά και για τη μεταφορά τζιχαντιστών από την περιοχή Idlib της Συρίας στη χώρα. Η Τουρκία έχει επίσης κατηγορηθεί ότι διαπράττει τακτικές και ολοένα και πιο κατάφωρες παραβιάσεις του εμπάργκο όπλων του ΟΗΕ στη Λιβύη.
Τον Σεπτέμβριο, το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ αποφάσισε να παγώσει τα περιουσιακά στοιχεία της Avrasya Shipping, η οποία εκμεταλλεύεται το Çirkin, ένα φορτηγό που διαπιστώθηκε ότι παραβίασε το εμπάργκο όπλων στη Λιβύη που θεσπίστηκε με το ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ (UNSCR) 1970 (2011). Το Çirkin συνδέθηκε με τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού στη Λιβύη τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2020, ανέφερε η ΕΕ.
Τον Μάιο, η ΕΕ ξεκίνησε μια νέα μεσογειακή ναυτική και αεροπορική αποστολή με την επωνυμία Irini για την παρακολούθηση του εμπάργκο όπλων με εντολή του ΟΗΕ στη Λιβύη, που επιβλήθηκε από την UNSCR 1970, και για να σταματήσει η αποστολή όπλων στη βορειοαφρικανική χώρα.
Τον Ιούνιο, οι εισηγητές του ΟΗΕ απέστειλαν κοινή επιστολή στην τουρκική κυβέρνηση ζητώντας περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον ρόλο της στην πρόσληψη, χρηματοδότηση, μεταφορά και ανάπτυξη συριακών μαχητών στη Λιβύη. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς που υπογραμμίζονται στην επιστολή, η Τουρκία ενέπλεξε μισθοφόρους σε ένοπλη σύγκρουση στη Λιβύη με τη στρατολόγηση, την ανάπτυξη και την πληρωμή μαχητών, συμπεριλαμβανομένων παιδιών, από διάφορες συριακές ένοπλες ομάδες για να συμμετάσχουν σε στρατιωτικές επιχειρήσεις στην Τρίπολη για την υποστήριξη του GNA.
Η επιστολή του ΟΗΕ αποκάλυψε επίσης πώς η τουρκική κυβέρνηση χρησιμοποίησε το παραστρατιωτικό κύκλωμα της SADAT για αυτές τις επιχειρήσεις.
«Οι τουρκικές αρχές φέρεται να ανέλαβαν ιδιωτικές στρατιωτικές εταιρείες και εταιρείες ασφαλείας για να διευκολύνουν την επιλογή καθώς και την προετοιμασία επίσημων και συμβατικών εγγράφων για τους μαχητές, προφανώς σε συντονισμό με τις τουρκικές υπηρεσίες ασφαλείας. Μία από τις εταιρείες που αναφέρονται σε αυτό το πλαίσιο ήταν η Sadat International Defense Consultancy [SADAT] », ανέφερε η επιστολή.
Μια έκθεση της Ομάδας Εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2019 εντόπισε πολλαπλές και συνήθεις στρατιωτικές συσκευές (drone, θωρακισμένα οχήματα, όπλα λέιζερ και πυρομαχικά) το 2019 από την Τουρκία ερχόμενα τουρκικές αρχές, εταιρείες και άτομα κατά παράβαση του ψηφίσματος του Συμβουλίου Ασφαλείας του 1970. Η έκθεση σημείωσε επίσης ότι μια μεγάλη αποστολή των οχημάτων Kirpi 4 × 4 Mine Resistant Ambush Protected (MRAP), που κατασκευάστηκε από τον τουρκικό αμυντικό εργολάβο BMC, εκφορτώθηκε στην Τρίπολη από το MV Amazon με σημαία της Μολδαβίας στις 18 Μαΐου 2019.
Μετάφραση Χωριανόπουλος Άγγελος
πηγή: nordicmonitor

Διεθνή
Μηνιαία Έκθεση για τα Θύματα Εξωδικαστικών Δολοφονιών στη Συρία
Ο θάνατος 157 πολιτών, συμπεριλαμβανομένων 20 παιδιών και 11 γυναικών, και ένας θάνατος λόγω βασανιστηρίων καταγράφηκε τον Μάιο του 2025

Το Συριακό Δίκτυο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (SNHR) αποκάλυψε στην τελευταία του έκθεση, που δημοσιεύθηκε σήμερα, ότι 157 άτομα σκοτώθηκαν στη Συρία τον Μάιο του 2025, συμπεριλαμβανομένων 20 παιδιών και 11 γυναικών, καθώς και ένα θύμα θανάτου λόγω βασανιστηρίων
Επιμέλεια: Γιάννης Πεγειώτης
Χάγη – Το Συριακό Δίκτυο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (SNHR) αποκάλυψε στην τελευταία του έκθεση, που δημοσιεύθηκε σήμερα, ότι 157 άτομα σκοτώθηκαν στη Συρία τον Μάιο του 2025, συμπεριλαμβανομένων 20 παιδιών και 11 γυναικών, καθώς και ένα θύμα θανάτου λόγω βασανιστηρίων.
Η έκθεση των 28 σελίδων παρέχει μια σύνοψη των θανάτων που σημειώθηκαν τον Μάιο του 2025, ρίχνοντας φως ιδιαίτερα στα θύματα που πέθαναν λόγω βασανιστηρίων, καθώς και καταγράφοντας τις σφαγές που διαπράχθηκαν από τα εμπλεκόμενα μέρη της σύγκρουσης και τις δυνάμεις ελέγχου στη Συρία κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η έκθεση περιγράφει επίσης τα μέτρα που έλαβε η SNHR σχετικά με το ζήτημα της καταγραφής των εξωδικαστικών εκτελέσεων στη Συρία .
Αυτή η έκθεση βασίζεται στη συνεχή καθημερινή παρακολούθηση των ειδήσεων και των εξελίξεων στη Συρία από την ομάδα του SNHR, σε πληροφορίες που παρέχονται από το εκτεταμένο δίκτυό μας με δεκάδες ποικίλες πηγές, καθώς και στην ανάλυση εικόνων και βίντεο.
Οι θάνατοι που καταγράφονται σε αυτήν την έκθεση περιορίζονται στους θανάτους που έχουν καταγραφεί τον προηγούμενο μήνα, Απρίλιο του 2025. Μερικοί από αυτούς τους θανάτους μπορεί να έχουν συμβεί μήνες ή χρόνια νωρίτερα και να έχουν καταγραφεί μόνο σε αυτήν την περίοδο, οπότε αυτές οι μηνιαίες αναφορές αναφέρουν την ημερομηνία κατά την οποία καταγράφηκε επίσημα ο θάνατος, καθώς και την εκτιμώμενη ημερομηνία θανάτου. Η έκθεση λαμβάνει επίσης υπόψη τις επιπτώσεις των ιστορικών γεγονότων της 8ης Δεκεμβρίου 2024 και της πτώσης του καθεστώτος Άσαντ σε περιοχές ελέγχου και εξουσίας στη Συρία.
Παρά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ, εξακολουθούν να καταγράφονται θάνατοι από αυτό με διάφορες μορφές, συμπεριλαμβανομένων δολοφονιών από φιλο-Άσαντ πολιτοφυλακές, εκρήξεων υπολειμμάτων πολέμου και βομβών διασποράς που άφησαν πίσω τους προηγούμενες επιθέσεις των δυνάμεων του καθεστώτος Άσαντ, θανάτων από νάρκες που είχαν τοποθετηθεί προηγουμένως από τις δυνάμεις του καθεστώτος Άσαντ και αμάχων που πεθαίνουν από τραύματα που υπέστησαν σε επιθέσεις που πραγματοποίησαν αυτές οι δυνάμεις.
Η έκθεση καταγράφει 157 θανάτους τον Μάιο του 2025. Από αυτόν τον συνολικό αριθμό, 3 άμαχοι σκοτώθηκαν από τις δυνάμεις της μεταβατικής κυβέρνησης, ενώ 3 άμαχοι (συμπεριλαμβανομένου ενός παιδιού) σκοτώθηκαν από τις δυνάμεις του καθεστώτος Άσαντ. Καταγράψαμε επίσης τη δολοφονία 3 αμάχων από τις Συριακές Δημοκρατικές Δυνάμεις (SDF) και 4 αμάχων που σκοτώθηκαν από τις ισραηλινές δυνάμεις. Η έκθεση κατέγραψε τον θάνατο 144 αμάχων, συμπεριλαμβανομένων 19 παιδιών και 11 γυναικών, από άτομα που δεν μπορέσαμε να ταυτοποιήσουμε.
Η έκθεση σημείωσε ότι το 15% όλων των θυμάτων καταγράφηκε στο Χαλέπι, τη Λαττάκεια και τη Χομς, ακολουθούμενη από την επαρχία της Χάμα με περίπου 12%, τα περισσότερα από τα οποία σκοτώθηκαν στα χέρια εμπλεκομένων που δεν μπορέσαμε να ταυτοποιήσουμε.
Τον Μάιο του τρέχοντος έτους, η έκθεση κατέγραψε επίσης τη δολοφονία ενός εργαζόμενου στα μέσα ενημέρωσης από πυροβολισμούς από ομάδες που δεν μπορέσαμε να ταυτοποιήσουμε, και τριών μελών του προσωπικού πολιτικής άμυνας ως αποτέλεσμα της έκρηξης νάρκης. Εκτός από δύο σφαγές, η μία διαπράχθηκε από πυροβολισμούς από ομάδες που δεν μπορέσαμε να ταυτοποιήσουμε, και η άλλη προκλήθηκε από βομβιστικές επιθέσεις από άγνωστα μέρη.
Η έκθεση πρόσθεσε ότι το SNHR κατέγραψε οκτώ επιθέσεις σε ζωτικής σημασίας για τους αμάχους εγκαταστάσεις τον Μάιο του 2025. Οι επιθέσεις επικεντρώθηκαν στις επαρχίες Σουγουάιντα, Χαλέπι και Χάμα. Τρία περιστατικά διαπράχθηκαν από τις Συριακές Δημοκρατικές Δυνάμεις, τρία περιστατικά των οποίων οι δράστες δεν μπορέσαμε να ταυτοποιήσουμε, ένα περιστατικό από ένοπλους των οποίων η σχέση δεν μπορέσαμε να προσδιορίσουμε και μία βομβιστική επίθεση των οποίων τους δράστες δεν μπορέσαμε να ταυτοποιήσουμε.
Η έκθεση ανέφερε ότι, κατά τη διάρκεια του Μαΐου 2025, το Συριακό Δίκτυο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα κατέγραψε την ανακάλυψη των πτωμάτων τεσσάρων πολιτών από την ίδια οικογένεια, οι οποίοι είχαν σκοτωθεί προηγουμένως σε τοποθεσίες που υπήρχαν υποψίες ότι χρησιμοποιούνταν ως μαζικοί τάφοι ή κρυψώνες για τα πτώματα των θυμάτων, όπως πηγάδια νερού ή εγκαταλελειμμένα κτίρια. Οι αρχικές πληροφορίες δείχνουν ότι αυτά τα εγκλήματα έλαβαν χώρα πριν από την πτώση του καθεστώτος Μπασάρ αλ-Άσαντ στις 8 Δεκεμβρίου 2024 και χρονολογούνται σε διάφορες φάσεις της ένοπλης σύγκρουσης στη Συρία.
Τέλος, η έκθεση διατύπωσε μια σειρά από συμπεράσματα και συστάσεις
Συμπεράσματα
1. Επιθέσεις κατά αμάχων και πολιτικών αντικειμένων: Τα στοιχεία που συνέλεξε η SNHR δείχνουν ότι οι περισσότερες από τις επιθέσεις που τεκμηριώνονται στην παρούσα έκθεση στράφηκαν σκόπιμα κατά αμάχων, συμπεριλαμβανομένης της καταστροφής πολιτικών εγκαταστάσεων.
2. Νάρκες: Ένα μεγάλο ποσοστό των Σύρων που σκοτώθηκαν τον Φεβρουάριο πέθανε ως αποτέλεσμα εκρήξεων ναρκών, ενώ καμία από τις δυνάμεις που εμπλέκονται στη συριακή σύγκρουση, παρελθόν ή παρόν, δεν έχει εκδώσει χάρτες που να αποκαλύπτουν τις τοποθεσίες όπου έχουν φυτευτεί νάρκες. Αυτό υποδηλώνει μια ανατριχιαστική πλήρη αδιαφορία από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για τη ζωή των αμάχων, ιδίως των παιδιών.
3. Αδιάκριτοι βομβαρδισμοί από τις SDF: Οι αδιάκριτες και δυσανάλογες επιθέσεις που πραγματοποιούνται από τις SDF αποτελούν σαφώς παραβιάσεις του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου, με τα εγκλήματα αδιάκριτης θανάτωσης να ισοδυναμούν με εγκλήματα πολέμου .
4. Βομβαρδισμοί από απόσταση: Η χρήση βομβαρδισμών από απόσταση για τη στόχευση πυκνοκατοικημένων περιοχών αντικατοπτρίζει μια εγκληματική νοοτροπία που αποσκοπεί σκόπιμα στην πρόκληση του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού θανάτων, γεγονός που αποτελεί σαφή παραβίαση του διεθνούς δικαίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κατάφωρη παραβίαση της Σύμβασης της Γενεύης IV για τους αμάχους του 1949, άρθρα 27, 31 και 32.
5. Οι τουρκικές δυνάμεις δεν έχουν σεβαστεί την αρχή της αναλογικότητας, όπως ορίζεται στο διεθνές δίκαιο, στις επιθέσεις τους σε θέσεις των SDF, οι οποίες οδήγησαν σε θύματα αμάχων. Εν τω μεταξύ, οι SDF έχουν παραβιάσει το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο τοποθετώντας το προσωπικό τους σε περιοχές αμάχων.
6. Συνεχιζόμενη έλλειψη εποπτείας της ασφάλειας ακόμη και μετά την αλλαγή καθεστώτος
Παρά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ, οι δολοφονίες και οι ένοπλες επιθέσεις συνεχίζονται. Αυτό δείχνει ότι η μεταβατική φάση δεν έχει ακόμη εδραιώσει την ασφάλεια και τη σταθερότητα, υπογραμμίζοντας την επιτακτική ανάγκη για μεταρρύθμιση και αναδιάρθρωση του μηχανισμού ασφαλείας σε μια αποτελεσματική οντότητα βασισμένη στα ανθρώπινα δικαιώματα.
7. Συνεχιζόμενα μοτίβα παραβιάσεων που συνδέονται με την μετασυγκρουσιακή πραγματικότητα
Τον Απρίλιο του 2025 σημειώθηκαν μοτίβα δολοφονιών που σχετίζονται με την κακή χρήση όπλων και περιστατικά πνιγμών που οφείλονται στη μετανάστευση. Αυτά αντικατοπτρίζουν τις προκλήσεις μετά τις συγκρούσεις που απαιτούν διαφορετικό είδος αντίδρασης, μια αντίδραση που υπερβαίνει την καταγραφή των παραβιάσεων και περιλαμβάνει την πρόληψη και την εκπαίδευση της κοινότητας.
Συστάσεις
Αυτές οι συστάσεις αποτελούν έναν πρακτικό οδικό χάρτη για την αντιμετώπιση των συνεπειών των εξωδικαστικών δολοφονιών στη Συρία. Συμβάλλουν στην προώθηση της μεταβατικής δικαιοσύνης, στην οικοδόμηση θεσμών που σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα και στην πρόληψη της επανάληψης των παραβιάσεων.
Μεταβατική συριακή κυβέρνηση
1. Συνεργασία με διεθνείς μηχανισμούς
Απευθύνετε επίσημες προσκλήσεις σε ανεξάρτητους μηχανισμούς του ΟΗΕ και διεθνείς μηχανισμούς, όπως:
Διεθνής, Αμερόληπτος και Ανεξάρτητος Μηχανισμός (IIIM)
Ανεξάρτητη Διεθνής Επιτροπή Έρευνας για τη Συριακή Αραβική Δημοκρατία
Διεθνής Επιτροπή Αγνοουμένων (ICMP).
Διεθνής Ερυθρός Σταυρός, Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (HRW) και Διεθνής Αμνηστία.
Να δοθεί η δυνατότητα σε αυτούς τους οργανισμούς να έχουν απεριόριστη πρόσβαση σε κέντρα κράτησης και τόπους εγκλήματος.
2. Προστατέψτε τα αποδεικτικά στοιχεία και τις τοποθεσίες εγκλημάτων
Λήψη επειγόντων μέτρων για την προστασία των αποδεικτικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένης της καταγραφής μαζικών τάφων και εγκαταστάσεων κράτησης και της αποτροπής οποιασδήποτε παραβίασης ή καταπάτησης.
Καταχωρίστε και επισημάνετε με σαφήνεια σημαντικούς ιστότοπους για να διασφαλίσετε ότι μπορούν να χρησιμεύσουν ως νομικά αποδεικτικά στοιχεία στο μέλλον.
3. Προώθηση της δικαιοσύνης και της λογοδοσίας
Συλλέξτε αποδεικτικά στοιχεία για παραβάσεις, συμπεριλαμβανομένων επίσημων αρχείων και τόπων εγκληματικότητας.
Επικύρωση του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ΔΠΔ) και παραχώρηση στο δικαστήριο αναδρομικής δικαιοδοσίας.
Υιοθέτηση ολοκληρωμένων πολιτικών μεταβατικής δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένης της λογοδοσίας των δραστών, της αποζημίωσης των θυμάτων και της διασφάλισης της διαφάνειας και της αξιοπιστίας.
4. Προστασία των αμάχων και των πολιτιστικών χώρων
Να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πολιτών και των μειονοτήτων και να προστατεύονται τα θεμελιώδη δικαιώματά τους να ζουν με ασφάλεια.
Δώστε προτεραιότητα στην απομάκρυνση ναρκών και υπολειμμάτων πολέμου, διαθέστε την απαραίτητη χρηματοδότηση και ευαισθητοποιήστε σχετικά με τους σχετικούς κινδύνους.
Προστασία των χώρων πολιτιστικής κληρονομιάς και κληρονομιάς από λεηλασίες ή καταστροφές.
5. Μεταρρύθμιση διακυβέρνησης
Να οικοδομηθεί μια δομή διακυβέρνησης χωρίς αποκλεισμούς που να εκπροσωπεί όλα τα συστατικά της συριακής κοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών και των μειονοτήτων, καθώς και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών.
Καταγραφή και προστασία εγκαταλελειμμένων ακινήτων, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι νόμιμοι ιδιοκτήτες τους θα λάβουν αποζημίωση στο μέλλον.
Βελτίωση των βασικών υπηρεσιών και διασφάλιση της προσβασιμότητάς τους σε όλους τους πολίτες, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων με αναπηρίες.
6. Αποτροπή περαιτέρω παραβιάσεων
Να διασφαλιστεί ο σεβασμός των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών για όλους χωρίς διακρίσεις.
Μεταρρύθμιση του δικαστικού συστήματος και του συστήματος ασφαλείας σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
7. Υποστήριξη των πληγέντων πληθυσμών και αποκατάσταση
Παροχή ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης σε οικογένειες αγνοουμένων και θυμάτων συγκρούσεων.
Ανάπτυξη ολοκληρωμένων προγραμμάτων για την αποκατάσταση επιζώντων και αποφυλακισμένων.
Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ και διεθνής κοινότητα
1. Παραπομπή εγκλημάτων στο ΔΠΔ
Παραπομπή του φακέλου της Συρίας στο ΔΠΔ ή σύσταση ειδικού δικαστηρίου για τη δίωξη όσων εμπλέκονται σε εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
Πίεση σε διεθνείς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της ρωσικής κυβέρνησης, να παραδώσουν άτομα που ευθύνονται για εγκλήματα, συμπεριλαμβανομένου του Μπασάρ Άσαντ και της οικογένειάς του, σε διεθνή δικαστήρια.
2. Πάγωμα και κατάσχεση των κεφαλαίων του προηγούμενου καθεστώτος
Να εργαστούν για τη δέσμευση των χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων του πρώην καθεστώτος Άσαντ και των συνδεδεμένων με αυτό οργανισμών και να τα διαθέσουν για την υποστήριξη των προσπαθειών μεταβατικής δικαιοσύνης και της ανθρωπιστικής βοήθειας, καθώς και για τα θύματα και τις οικογένειές τους.
3. Ενίσχυση των ανθρωπιστικών προσπαθειών
Παροτρύνετε τις υπηρεσίες του ΟΗΕ να εντείνουν την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων και φαρμάκων, στις πληγείσες περιοχές και στους καταυλισμούς εσωτερικά εκτοπισμένων ατόμων (IDP).
Να διασφαλιστεί ότι η ανθρωπιστική βοήθεια θα φτάσει στη βορειοανατολική Συρία, σε συντονισμό με τις τοπικές αρχές, για την κάλυψη των αναγκών των εσωτερικά εκτοπισμένων και των εγκαταστάσεων που κρατούν άτομα που κατηγορούνται ότι στο παρελθόν ανήκαν ή συνδέονταν με το ISIS.
Να διασφαλιστεί ότι η βοήθεια που παρέχεται στην τρέχουσα ή μελλοντική κυβέρνηση προάγει τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ελεύθερες και δίκαιες εκλογές.
4. Απομακρύνετε τις νάρκες και τα υπολείμματα πολέμου
Διαθέση χρηματοδότησης από το ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για την υποστήριξη των προσπαθειών απομάκρυνσης ναρκών ξηράς στις πληγείσες περιοχές, με στόχο τη μείωση των μακροπρόθεσμων κινδύνων και την εξασφάλιση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για τους αμάχους.
5. Υποστήριξη του ζητήματος των αγνοουμένων και της εθνικής συμφιλίωσης
Παροχή πόρων για την ενίσχυση των προσπαθειών της ICMP, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης του τοπικού προσωπικού και της χρήσης προηγμένων τεχνολογιών για την αναγνώριση αγνοουμένων.
Υποστήριξη πρωτοβουλιών που συμβάλλουν στην εθνική συμφιλίωση και προσφορά ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης στις οικογένειες των αγνοουμένων.
6. Άρση των κυρώσεων για να διασφαλιστεί ότι δεν θα επηρεάσουν αρνητικά τις ανθρωπιστικές επιχειρήσεις
Να επανεξετάσει τις οικονομικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν επηρεάζουν αρνητικά τις ανθρωπιστικές επιχειρήσεις, διατηρώντας παράλληλα τις κυρώσεις που στοχεύουν σε ορισμένες τρομοκρατικές ομάδες.
7. Διασφάλιση της προστασίας των Σύριων προσφύγων
Παροτρύνετε τις χώρες υποδοχής να απέχουν από την βίαιη απέλαση προσφύγων ή την άσκηση πιέσεων για επιστροφή τους.
Να εργαστούμε για τη δημιουργία συνθηκών εντός της Συρίας για την ασφαλή, εθελοντική και αξιοπρεπή επιστροφή των προσφύγων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, δίνοντας προτεραιότητα στη βελτίωση των υποδομών και τη σταθερότητα της ασφάλειας.
Γραφείο του Ύπατου Αρμοστή του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (UNHCR)
1. Υποβολή εκθέσεων στο Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ και στον ΟΗΕ σχετικά με τις καταγεγραμμένες παραβιάσεις σε αυτήν και σε προηγούμενες εκθέσεις, επισημαίνοντας ότι οι δολοφονίες συνεχίζονται στη Συρία.
Ανεξάρτητη Διεθνής Επιτροπή Έρευνας για τη Συριακή Αραβική Δημοκρατία (COI)
1. Έναρξη ολοκληρωμένων ερευνών σχετικά με τις παραβιάσεις που αναφέρονται σε αυτήν και σε προηγούμενες εκθέσεις. Το SNHR είναι πρόθυμο να συνεργαστεί σε τέτοιες προσπάθειες και να μοιραστεί περισσότερα αποδεικτικά στοιχεία.
2. Εργασία για τον εντοπισμό ατόμων που ευθύνονται για εγκλήματα πολέμου και δημοσίευση των ονομάτων τους, με σκοπό την αποκάλυψή τους σε διεθνές επίπεδο και τον τερματισμό των πολιτικών και οικονομικών συναλλαγών μαζί τους.
Διεθνής, Αμερόληπτος και Ανεξάρτητος Μηχανισμός (IIIM)
1. Συλλογή περαιτέρω αποδεικτικών στοιχείων για τα εγκλήματα που τεκμηριώνονται στην παρούσα έκθεση και ανταλλαγή εμπειρογνωμοσύνης με συριακούς οργανισμούς που εργάζονται στην τεκμηρίωση και τη συλλογή δεδομένων.
Συριακές Δημοκρατικές Δυνάμεις (SDF)
1. Σύσταση εσωτερικής επιτροπής για τη διερεύνηση των παραβιάσεων που διαπράττονται από τις SDF, την απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους και την αποζημίωση των θυμάτων.
2. Να απέχουν από την τοποθέτηση στρατιωτικών δυνάμεων σε περιοχές αμάχων, κάτι που αποτελεί απειλή για τη ζωή τους.
3. Παρέχετε χάρτες που υποδεικνύουν τις τοποθεσίες ναρκών που έχουν τοποθετηθεί από προσωπικό των SDF σε περιοχές αμάχων.
Ένοπλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης/Συριακός Εθνικός Στρατός (SNA)
1. Να προστατεύουν τους πολίτες σε όλες τις περιοχές που βρίσκονται υπό τον έλεγχό τους.
2. Έναρξη ερευνών για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων , λογοδοσία των δραστών και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας στην τοπική κοινότητα.
3. Παρέχετε χάρτες που υποδεικνύουν τις τοποθεσίες των ναρκών ξηράς που έχουν τοποθετηθεί από τις παρατάξεις σε περιοχές όπου ζουν άμαχοι.
Τουρκικές δυνάμεις
Να ξεκινήσουν έρευνες για τα περιστατικά που τεκμηριώνονται στην παρούσα έκθεση, να αποζημιωθούν τα θύματα και να σεβαστούν τις αρχές του διεθνούς δικαίου, ιδίως τις αρχές της διάκρισης και της αναλογικότητας.
Ανθρωπιστικές οργανώσεις
1. Ανάπτυξη επειγόντων σχεδίων για την παροχή αξιοπρεπούς στέγης στους εσωτερικά εκτοπισμένους, ιδίως στις χήρες και τα ορφανά.
2. Εντατικοποίηση των προσπαθειών για την απομάκρυνση ναρκών ξηράς παράλληλα με τις επιχειρήσεις παροχής βοήθειας.
3. Εξοπλίστε ζωτικές εγκαταστάσεις , όπως ιατρικές εγκαταστάσεις και σχολεία, με ασθενοφόρα που φέρουν σαφείς, αναγνωρίσιμες πινακίδες, ορατές από μεγάλες αποστάσεις.
Διεθνή
ΗΠΑ: Ο Χέγκσεθ ζήτησε από την Αυστραλία να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες στο 3,5% του ΑΕΠ
Οι υπουργοί Άμυνας συζήτησαν επίσης θέματα ασφάλειας, όπως η επιτάχυνση των αμυντικών δυνατοτήτων των ΗΠΑ στην Αυστραλία, η προώθηση της συνεργασίας των αμυντικών βιομηχανικών βάσεων και η δημιουργία ανθεκτικότητας στην αλυσίδα εφοδιασμού, ανέφερε σε δήλωση το υπουργείο Άμυνας.

Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Πιτ Χέγκσεθ ζήτησε από την Αυστραλία να αυξήσει τις αμυντικές της δαπάνες στο 3,5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Αυστραλό υπουργό Άμυνας Ρίτσαρντ Μάρλες, ανακοίνωσε το Πεντάγωνο την Κυριακή.
Οι υπουργοί Άμυνας συζήτησαν επίσης θέματα ασφάλειας, όπως η επιτάχυνση των αμυντικών δυνατοτήτων των ΗΠΑ στην Αυστραλία, η προώθηση της συνεργασίας των αμυντικών βιομηχανικών βάσεων και η δημιουργία ανθεκτικότητας στην αλυσίδα εφοδιασμού, ανέφερε σε δήλωση το υπουργείο Άμυνας.
Αύξηση των αμυντικών δαπανών
«Σχετικά με τις αμυντικές δαπάνες, ο υπουργός Χέγκσεθ μετέφερε ότι η Αυστραλία θα πρέπει να αυξήσει τις αμυντικές της δαπάνες στο 3,5% του ΑΕΠ της το συντομότερο δυνατό», ανέφερε η δήλωση.
Η συνάντηση των υπουργών την Παρασκευή στο περιθώριο του διαλόγου στο Shangri-La, του κορυφαίου φόρουμ για την ασφάλεια της Ασίας, είναι μόλις η δεύτερη μεταξύ των συμμάχων ασφαλείας από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ τον Ιανουάριο.
Διάψευση από Αυστραλία
Ο Μάρλες είπε μετά τη συνάντηση ότι δεν συζήτησαν ένα συγκεκριμένο ποσοστό του ΑΕΠ για την αύξηση των αμυντικών δαπανών της Αυστραλίας.
Πηγή: Reuters
Διεθνή
Τα μέλης της αντιπροσωπείας που μεταβαίνει στην Τουρκία για τις συνομιλίες με τη Ρωσία ανακοίνωσε ο Ζελένσκι
Οι αντιπροσωπείες της Ρωσίας και της Ουκρανίας αναμένονται αύριο στην Τουρκία για έναν νέο γύρο διαπραγματεύσεων, περισσότερα από τρία χρόνια μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής.

Η αντιπροσωπεία της Ουκρανίας που θα μετάσχει στον δεύτερο γύρο ειρηνευτικών συνομιλιών με τη Ρωσία αύριο, στην Κωνσταντινούπολη, θα περιλαμβάνει τον υπουργό Άμυνας, τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών και αρκετούς στρατιωτικούς και αξιωματούχους των μυστικών υπηρεσιών, σύμφωνα με εκτελεστικό διάταγμα του προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι που δημοσιεύτηκε σήμερα.
Έπειτα από ημέρες αβεβαιότητας σχετικά με το εάν η Ουκρανία θα συμμετάσχει ή όχι, ο πρόεδρος Ζελένσκι δήλωσε ότι ο υπουργός Άμυνας Ρουστέμ Ουμέροφ θα συνομιλήσει με Ρώσους αξιωματούχους στον δεύτερο γύρο των απευθείας ειρηνευτικών συνομιλιών στην Κωνσταντινούπολη τη Δευτέρα.
Δεύτερος γύρος διαπραγματεύσεων στην Κωνσταντινούπολη
Οι αντιπροσωπείες της Ρωσίας και της Ουκρανίας αναμένονται αύριο στην Τουρκία για έναν νέο γύρο διαπραγματεύσεων, περισσότερα από τρία χρόνια μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής. Ο πρώτος γύρος, πριν από μια και πλέον εβδομάδα, οδήγησε στη μεγαλύτερη ανταλλαγή αιχμαλώτων του πολέμου παρότι δεν υπήρξε καμιά συναίνεση για το πώς θα σταματήσουν οι εχθροπραξίες.
Και ενώ γίνεται πολλή συζήτηση για την ειρήνη, ο πόλεμος μαίνεται επί του πεδίου.
Μεγάλη επιχείρηση του Κιέβου με drones
Η Ουκρανία διεξήγαγε σήμερα μεγάλη συντονισμένη επιχείρηση με μη επανδρωμένα αεροσκάφη εναντίον στρατιωτικών αεροδρομίων στη Ρωσία, έως τη Σιβηρία, με τη Μόσχα να επιβεβαιώνει στη συνέχεια ότι αρκετά αεροσκάφη «πήραν φωτιά», την παραμονή των πολυαναμενόμενων συνομιλιών.
Η Ουκρανία διεξήγαγε σήμερα «ειδική επιχείρηση ευρείας κλίμακας» κατά τεσσάρων στρατιωτικών ρωσικών αεροδρομίων, εκ των οποίων ορισμένα απέχουν χιλιάδες χιλιόμετρα από το μέτωπο, σύμφωνα με πηγή των ουκρανικών υπηρεσιών ασφαλείας (SBU).
Πηγή: ΑΜΠΕ
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Ομολογία αποτυχίας! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Αναλύσεις2 μήνες πριν
Μάικλ Ρούμπιν στη Hellas Journal: Η σύλληψη Ιμάμογλου σηματοδοτεί ότι ο Ερντογάν θα απελευθερώσει τον Οτζαλάν μέσα σε νεκροσακούλα!
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Άμυνα3 μήνες πριν
Ισραηλινή δημοσιογράφος: “Με τη διάλυση του NATO η Τουρκία θα βρεθεί σε μεγάλο κίνδυνο! Θα χωριστεί στα δύο”
-
Πολιτική4 ημέρες πριν
Ανατροπή στην ανατροπή! Ο Σίσι βάζει τα πράγματα στη θέση τους για το Σινά – Καμία προσβολή της μοναδικής και ιερής θρησκευτικής θέσης της Μονής -Δεν αλλάζει πουθενά το καθεστώς
-
Άμυνα4 εβδομάδες πριν
Χειρουργική επιχείρηση! Η Ινδία χτύπησε το Πακιστάν με SCALP και HAMMER που εκτοξεύτηκαν από Rafale
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Έλληνας από τον Δομοκό αιχμάλωτος των Ουκρανών
-
Διεθνή4 εβδομάδες πριν
Ινδός στρατηγός απειλεί με πυρηνικό αφανισμό την Τουρκία