fbpx
Weather Icon
Εξοπλισμοί , Τουρκία 16 Δεκεμβρίου 2020

DefenseNews: H Toυρκία σχεδιάζει να κρατήσει ζωντανή την αεροδιαστημική της βιομηχανία

DefenseNews: H Toυρκία σχεδιάζει να κρατήσει ζωντανή την αεροδιαστημική της βιομηχανία

Σχόλιο: Το παρακάτω άρθρο ανέβηκε στην έγκυρη αμερικανική σελίδα εξοπλιστικής επιθεώρησης, defensenews, θέλοντας να καταδείξει το γενικότερο πλαίσιο και την γενικότερη φιλοσοφία στην οποία έχει στηριχτεί η Τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία. Μετά το Αμερικανικό εμπάργκο όπλων που επεβλήθει στις 15 Δεκεμβρίου οι παρακάτω εταιρείες θα αναγκαστούν να λειτουργήσουν εν πολλοίς από μόνες τους χωρίς την μετάδοση ξένης τεχνογνωσίας και ανταλλακτικών. Σκοπός της μετάφρασης είναι να καταδειχθεί η Αχίλλειος Πτέρνα της αμυντικής βιομηχανίας της Τουρκίας, αλλά και ο λανθασμένος τρόπος ανάπτυξης πληθώρας παρόμοιων επιχειρήσεων με παρόμοια απασχόληση εντός της ίδιας χώρας, χρησιμοποιώντας το ίδιο μοντέλο πυραμιδοειδούς ανάπτυξης.

Η αρθρογραφία υπεγράφη από την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία στο defensenews.com

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει λυγίσει όλες τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο φέτος, αλλά λίγοι τομείς έχουν διαταραχθεί όσο η αεροδιαστημική βιομηχανία. Οι εταιρείες που θέλουν να ανακάμψουν πρέπει να δώσουν σημασία τόσο στην καινοτομία όσο και στην λεπτομέρεια. «Τους πρώτους 9 μήνες του 2020, η επιδημία COVID προκάλεσε τη συρρίκνωση της αγοράς εμπορικών αεροσκαφών κατά περίπου 40%», δήλωσε ο Naki Polat, πρόεδρος της Τουρκικής Ένωσης Εξαγωγών Άμυνας και Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας, γνωστός ως SSI. «Κατά την περίοδο ανάκτησης μετά τον COVID, θα δοκιμαστούν νέα πρότυπα στη μεταφορά επιβατών, νέα προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί ανάλογα και προσαρμοσμένες διαδικασίες παραγωγής. Οι εταιρείες που αναθεωρούν τα επενδυτικά τους σχέδια στρέφονται σε τεχνολογίες επόμενης γενιάς. ” Η σχεδόν 50ετής εμπειρία της Τουρκίας στον τομέα της αεροδιαστημικής βοηθά τον κλάδο της χώρας για ανάκαμψη.

Πάνω από έναν αιώνα στους ουρανούς

Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία ιδρύθηκε το 1911 και βοήθησε στην νίκη του Πολέμου της Τουρκικής Ανεξαρτησίας το 1922. Όταν η χώρα εντάχθηκε στη Συμμαχία της Βόρειας Ατλαντικής Συνθήκης το 1952, πήρε την παράδοση των πρώτων μαχητικών της, τα οποία  χρησιμοποιήθηκαν για την προστασία των νότιων περιοχών του ΝΑΤΟ

Ψυχρός πόλεμος

Καθώς η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία πέταξε αυτά τα αεροσκάφη – όπως τα F-100, F-104 και τώρα το F-16 – συμμετείχε σε αεροπορικές επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια, το Κοσσυφοπέδιο, το Αφγανιστάν και τη Λιβύη. Η κατάρτιση και η εκπαίδευση έχουν χρησιμεύσει ως πυλώνες της αεροδιαστημικής κοινότητας της Τουρκίας. Η χώρα άρχισε να παρέχει τριτοβάθμια εκπαίδευση για πιλότους το 1941 και στη συνέχεια το 1973, ίδρυσε την Turkish Aerospace Industries Inc. (Turkish Aerospace) για να μειώσει την εξάρτησή της από τις αμυντικές βιομηχανίες άλλων χωρών.

Σήμερα, οι πιλότοι της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας γενικά πετούν δύο φορές τον μηνιαίο χρόνο πτήσης που απαιτείται από τους πιλότους του ΝΑΤΟ για να αποκτήσουν εμπειρία.

Αξιοποίηση της βιομηχανίας

Καθώς η Πολεμική Αεροπορία της χώρας έχει εξελιχθεί, η τουρκική αμυντική βιομηχανία έχει σημειώσει επίσης πρόοδο. Οι στρατιωτικές αεροδιαστημικές δυνατότητες της Τουρκίας βελτιώθηκαν σταθερά και προχώρησαν τη δεκαετία του 1980 με την ίδρυση τουρκικής αεροδιαστημικής εγκατάστασης κοντά στην Άγκυρα. Η εταιρεία κατασκευάζει τώρα ελικόπτερα T129 ATAK, συστήματα UAV ANKA MALE (Μεσαίου υψομέτρου Long Endurance) καθώς και HURKUŞ Training Aircraft.

Η Τουρκική Αεροδιαστημική σχεδιάζει να αξιοποιήσει την εμπειρία και την τεχνογνωσία της με το νέο ελικόπτερο κοινής ωφέλειας GOKBEY, τον προηγμένο εκπαιδευτή αεριωθούμενων αεροσκαφών HURJET και το Εθνικό Μαχητικό Αεροσκάφος πέμπτης γενιάς (MMU) για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία. «Η Τουρκία δεν σταμάτησε ποτέ να επενδύει σε κρίσιμες τεχνολογίες, να εκπαιδεύει πολύτιμες ανθρώπινες πηγές και να ξεκινήσει συνέργεια μέσω της βιομηχανίας μας για να είναι ένας αξιόπιστος συνεργάτης για όλα τα επίπεδα διεθνούς συνεργασίας», δήλωσε ο Ismail Demir, πρόεδρος της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB).

«Η Τουρκία διαθέτει βασικές εταιρείες για σημαντικά συστατικά στις πλατφόρμες μας, όπως αεροσκάφη, κινητήρες, εξοπλισμό αποστολής και όπλα». Μεταξύ αυτών των κορυφαίων επιχειρήσεων, το TEI κατασκευάζει συστήματα προώθησης και κινητήρες για σταθερές και περιστροφικές πλατφόρμες πτέρυγας και μη επανδρωμένα αεροπορικά οχήματα. Υπήρξε κρίσιμος εργολάβος για το οικοσύστημα της Τουρκίας. Η Aselsan, είναι βασικός πάροχος εξοπλισμού ηλεκτρονικής και αεροηλεκτρονικής για αεροπορικά, ναυτικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του μαχητικού πέμπτης γενιάς. Και η Havelsan, είναι μια εταιρεία που αναπτύσσει λογισμικό και προσομοιωτές πτήσεων για την προετοιμασία πιλότων για αεροπορικές πλατφόρμες επόμενης γενιάς.

Το μέλλον της αεροδιαστημικής βιομηχανίας της Τουρκίας

Το μέλλον της Τουρκίας στον αεροδιαστημικό τομέα θα εξαρτηθεί από την επέκταση των τεχνολογικών ικανοτήτων καθώς και από εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Τα μη επανδρωμένα συστήματα και τα ελικόπτερα συγκαταλέγονται στις κορυφαίες προτεραιότητες της χώρας. Η Baykar Defense παράγει το TB-2 MALE UAV, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί τόσο σε εθνικές όσο και σε διεθνείς αποστολές. Η Roketsan είναι ένας από τους κορυφαίους προμηθευτές πυραύλων και πυρομαχικών αερομεταφερόμενων επιχειρήσεων, μαζί με κυβερνητικές εταιρείες MKEK και TUBITAK.

Δύο άλλοι Τούρκοι εργολάβοι, η Vestel και η STM, προχωρούν επίσης σε μη επανδρωμένες επιχειρήσεις. Η Vestel έχει κατασκευάσει drone για την παρακολούθηση και την αναγνώριση μάχης και πληροφοριών, ενώ η STM έχει επικεντρωθεί σε μη επανδρωμένα συστήματα αναγνώρισης και παρακολούθησης για σταθερά και περιστροφικά συστήματα. «Οι τεχνολογίες ραντάρ και ηλεκτρονικού πολέμου, έλεγχοι πτήσης, κινητήρες στροβίλων, υπολογιστές αποστολών, προηγμένα σύνθετα υλικά, μηχανική στροφών και έξυπνα όπλα είναι απαραίτητα για μια ισχυρή αεροδιαστημική βιομηχανία», δήλωσε ο Ντεμίρ. “Η SSB διαθέτει προγράμματα ανάπτυξης για αυτές τις τεχνολογίες.”

Μια σειρά άλλων τούρκων υπεργολάβων αναμένεται επίσης να παίξει βασικούς ρόλους. Περιλαμβάνουν το Meteksan, το οποίο παράγει προηγμένες τεχνολογίες όπως ραντάρ και συστήματα αισθητήρων. Το Kale Aero, το οποίο κατασκευάζει εξαρτήματα όπως μέρη κινητήρα, δομικά μέρη και κινητήρες μίνι τζετ. Η Alp Aviation, η οποία κατασκευάζει δομικά μέρη αμαξώματος και κινητήρα, καθώς και εργαλεία προσγείωσης για πλατφόρμες ελικοπτέρων και αεροσκαφών. Η SDT, η οποία παράγει εκπαιδευτικά και ηλεκτρονικά συστήματα, η Asfat, η οποία εκτελεί υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής στρατιωτικών εργοστασίων και η Turkish Technic, η οποία έχει καθιερωθεί μεταξύ των παγκόσμιων ηγετών στη συντήρηση και επισκευή. “Είναι σημαντικό να είμαστε έτοιμοι για το μέλλον, εταιρείες που επενδύουν για νέες τεχνολογίες και δυνατότητες και προετοιμάζουν την υποδομή τους θα προσαρμοστούν εύκολα από τις άλλες.” Ο Πολάτ είπε. «Η τουρκική βιομηχανία άμυνας και αεροδιαστημικής, θα συνεχίσει να αυξάνει τη διεθνή συνεργασία της και μετά την πανδημική περίοδο».

Μετάφραση-Σχόλιο: Χωριανόπουλος Άγγελος

πηγή: defensenews.com

σχετικά άρθρα