Weather Icon

Προς την Ν. Κορέα στρέφεται η Τουρκία για την διάσωση του προγράμματος του τεθωρακισμένου άρματος Altay

Προς την Ν. Κορέα στρέφεται η Τουρκία για την διάσωση του προγράμματος του τεθωρακισμένου άρματος Altay

Σχόλιο: Μέσω αυτής της μετάφρασης επιδιώκουμε να καταδείξουμε τα γυάλινα πόδια της Τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας και την (συχνά) λανθασμένη επιλογή εταίρων για ανάπτυξη συστημάτων μάχης. Όπως θα δείτε και παρακάτω η Τουρκία επέλεξε να αναπτύξει κινητήρες και ταχύτητες άρματος με μία χώρα (Νότια Κορέα) η οποία αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα στην ανάπτυξη δικών της αντίστοιχων συστημάτων με αποτέλεσμα να μεταδοθεί λανθασμένη τεχνογνωσία. Σημασία για αναθεωρητικές χώρες (π.χ. Κίνα, Τουρκία) δεν έχει τόσο η αποδοτικότητα-ποιότητα των πλατφορμών μάχης, αλλά η προβολή ενός μεγάλου αριθμητικά στρατεύματος με σκοπό να ”φοβίσει” τον εχθρό και να τον αναγκάσει σε παραίτηση των κυριαρχικών του δικαιωμάτων (Βιετνάμ, Ελλάδα). Παρόμοια τακτική ακολουθεί η Τουρκία στο κομμάτι της ανάπτυξης τακτικών βαλλιστικών πυραύλων Bora και J-600T Yıldırım οι οποίοι έχουν μεταφορά κινεζικής και πακιστανικής τεχνογνωσίας, χωρίς όμως να έχουν δοκιμαστεί επιχειρησιακά σε κάποια άσκηση.

Σχόλιο-Μετάφραση: Χωριανόπουλος Άγγελος

Τούρκοι εμπειρογνώμονες, στρατιωτικοί αξιωματούχοι καθώς και ομάδες από ιδιωτικών κατασκευαστών διαπραγματεύονται με μια εταιρεία της Νότιας Κορέας για να ανακτήσουν ένα πρόγραμμα γεμάτο καθυστερήσεις για την παραγωγή του πρώτου αυτόχθονου κύριου τανκ μάχης νέας γενιάς.  “Αυτό το πρόγραμμα αντιμετώπισε σημαντικές καθυστερήσεις λόγω αποτυχημένης πρόσβασης σε σημαντικά εξαρτήματα όπως ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και η πανοπλία”, δήλωσε αξιωματούχος της προμήθειας στο Defense News. «Δεν είμαι σε θέση να δώσω ημερομηνία για την έναρξη της σειριακής παραγωγής. Το μόνο που ξέρω είναι ότι προσπαθούμε σκληρά να το προχωρήσουμε. “.

Το 2019, το γραφείο του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συμπεριέλαβε το άρμα Altay ως μέρος της απογραφής του στρατού το 2020 σε κυβερνητικό έγγραφο. Σε ομιλία του τον Οκτώβριο του 2019, ο Ethem Sancak – ανώτερος μέτοχος της BMC, που κατασκευάζει το Altay – δήλωσε ότι το άρμα θα αποσυρθεί εντός 24 μηνών. Φαίνεται εκ του αποτελέσματος ότι η πρόβλεψη ήταν πολύ αισιόδοξη.

Το επενδυτικό πρόγραμμα του προεδρικού γραφείου το 2021, που κυκλοφόρησε νωρίτερα αυτό το μήνα, δεν αναφέρει καν το Altay, πόσο μάλλον το δεξαμενόπλοιο που μπαίνει σε υπηρεσία. Σύμφωνα με εσωτερική πηγή που έχει πλήρη γνώση του προγράμματος Altay, η BMC έχει συνομιλήσει με την Hyundai Rotem για την επίλυση προβλημάτων σχετικά με την έλλειψη ξένης τεχνολογίας για το Altay, το οποίο οι Τούρκοι αξιωματούχοι συχνά απεικονίζουν ως ένα πλήρως εθνικό, αυτόχθονο τουρκικό άρμα. Η εταιρεία της Νότιας Κορέας δημιούργησε προηγουμένως συστήματα δημόσιων συγκοινωνιών και διέλευσης του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη, την Άγκυρα και την Άδανα, καθώς και συστήματα ελαφρών σιδηροδρόμων στην Κωνσταντινούπολη και τη Σμύρνη.

«Ελπίζουμε ότι οι συνομιλίες μας θα επιλύσουν τελικά τα προβλήματα σχετικά με το power pack – [τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων]  που θα χρησιμοποιήσουμε στον σειριακό κύκλο παραγωγής», δήλωσε η πηγή στο Defense News. «Μιλάμε πιθανότατα για άλλους δυο μήνες συνομιλιών προτού μάθουμε προς ποιον δρόμο κατευθυνόμαστε». Πρόσθεσε ότι η BMC βρίσκεται σε έμμεσες συνομιλίες, μέσω της Hyundai Rotem, με δύο ζητήματα αμυντικής τεχνολογίας της Νότιας Κορέας: τον κατασκευαστή κινητήρων Doosan και την S&T Dynamics, η οποία παράγει αυτόματα κιβώτια. «Στην ιδανική περίπτωση, ένα πακέτο ισχύος Doosan-S & T θα τροφοδοτήσει το Altay εάν ​​μπορούμε να εξαλείψουμε τις διαφορές και τα θέματα αδειοδότησης», είπε.

Η Νότια Κορέα αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα με το πρόγραμμά της για τη μαζική παραγωγή της δεξαμενής K2 Black Panther. Η ανάπτυξή του από το στρατό αντιμετώπισε καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων σχετικά με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Οι πρώτες 100 μονάδες κατασκευάστηκαν με κινητήρα Doosan 1.500 ίππων και αυτόματο κιβώτιο S&T Dynamics. Στο πλαίσιο ενός δεύτερου συμβολαίου, τα άρματα άρχισαν να παραδίδονται στα τέλη του 2016. Ωστόσο, μετά την αποτυχία των δοκιμών αντοχής μετάδοσης της S&T Dynamics, η Διοίκηση του Προγράμματος Απόκτησης Άμυνας της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι η δεύτερη παρτίδα θα είχε ένα «υβριδικό» πακέτο ισχύος που θα αποτελείται από τον τοπικά αναπτυγμένο κινητήρα  και το Γερμανικό σύστημα μετάδοσης RENK.

«Απομένει να δούμε πώς μπορούν οι Τούρκοι θα χρησιμοποιήσουν έναν ικανό κινητήρα και ένα αποτυχημένο κιβώτιο », δήλωσε ένας ειδικός της Τουρκίας με έδρα το Λονδίνο, ο οποίος μίλησε υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας του. Η Τουρκία ήλπιζε να τροφοδοτήσει το Altay με τον γερμανικό κινητήρα MTU και το κιβώτιο RENK, αλλά οι συνομιλίες με γερμανούς κατασκευαστές τα τελευταία δύο χρόνια απέτυχαν λόγω ομοσπονδιακού εμπάργκο όπλων στην Τουρκία. Η Γερμανία είναι μία από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που έχουν περιορισμένες εξαγωγές στην Τουρκία λόγω της συμμετοχής της στον εμφύλιο πόλεμο της Συρίας. Ένα παρόμοιο πρόβλημα αφορά την προγραμματισμένη πανοπλία του Altay. Η Τουρκία ελπίζει ότι μια γαλλική πανοπλία θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμη μετά από μια αρχική παρτίδα 40 μονάδων. Ωστόσο, η πρόσφατη πολιτική ένταση μεταξύ των δύο χωρών σχετικά με τις εξερευνήσεις υδρογονανθράκων στην Κύπρο το έθεσε σε κίνδυνο.

Η πηγή με γνώση του προγράμματος Altay είπε ότι η πανοπλία θα κατασκευαστεί τώρα τοπικά στο πλαίσιο συνεργασίας δημόσιου-ιδιωτικού τομέα. Το πρόγραμμα Altay χρονολογείται στα μέσα της δεκαετίας του 1990, αλλά μόλις τον Νοέμβριο του 2018 η τουρκική κυβέρνηση ανέθεσε στη BMC τη σύμβαση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σε διαγωνισμό, η εταιρεία νίκησε την Otokar, η οποία είχε ήδη παραγάγει τέσσερα πρωτότυπα Altay βάσει κρατικής σύμβασης. Η σύμβαση περιλαμβάνει την παραγωγή μιας αρχικής παρτίδας 250 μονάδων, υλικοτεχνικής υποστήριξης κύκλου ζωής, και τη δημιουργία από τον ανάδοχο ενός κέντρου τεχνολογίας συστημάτων δεξαμενών και τη λειτουργία του. 

Το πρόγραμμα Altay χωρίζεται σε δύο φάσεις: T1 και T2. Το T1 καλύπτει τις πρώτες 250 μονάδες και το T2 περιλαμβάνει την προηγμένη έκδοση του άρματος. Η Τουρκία σχεδιάζει επίσης να παράγει τελικά 1.000 Altays, ακολουθούμενη από μη επανδρωμένη έκδοση. Η συμφωνία έχει αποδειχθεί πολιτικά λανθασμένη, ιδιαίτερα μετά την εκμίσθωση της κυβέρνησης του Ερντογάν δωρεάν στρατιωτικού εργοστασίου αρμάτων και πυργίσκων από τη Θάλασσα του Μαρμαρά στην BMC για περίοδο 25 ετών. Το γραφείο του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το 2019 συμπεριέλαβε το άρμα Altay ως μέρος της απογραφής του στρατού το 2020 σε κυβερνητικό έγγραφο. (Ozan Kose / AFP μέσω Getty Images) Το γραφείο του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το 2019 συμπεριέλαβε τη δεξαμενή Altay ως μέρος της απογραφής του στρατού το 2020 σε κυβερνητικό έγγραφο.

Η κίνηση προκάλεσε κραυγές νεποτισμού, καθώς ο μέτοχος της BMC Sancak ήταν ανώτερο μέλος του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης του Ερντογάν την εποχή εκείνη. Ο Ozgur Eksi, ανεξάρτητος αναλυτής άμυνας, αμφισβήτησε την επιλογή ανάθεσης εργοστασίου δίπλα στη θάλασσα για παραγωγή αρμάτων. «Σε περίπτωση πολέμου, το εργοστάσιο Altay θα μπορούσε να είναι ένας εύκολος στόχος για τα πυρά του εχθρού», είπε. «Αυτό το πρόγραμμα θα μπορούσε να είχε προγραμματιστεί πολύ καλύτερα από στρατηγική άποψη». Ωστόσο, ο Eksi πρόσθεσε, «υπάρχει πολιτική αποφασιστικότητα να μπει το Altays στο απόθεμα του στρατού. Αργά ή γρήγορα, η παραγωγή θα ξεκινήσει. “

Με πληροφορίες από TRThamsa, defensenews

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube