Νίκος Χασαπόπουλος
Ο αρχιπλοίαρχος Θόδωρος Μικρόπουλος, εν πλω επιχειρησιακός διοικητής της επιχείρησης «IRINI», όταν πήρε την πληροφορία για πιθανό ύποπτο φορτίο στο τουρκικό φορτηγό πλοίο «Ροζελίνα» έδρασε αμέσως. Εδωσε εντολή στη γερμανική φρεγάτα «Αμβούργο» να διεξαγάγει αυτόν τον έλεγχο, να διεξαγάγει δηλαδή άμεσα νηοψία.
Εμπειρος αξιωματικός ο αρχιπλοίαρχος Μικρόπουλος, είχε διατελέσει κυβερνήτης όχι μόνον σε ταχύπλοα σκάφη αλλά και σε φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού. Διατέλεσε μάλιστα και διοικητής της ναυτικής βάσης της Σούδας. Είναι κυβερνήτης της φρεγάτας «Αδρίας», η οποία έχει ενσωματωθεί στη ναυτική ευρωπαϊκή δύναμη «Irini» παραμένοντας ο «φρουρός» όλων των θαλασσίων οδών ώστε να μη σπάει τη συμφωνία ειρήνευσης στη Λιβύη, να μη μεταφέρουν δηλαδή τρίτες χώρες, όπως η Τουρκία, οπλισμό και μισθοφόρους στη χώρα της Αφρικής.
Αλλωστε η Τουρκία με διάφορα τεχνάσματα είχε κατά καιρούς σπάσει το εμπάργκο όπλων μεταφέροντας στη Λιβύη drones, τεθωρακισμένα οχήματα, αντιαεροπορικούς πυραύλους καθώς και μισθοφόρους τζιχαντιστές από τη Συρία. Εως τώρα τα πολεμικά σκάφη της «IRINI», ανάμεσά τους και ελληνικά, έχουν πραγματοποιήσει περί τις 75 νηοψίες σε πλοία με ύποπτο φορτίο που έπλεαν από και προς τη Λιβύη. Από τις επιχειρήσεις αυτές συγκεντρώθηκαν σημαντικά στοιχεία και για άλλες υποθέσεις, όπως η προσπάθεια πλοίων να σπάσουν το εμπάργκο μεταφοράς πετρελαίου.
Ο αρχιπλοίαρχος Μικρόπουλος γνώριζε πολύ καλά αναλαμβάνοντας αυτή τη θέση ότι θα υπάρξουν απόπειρες να σπάσει το εμπάργκο και όπλων και πετρελαίου προς τη Λιβύη και για αυτόν τον λόγο πύκνωσε τις περιπολίες του της φρεγάτας «Αδρίας», ελέγχοντας κάθε θαλάσσια δίοδο αλλά και πληροφορία που ελάμβανε. Υπό τας διαταγάς του δεν έχει κανέναν ισχυρό στόλο. Μία ή το πολύ δύο φρεγάτες, ανάμεσά τους και η γερμανική «Αμβούργο», η οποία βρισκόταν κοντά στο τουρκικό φορτηγό. Ο έλληνας αρχιπλοίαρχος τελεί υπό τον ιταλό ναύαρχο Fabio Agostini που καθοδηγεί την επιχείρηση από το επιχειρησιακό αρχηγείο στη Ρώμη.
Αυτό τους εξόργισε
Εκείνο που εξόργισε την Αγκυρα και κάλεσε στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών για διάβημα τόσο τον ιταλό πρεσβευτή στην Αγκυρα όσο και τον Γερμανό είναι ότι την εντολή για νηοψία στο τουρκικό φορτηγό έδωσε έλληνας εν πλω επιχειρησιακός διοικητής. Στην πραγματικότητα αυτό που εξόργισε την τουρκική κυβέρνηση και προσωπικά τον υπουργό Εξωτερικών Τσαβούσογλου είναι το γεγονός ότι ο έλληνας αρχιπλοίαρχος προέκυψε «πολύ υποψιασμένος» για το τι διακινείται στην περιοχή και αποφασισμένος να πραγματοποιεί ελέγχους. Συνεπώς, θα υπάρξουν και στο μέλλον και άλλοι έλεγχοι. Αν δεν αντιδράσει τώρα η Αγκυρα, ίσως οι έλεγχοι να ενταθούν και τότε θα περιοριστούν τα παράνομα φορτία τόσο σε όπλα όσο και σε μισθοφόρους αλλά και σε πετρέλαιο.
Το σήμα που έφθασε στις 8.45 το πρωί της Δευτέρας στο αρχηγείο της ευρωπαϊκής στρατιωτικής δύναμης στις Βρυξέλλες από τον γερμανό διοικητή της φρεγάτας «Αμβούργο» την ώρα της νηοψίας ήταν ότι «από τα έγγραφα που είχαν στο μεταξύ ελεγχθεί του τουρκικού φορτηγού «Ροζελίνα» δεν βρέθηκε παράνομο υλικό». Οι γερμανοί στρατιωτικοί της φρεγάτας «Αμβούργο» έμειναν στο πλοίο, σύμφωνα με το παραπάνω σήμα, περίπου μία ώρα προτού ο κυβερνήτης του «Ροζελίνα» τηλεφωνήσει στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών και αυτό με τη σειρά του στον ιταλό διοικητή της «IRINI» αλλά και στη γερμανική κυβέρνηση που έδωσε εντολή στους γερμανούς πεζοναύτες της φρεγάτας να σταματήσουν αμέσως τη νηοψία και να κατέβουν από το πλοίο.
Συνεπώς ποια η φασαρία, αφού στο τουρκικό πλοίο δεν βρέθηκε τίποτα το ύποπτο; Γιατί ο τούρκος υπουργός Εξωτερικών εκνευρίστηκε; Μήπως επειδή από εκείνη την ώρα άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι ο αρχιπλοίαρχος Μικρόπουλος είχε σκοπό να τιμήσει την αποστολή που του ανετέθη και να ελέγχει κάθε ύποπτο πλοίο με προορισμό τη Λιβύη;
Ο αρχιπλοίαρχος ήταν επί σειρά ετών διοικητής των ταχύπλοων σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού. Των πολεμικών σκαφών με τους κατευθυνόμενους πυραύλους. Πρόκειται για εξαιρετικό αξιωματικό, με γρήγορα αντανακλαστικά και έμπειρο σε ειδικές αποστολές. Αλλωστε η πρόκληση που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο ανώτερος αξιωματικός του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού είναι και το κλειδί για την εκπλήρωση της εντολής που ανέθεσε το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης στην Επιχείρηση «IRINI», όπως πολύ πρόσφατα είχε δηλώσει και ο ναύαρχος Fabio Agostini, επιχειρησιακός διοικητής της Eunavfor MED IRINI.
in.gr