Weather Icon
Παιδεία 1 Οκτωβρίου 2020

Το τέλος των καταλήψεων ή η αρχή της εποχής της λογικής

Το τέλος των καταλήψεων ή η αρχή της εποχής της λογικής

Φταίνε όλοι οι μαθητές για τις καταλήψεις  και γιατί καλούνται όλοι μαζί να εργαστούν εορτές και σαββατοκύριακα για τον χαμένο εκπαιδευτικό χρόνο; Υπάρχει άραγε «συλλογική ευθύνη»; Αυτά και άλλα ερωτήματα τέθηκαν με έναν «φυσικό τρόπο» και ως αντίδραση στην απόφαση της Νίκης Κεραμέως να βάλει ένα τέλος στην πολιτική της ανοχής που εφάρμοζαν μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις. Λοιπόν, ναι! Υπάρχει ευθύνη της λεγόμενης σιωπηλής πλειοψηφίας. 

Καταρχήν η αναπλήρωση των χαμένων ωρών θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο! Δεν είναι τιμωρία. Στο σχολείο οι άνθρωποι πάνε για να μάθουν και όχι για να εκτελέσουν κάποιου είδους ποινή. Κατά συνέπεια δεν έχουν θέση σχόλια που αντιμετωπίζουν την αναπλήρωση των χαμένων ωρών ως «τιμωρία». Επίσης, υπάρχει ένα πρόγραμμα σπουδών που θα πρέπει να τηρηθεί. Διαφορετικά δεν έχει νόημα να παίρνει κάποιος ένα χαρτί απλά και μόνο ως δήλωση ότι πέρασε την χρονιά του στο προαύλιο ενός σχολείου.

Και πάμε στο θέμα της συλλογικής ευθύνης. 

Σενάριο πρώτο: Πέντε ή δέκα «παιδιά» αποφασίζουν σε ένα σχολείο 300 μαθητών να δοκιμάσουν τις αντοχές των συμμαθητών τους, των καθηγητών τους και των γονιών. Μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν; Η εμπειρία λέει πως ναι! Κάνουν στο τέλος αυτό που θέλουν. Τοποθετώντας μερικά θρανία και καρέκλες στην είσοδο μπορούν να κλείσουν το σχολείο μέχρι να βαρεθούν. Χωρίς να κινδυνεύουν να τιμωρηθούν, αφού δεν κάνει να πειράξει κανείς τα «παιδιά». Το μάθημα δημοκρατίας αφορά τα υπόλοιπα  290 παιδιά. Μπορούν να αφήσουν δέκα «μάγκες» να ρυθμίζουν την ζωή τους; Σήμερα αυτοί οι δέκα, αύριο ποιοι; Έχουν ή δεν έχουν ευθύνη γι’ αυτό το φαινόμενο; Φυσικά και έχουν. Οι ίδιοι! Ψηφίζουν και αποφασίζουν για το μέλλον της χώρας πριν καλά – καλά τελειώσουν το σχολείο, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να αποφασίσουν για την ίδια την ζωή τους. 

για τη συνέχεια Liberal

 

σχετικά άρθρα