REAL TIME |

Weather Icon

Στο «κόκκινο» η ελληνοτουρκική κρίση: Η απάντηση της Αθήνας – Fast Track στα εξοπλιστικά των Ενόπλων Δυνάμεων – Ο σχεδιασμός και οι προτεραιότητες

Στο «κόκκινο» η ελληνοτουρκική κρίση: Η απάντηση της Αθήνας – Fast Track στα εξοπλιστικά των Ενόπλων Δυνάμεων – Ο σχεδιασμός και οι προτεραιότητες

“Αυτή τη φορά το Fast Track στα εξοπλιστικά προγράμματα δεν θα είναι στα λόγια” ανέφερε χαρακτηριστικά πηγή του υπουργείου Εθνικής Άμυνας που κλήθηκε να σχολιάσει την απόφαση της κυβέρνησης όχι απλά να ενισχύσει τις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά αυτό να γίνει άμεσα.

Την ώρα που έχει ανοίξει με τους Γάλλους για τα καλά η συζήτηση ακόμα και για απόκτηση μαχητικών Rafale, είτε καινούργιων είτε μεταχειρισμένων στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων επικρατεί “πυρετός” για να τρέξουν άμεσα όλα τα προγράμματα τα οποία αφορούν κυρίως τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υφιστάμενων οπλικών συστημάτων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι πλέον αποτελεί ειλημμένη απόφαση το κόστος για τον εκσυγχρονισμό των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ να ανέβει από τα 160 εκ τα οποία αρχικά είχαν υπολογιστεί στα 400 εκ ευρώ. Ουσιαστικά πρόκειται για απόφαση η οποία αφορά ουσιαστική αναβάθμιση των φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ και όχι ένα απλό “φρεσκάρισμα”, όπως είχε αποφασιστεί σε πρώτη φάση. Περιλαμβάνει σχεδόν το σύνολο των ηλεκτρονικών συστημάτων του πλοίου με νέο ραντάρ και αισθητήρες αλλά και το σύστημα πρόωσης. Στόχος είναι η αναβάθμιση να δώσει επιπλέον τουλάχιστον 15 επιχειρησιακής “ζωής” στις φρεγάτες οι οποίες συμπληρώνουν ήδη 30 χρόνια υπηρεσίας.

Η τεράστια ανάγκη οι 4 ΜΕΚΟ να παραμείνουν όσο το δυνατό χρονικά επιχειρησιακά ενεργές αποδεικνύεται τις τελευταίες εβδομάδες και όχι μόνο. Έχουν αναλάβει να σηκώσουν το κύριο βάρος των αποστολών στην Ανατολική Μεσόγειο. Χαρακτηριστικό είναι ότι τον τελευταίο ενάμιση μήνα οι ΜΕΚΟ έχουν διανύσει αποστάσεις όσες θα έκαναν συνολικά σε κανονικές συνθήκες μέσα σε δύο χρόνια. Χρήματα θα διατεθούν και για την συντήρηση των παλαιότερων φρεγατών S οι οποίες αν και ξεπερνούν τα 40 χρόνια υπηρεσίας παραμένουν επιχειρησιακές. Το περιστατικό μάλιστα με το ΛΗΜΝΟΣ και την Τουρκική KEMALREIS αναδεικνύει ότι ακόμα και με παλιά πλοία τα Ελληνικά πληρώματα μπορούν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία σε προκλήσεις.

Το πιο “καυτό” όμως ζήτημα για το Πολεμικό Ναυτικό σε αυτή τη χρονική συγκυρία αποτελεί η άμεση απόκτηση των τορπιλών βαρέως τύπου για τα υποβρύχια κλάσης “214” και το αναβαθμισμένο ΩΚΕΑΝΟΣ. Στόχος είναι το πρόγραμμα να περάσει ταχύτατα από ΚΥΣΕΑ και κοινοβούλιο έτσι έως τα τέλη του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παραγγελίας.

Όσον αφορά το ενδιαφέρον για την απόκτηση καινούργιων φρεγατών νέα δεδομένα έχουν πέσει στο τραπέζι. Αν και οι Γαλλικές Belhara δεν έχουν αποκλειστεί ήδη υπάρχουν προτάσεις μεταξύ άλλων τόσο για Γερμανικές όσο και για Ολλανδικές φρεγάτες και μάλιστα με κόστος ακόμα και κάτω των 500 εκ για κάθε μία με πλήρη εξοπλισμό. Πλοία τα οποία φαίνεται ότι καλύπτουν τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού για να επιχειρούν σε ανοιχτή θάλασσα με δυνατότητας αεράμυνας περιοχής.

Ταυτόχρονα η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων κάνει “αγώνα δρόμου” και για τα οπλικά συστήματα του Στρατού Ξηράς. Στο επίκεντρο η συντήρηση και ο εκσυγχρονισμός των επιθετικών ελικοπτέρων Apache αλλά και των πολλαπλών εκτοξευτών MLRS.

ΠΗΓΗ: newpost.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube