REAL TIME |

Weather Icon
Δημόσια Διοίκηση 6 Σεπτεμβρίου 2020

Ιστορίες Θράσους και Κρατικής Ανεπάρκειας

Ιστορίες  Θράσους και Κρατικής Ανεπάρκειας

Κολυμπούσα σήμερα στην παραλία Σαρπά στην Αίγινα, μία όμορφη μικρή και ήσυχη παραλία, όπου η περιοχή κολύμβησης επισημαίνεται με σημαντήρες.

Η παραλία αυτή βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Αίγινας και από εκεί ξεκινάει το τοπικό δίκτυο της ΔΕΗ, που ηλεκτροδοτεί την Αίγινα από τις απέναντι ακτές της Πελοποννήσου.
Τα σημεία όπου ξεκινάνε τα καλώδια από την ακτή και στη συνέχεια βυθίζονται στην άμμο, επισημαίνονται καταφανώς και επίσης απαγορεύεται με τεράστιες πινακίδες η αγκυροβολία πέριξ των σημείων αυτών .
Πριν δύο χρόνια μάλιστα, η Αίγινα έμεινε για μερικές ημέρες χωρίς ηλεκτροδότηση και για δύο περίπου εβδομάδες με εκ περιτροπής ωράριο ηλεκτροδότησης ανά περιοχή, λόγω των μειωμένων δυνατοτήτων του δικτύου, μέχρι να επισκευασθεί.
Και αυτό γιατί ένας ανεύθυνος κυβερνήτης ιστιοπλοϊκού σκάφους αγκυροβόλησε στο σημείο που απαγορευόταν και έκοψε τα καλώδια με την άγκυρά του.
Σήμερα, στο ίδιο σημείο, ακριβώς κάτω από την τεράστια πινακίδα που επισημαίνει ότι υπάρχουν καλώδια της ΔΕΗ και ότι απαγορεύεται η αγκυροβολία, ένα μεγάλο ταχύπλοο σκάφος (πολύ πολύ μεγαλύτερο από το ιστιοπλοϊκό) είχε αγκυροβολήσει, αδιαφορώντας εντελώς όχι μόνο για τις καταφανεις επισημάνσεις επί της ακτής, αλλά και για τις απαγορεύσεις που φαίνονται ξεκάθαρα στον ναυτικό χάρτη της περιοχής.
Κολυμπώντας εκεί κοντά του επισήμανα τον κίνδυνο να εμπλακούν τα καλώδια στην άγκυρά του και ότι απαγορεύεται η αγκυροβολία όπως φαίνεται από την πινακίδα στην ακτή, αλλά και στον χάρτη.
Με θρασύτατο ύφος με ρώτησε : «και συ τι είσαι»!
Του εξήγησα το πρόβλημα που προέκυψε πριν δυο χρόνια στην Αίγινα από την αγκυροβολία σκάφους στην ίδια ακριβώς θέση.
Διαπιστώνοντας την απροθυμία του να καταλάβει, τον προειδοποίησα ότι θα αναγκαστώ να καλέσω το λιμενικό και μου απάντησε ότι αυτός «είναι εκατομμυριούχος και δεν τον φοβίζουν τα πρόστιμα»!!!
Φυσικά τηλεφώνησα στο Λιμεναρχείο Αίγινας όπου διημείφθησαν τα ακόλουθα:
Ο υπαξιωματικός υπηρεσίας με ενημέρωσε ότι δεν έχουν σκάφος ενεργό για να προσεγγίσει δια θαλάσσης και να ελέγξει για την παράνομη αγκυροβολία, και ότι το ένα που είχαν ήταν στο καρνάγιο γιατί είχε χαλάσει.
Όμως έστειλαν αμέσως από την ξηρά τζιπ με έναν υπαξιωματικό, ο οποίος με ιδιαίτερη προσπάθεια και υπευθυνότητα πλησίασε το σκάφος από την ακτή και κάλεσε τον κυβερνήτη να αποχωρήσει από την θέση αυτή.
Προς στιγμή φάνηκε ότι ο κυβερνήτης συμμορφωνόταν με τις οδηγίες του υπαξιωματικού, προετοιμάζοντας το σκάφος για απόπλου, όμως μόλις ο υπαξιωματικός απομακρύνθηκε κι έφυγε απλά λάσκαρε την άγκυρα και παρέμεινε στο ίδιο σημείο, αδιαφορώντας για όλα.
Επικοινώνησα εκ νέου με το Λιμεναρχείο και ανάφερα την όλη αυτή συμπεριφορά.
Ο υπαξιωματικός υπηρεσίας με απολογητικό ύφος ζήτησε συγγνώμη και μου είπε ότι δεν είχαν προσωπικό ούτε σκάφη για να κάνουν κάτι περισσότερο.
Στην ερώτησή μου γιατί δεν τον καλούν στο ραδιοτηλέφωνο για να τον ελέγξουν, η απάντηση ήταν ότι δεν έχει ραδιοτηλέφωνο το σκάφος (σημειωτέον ότι σκάφη τέτοιου μεγέθους, υποχρεούνται να φέρουν ραδιοτηλέφωνο, αλλιώς δεν τους χορηγείται άδεια αξιοπλοΐας).
Μετά από όλες αυτές τις απαντήσεις αισθάνθηκα πλήρως απογοητευμένος για τις αδυναμίες που υπάρχουν στη συγκεκριμένη κρατική υπηρεσία, για να ελέγξει τους παραβάτες στην θάλασσα και να επιβάλλει τον νόμο.
Ο τραμπουκισμός και η παρανομία από υπερόπτες, θρασείς, αντικοινωνικούς και ανεύθυνους «εκατομμυριούχους», βρίσκουν έδαφος στις κρατικές αδυναμίες και στην αδυναμία επιβολής του νόμου από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
Και φυσικά όλοι μας θυμόμαστε το τραγικό δυστύχημα που συνέβη πριν μερικά χρόνια στην ίδια περιοχή (Πέρδικα Αίγινας), όταν ιδιωτικό ταχύπλοο σκάφος εμβόλισε καΐκι με τουρίστες, με τραγική συνέπεια τον θάνατο τεσσάρων ανθρώπων (μεταξύ των οποίων ένα 5χρονο παιδί) και τον ακρωτηριασμό ενός άλλου.
Το ταχύπλοο στην κυριολεξία διέλυσε τη λάντζα και έφυγε αφήνοντας εγκληματικά αβοήθητους τους ναυαγούς.
Ούτε και τότε ο νόμος εφαρμόσθηκε και ούτε ανακαλύφθηκαν οι πραγματικοί υπεύθυνοι του δυστυχήματος. Ο δε θάνατος από φυσικά αίτια του φερόμενου ως οδηγού του ταχύπλοου έστειλε την υπόθεση στο αρχείο.
Προσωπικά, αισθάνομαι ντροπή για όλα αυτά τα συμβάντα και τις αδυναμίες και φυσικά δεν κατηγορώ τα χαμηλόβαθμα νεαρά στελέχη, αλλά οπωσδήποτε την πολιτική ηγεσία και την διοικητική του Λιμενικού σώματος.

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube