Weather Icon
Παιδεία 6 Ιουνίου 2020

Σχολείο υψηλών απαιτήσεων

Σχολείο υψηλών απαιτήσεων

Το σχολείο της μεταπολίτευσης είναι πλούσιο σε δικαιώματα, αλλά υστερεί σε υποχρεώσεις

1. Δεν ξέρω αν περισσεύει κάτι από τα 60 δισ. και για τα σχολεία, αλλά κάτι που γίνεται μόνο με λεφτά είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός της σχολικής τάξης. Διαδραστικοί πίνακες παντού και από ένα τάμπλετ για κάθε μαθητή με φορτωμένα όλα τα βιβλία και τα βοηθήματα. Να τελειώνουμε με τα παράθυρα που μπάζουν, την ανθυγιεινή κιμωλία και το έντυπο σχολικό εγχειρίδιο που πετιέται στο τέλος στα σκουπίδια. Εκτός από τη διδακτική αξία, και μόνο ως αλλαγή αισθητικής αρκεί για να επιφέρει μια κολοσσιαία αναβάθμιση. Ας εκσυγχρονιστούμε λοιπόν. Προφανώς και το εκπαιδευτικό προσωπικό πρέπει να εκπαιδευτεί και να προσαρμοστεί στη νέα εποχή. Και θα το κάνει ασμένως.

2. Φυσικά δεν νοείται αναβάθμιση χωρίς όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους από το πρώτο κουδούνι. Τα περσινά κενά ήταν σκανδαλώδη. Επιτέλους, ας βρει το υπουργείο έναν τρόπο να το εξασφαλίσει. Αν χρειάζονται νέοι διορισμοί, να γίνουν. Η διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές όπως και η διετής διάρκεια των σχετικών πινάκων κατάταξης των εκπαιδευτικών που εισάγει ο νέος νόμος είναι ένα κίνητρο. Αν χρειάζονται, ας γίνουν και άλλες διευκολύνσεις. Και φυσικά ούτε λόγος για τα κενά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Διαφορετικά δεν μπορούμε να μιλάμε όχι για αναβάθμιση αλλά ούτε για δημόσια εκπαίδευση.

3. Σχολείο και εκπαίδευση εκτός των άλλων σημαίνει και κανόνες, όρια, υποχρεώσεις. Και καλώς ο νόμος εισάγει εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, αλλά και 2 Συμβούλους Σχολικής Ζωής εκ των οικείων εκπαιδευτικών. Τα φαινόμενα χαμηλής παραβατικότητας και εκφοβισμού που εμφανίζονται στα σχολεία μας πρέπει να εκλείψουν. Η εκπαίδευση πρέπει να φροντίζει πρώτα για το ήθος και μετά για τη γνώση. Γι’ αυτό απαιτείται συνεχής και οργανωμένος διάλογος μεταξύ όλων, ψυχολογική υποστήριξη αλλά και αυστηρή εφαρμογή των κανόνων. Η επαναφορά της «διαγωγής» στο απολυτήριο έχει κάποια συμβολική σημασία, αλλά είναι αμφίβολο αν θα έχει θετικά αποτελέσματα. Παράλληλα πρέπει να διευκολύνεται η ευεργετική για όλους αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Ωστόσο το πρώτο «εργαλείο» είναι η έγνοια των δασκάλων για τους μαθητές τους. Από αυτή ξεκινούν όλα. Όταν νοιάζεσαι, βρίσκεις και τον τρόπο…    

4. Ο νέος νόμος ορίζει ότι ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα δεν μπορεί να είναι πάνω από 25 αλλά και ούτε κάτω από 15. Ρυθμίσεις που φαίνονται λογικές, αλλά δεν είναι πάντοτε εφικτές ούτε και ορθές και γι’ αυτό επιβάλλεται μια ελεγχόμενη ευελιξία. Αν θέλετε λιγότερα φροντιστήρια, βάλτε και λιγότερα παιδιά στην τάξη. Για παράδειγμα, στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ όλα εξαρτώνται από το προσωπικό και τον εξοπλισμό που διαθέτει κάθε εργαστήριο. Αν θέλουμε σοβαρή τεχνική εκπαίδευση απαιτείται ο εκσυγχρονισμός των εργαστηρίων και η ορθολογική κατανομή ειδικοτήτων, μαθητών και εκπαιδευτικών με αμιγώς παιδαγωγικά κριτήρια. Δεν μπορείς να έχεις 10 μαθητές πάνω από μια εργαστηριακή διάταξη. Διότι εδώ μπαίνουν και ζητήματα ασφαλείας.  

Για τη συνέχεια AThensVoice

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube