Πώς η κατανάλωση μπορεί να γίνει μια επαναστατική πράξη
Όταν αγοράζετε, κάνετε επιλογές. Οι αποφάσεις που παίρνουμε όταν επιλέγουμε προϊόντα και υπηρεσίες έχουν αντίκτυπο στο περιβάλλον. Η τιμή δεν πρέπει να καθορίζει εξ ολοκλήρου μια επιλογή. Αν προσθέσουμε λίγα ακόμα κριτήρια στη λίστα, μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά
Η έξυπνη κατανάλωση δεν είναι απλώς απάντηση στην οικονομική κρίση· είναι μια νέα φιλοσοφία στη σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με τα ψώνια, που γεννήθηκε πολύ πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση. Τα σημερινά σουπερμάρκετ προσφέρουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει από έναν τεράστιο αριθμό προϊόντων και δεκάδων προσφορών. Χρειάζεται, λοιπόν, αρκετή σκέψη για να πάρουμε σωστές αγοραστικές αποφάσεις. Εδώ και ορισμένα χρόνια, οι ενώσεις καταναλωτών αλλά και οι λιανεμπορικές αλυσίδες που συναισθάνονται τον κοινωνικό τους ρόλο συμβουλεύουν τους καταναλωτές να πραγματοποιούν τα ψώνια τους με αυστηρά κριτήρια, από την υιοθέτηση των οποίων κανείς δεν βγαίνει χαμένος. Ούτε οι καταναλωτές, ούτε οι επιχειρήσεις ούτε και ο πλανήτης.
Έτσι, λοιπόν, ελέγχουμε την ημερομηνία λήξης των προϊόντων σε σχέση με τις ανάγκες μας, διότι δεν είναι ορθό ούτε προς το συμφέρον μας να συντηρούμε στο σπίτι προϊόντα. Έχει υπολογιστεί ότι περίπου το 25% των τροφίμων που αγοράζουμε καταλήγει στα σκουπίδια διότι δεν καταναλώθηκαν ολόκληρα ή στην ώρα τους –μάλιστα, το 8% των τροφίμων που καταλήγουν στα σκουπίδια δεν έχουν καν βγει από τη συσκευασία τους. Αυτό σημαίνει ότι συχνά αγοράζουμε αχρείαστα πράγματα.
Οπότε, πρέπει να προετοιμάζουμε από το σπίτι τη λίστα των προϊόντων που θέλουμε να αγοράσουμε, αποφεύγουμε τις πολύπλοκες ή ογκώδεις συσκευασίες (εφόσον δεν τις χρειαζόμαστε άμεσα), εκμεταλλευόμαστε τις προσφορές εφόσον αυτές καλύπτουν τις ανάγκες του νοικοκυριού μας και εξετάζουμε με προσοχή τις ποσότητες που αγοράζουμε σε σχέση πάντα με τον αριθμό των μελών της οικογένειάς μας. Προτιμάμε πάντα τις συσκευασίες με ανταλλακτικό για να εξοικονομούμε χρήματα και να αποφεύγουμε την άσκοπη κατανάλωση αχρείαστων συσκευασιών, επιλέγουμε όσο περισσότερα «συμπυκνωμένα» προϊόντα μπορούμε, ενώ προτιμάμε προϊόντα σε στερεή και όχι υγρή μορφή «γιατί τα τελευταία καταλαμβάνουν περισσότερο όγκο αφού περιέχουν περισσότερο νερό, που μεταφέρεται άσκοπα.
Πρώτο Θέμα