Άμυνα
Καλεντερίδης στο «Εκτός Γραμμής»: «Αν ξεσπάσει θερμό επεισόδιο με την Τουρκία θα υπάρξει γενικευμένος πόλεμος» (ΒΙΝΤΕΟ)

Ο Σάββας Καλεντερίδης ξεκαθάρισε ότι η Ευρώπη πρέπει να δημιουργήσει τον δικό της στρατό, ύστερα και από την αποκάλυψη του Μπόλτον ότι ο Τραμπ ήθελε να αποχωρήσουν οι ΗΠΑ από το ΝΑΤΟ.
«Οι δηλώσεις του κ. Μπορέλ και οι δηλώσεις του Γάλλου υπουργού Εξωτερικών αλλά και γενικώς ο έντονος προβληματισμός που υπάρχει τους κόλπους της ΕΕ για το φαινόμενο Τουρκία, είναι θετικός. Δεδομένου ότι είδαμε τον κ. Μπόλτον να λέει ότι πριν από δύο χρόνια ο Τραμπ τον είχε εξουσιοδοτήσει για να προχωρήσει στην αποχώρηση των ΗΠΑ από το ΝΑΤΟ, όλη αυτή η κατάσταση καταδεικνύει την ανάγκη δημιουργίας ενός ευρωπαϊκού στρατού. Δεν είναι εύκολο, αφού η Γερμανία είναι υπό οπλοαμερικανική κατοχή,με δεκάδες βάσεις…», τόνισε αρχικά ο στρατιωτικός αναλυτής στον Alpha και το «Εκτός Γραμμής», με τους Τάκη Χατζή και Λίδα Μπόλα για την επίσκεψη Μπορέλ και Έβρο και Αθήνα και συνέχισε σχετικά με την άσκηση του πολεμικού ναυτικού και της πολεμικής αεροπορίας νότια της Καρπάθου με βλήμα που χτύπησε παροπλισμένο σκάφος:
«Η Ελλάδα ήθελε να δώσει ένα σαφές μήνυμα ότι κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και εκτός ασκήσεως. Σήμερα και αύριο η Τουρκία έχει δεσμεύσει τρεις περιοχές νότια της Κρήτης για άσκηση, κάτι το οποίο δείχνει την πρόθεσή της ότι θέλει να έχει παρουσία στον θαλάσσιο χώρο της Λιβύης και να τον ιδιοποιηθεί μέσω του συμφώνου. Υπάρχει ένα ζήτημα, δεν ξέρουμε πώς θα καταλήξει η Αιγυπτοτουρκική κρίση που είναι σε εξέλιξη στη Λιβύη, καθώς οι ΗΠΑ κινούνται ώστε να αποκλείσουν τον Χαφτάρ ως συνομιλητή και να αναδείξουν τον πρόεδρο της Βουλής».
Για το αν «βλέπει» θερμό επεισόδιο με την Τουρκία: «Όχι. Η Τουρκία έχει στήσει την παγίδα της χωρίς να αφήνει χώρο για διαπραγματεύσεις στην Ελλάδα. Το σύμφωνο είναι εκεί και θα στείλει το σκάφος, τη στιγμή που η Ελλάδα έχει πει ότι δεν θα το επιτρέψει. Αν έρθει το σκάφος και η Ελλάδα αντιδράσει τότε θα έχουμε κρίση. Αν ξεσπάσει θερμό επεισόδιο θα έχουμε γενικευμένο πόλεμο και πιστεύω ότι εκεί πρέπει να κινηθεί η Ελλάδα για να το αποτρέψει. Τον πόλεμο στην πόρτα μας τον έφεραν οι συνεχείς υποχωρήσεις. Η Τουρκία ενοχλεί τους πάντες εκτός από τις ΗΠΑ. Η Ελλάδα πρέπει να γυαλίσει τα όπλα της που είναι τα 12 μίλια και η οριοθέτηση με την Κύπρο για να ενισχύσουμε την αποτροπή μας».

Άμυνα
Στην Άγκυρα η Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ του 2026
Η Σύνοδος θα φιλοξενηθεί στο Προεδρικό Συγκρότημα Μπεστεπέ (Κουλιγιέ).

Ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε ανακοίνωσε σήμερα ότι η Τουρκία θα φιλοξενήσει την επόμενη Σύνοδο Κορυφής της συμμαχίας στις 7-8 Ιουλίου του 2026, στην Άγκυρα.
Η Σύνοδος θα φιλοξενηθεί στο Προεδρικό Συγκρότημα Μπεστεπέ (Κουλιγιέ).
Στην ανακοίνωσή του, ο Ρούτε ευχαρίστησε την Τουρκία για τη φιλοξενία αυτής της «σημαντικής συνόδου». Σημείωσε επίσης ότι «στην επόμενη σύνοδό μας, οι ηγέτες θα συνεχίσουν να οικοδομούν μια ισχυρότερη και δικαιότερη συμμαχία» που θα είναι έτοιμη «να ανταποκριθεί στις κρίσιμες προκλήσεις της ασφάλειάς μας».
Η φετινή Σύνοδος Κορυφής φιλοξενήθηκε τον Ιούνιο στη Χάγη της Ολλανδίας και σε αυτήν οι χώρες μέλη του ΝΑΤΟ δεσμεύτηκαν ότι θα αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες τους στο 5% του ΑΕΠ τους μέχρι το 2035.
Η Τουρκία είχε φιλοξενήσει τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ και το 2004, στην Κωνσταντινούπολη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Άμυνα
Παρά το γεγονός ότι η Αγκυρα απειλεί δύο κράτη-μέλη της Ε.Ε., οι σχέσεις της με τη Ρώμη και τη Μαδρίτη έχουν προσλάβει στρατηγικό χαρακτήρα, με κοινά προγράμματα, συμπαραγωγές και εξαγορές εταιρειών που της επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά αμυντικού υλικού.

Μια λεπτομερή χαρτογράφηση όλων των εξοπλιστικών προγραμμάτων αλλά και των κοινών έργων της Τουρκίας με την Ισπανία και την Ιταλία παρουσιάζει η εφημερίδα “Καθημερινή”.
Η εντεινόμενη συνεργασία της Τουρκίας με δύο από τα μεγαλύτερα κράτη του ευρωπαϊκού Νότου, την Ισπανία και την Ιταλία, στον τομέα της άμυνας και της αεροναυπηγικής, συνιστά μείζονα πρόκληση για την ελληνική εξωτερική πολιτική. Παρά το γεγονός ότι η Αγκυρα απειλεί δύο κράτη-μέλη της Ε.Ε., οι σχέσεις της με τη Ρώμη και τη Μαδρίτη έχουν προσλάβει στρατηγικό χαρακτήρα, με κοινά προγράμματα, συμπαραγωγές και εξαγορές εταιρειών που της επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά αμυντικού υλικού.
Η συνεργασία εκτείνεται από την κατασκευή αεροπλανοφόρου με ισπανική τεχνογνωσία έως την προμήθεια Eurofighter, Airbus και ελικοπτέρων, αλλά και την εμπλοκή ιταλικών ομίλων όπως η Leonardo και η Piaggio Aerospace στην ανάπτυξη UAV και άλλων συστημάτων. Παράλληλα, Τουρκία και Ισπανία συντονίζονται στο Μεσανατολικό, ενώ Ρώμη και Αγκυρα συνεργάζονται στενά στη Λιβύη.
Η χαρτογράφηση αυτών των δεσμών αποκαλύπτει ότι η Τουρκία έχει κατορθώσει να παγιώσει τη θέση της ως εταίρος πρώτης γραμμής για δύο χώρες της Ε.Ε., εδραιώνοντας στρατηγικές συνεργασίες που δημιουργούν νέα δεδομένα για την Ελλάδα και την ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφάλειας.
εκπεφρασμένη ευρωπαϊκή βούληση πολλών από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά κράτη να συνεργαστούν με την Τουρκία στον, κρίσιμο για την ασφάλεια της Ελλάδας, τομέα της άμυνας αποτελεί πεδίο εντατικής κινητοποίησης της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. H Aγκυρα καλλιεργεί υφιστάμενες σχέσεις και δημιουργεί νέες, με κάθε χώρα ξεχωριστά, χωρίς, όπως φαίνεται, να επενδύει ιδιαίτερα στα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε.Ε.
Ωστόσο, η Τουρκία διαθέτει στενότατες σχέσεις με δύο χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, την Ισπανία και την Ιταλία, με τις οποίες η συνεργασία είναι βαθύτατη. Η Τουρκία προμηθεύεται συστήματα από αυτές τις χώρες, έχει κατορθώσει να αποκτήσει τεχνογνωσία από την Ιταλία και την Ισπανία για μια σειρά από δικής της ανάπτυξης εγχώρια εργαλεία, ενώ τελευταία με τις εξαγορές εταιρειών που εδρεύουν σε ευρωπαϊκό έδαφος, απέκτησε τη δυνατότητα ακώλυτης πρόσβασης στην αγορά της Ε.Ε. η οποία αναπτύσσεται ραγδαία.
Διαβάστε αναλυτικά το κείμενο:
Μια γρήγορη ματιά στον κατάλογο, μπορεί να οδηγήσει εύλογα στην υπόθεση ότι για την Ιταλία και την Ισπανία η σχέση με την Τουρκία είναι στρατηγικού χαρακτήρα, δίχως, βέβαια, να λαμβάνεται υπόψη ότι η Αγκυρα απειλεί ενεργά δύο κράτη-μέλη της Ε.Ε.
Το αεροπλανοφόρο
Η Ισπανία και η Τουρκία έχουν βαθύτατες και πολυετείς σχέσεις. Το τελευταίο και πιο σημαντικό παράδειγμα είναι η σχεδίαση εθνικού αεροπλανοφόρου (του λεγόμενου MUGEM) μήκους 300 μέτρων σε συνεργασία με την Ισπανία. Υπενθυμίζεται ότι η Τουρκία ήδη έχει ναυπηγήσει το ελικοπτεροφόρο Anadolu (το οποίο αξιοποιείται και ως πλωτή βάση για drones και UAV), με βάση τα σχέδια του ισπανικού Juan Carlos I.
Ωστόσο η απόκτηση αεροπλανοφόρου πέρα από οτιδήποτε άλλο, σηματοδοτεί και τη στροφή της Τουρκίας σε ένα εντελώς διαφορετικό ναυτικό δόγμα, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη μεταφορά μεγάλης ισχύος πυρός μακριά από τις ακτές της χώρας.
Τα Eurofighter
Ενδειξη των άριστων σχέσεων των δύο χωρών είναι η πρόθεση της Ισπανίας, η οποία αποτελεί συμπαραγωγό των Eurofighter (περίπου το 13% της συνολικής παραγωγής, με Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Γερμανία να μοιράζονται το υπόλοιπο), να καθυστερήσει τις δικές της προγραμματισμένες παραλαβές, προκειμένου η Τουρκία να παραλάβει ταχύτερα τα δικά της αεροσκάφη. Υπενθυμίζεται ότι από τα συνολικά 40 Eurofighter της Τουρκίας, καινούργια θα είναι τα 28 και η κοινοπραξία είναι ικανή να παράγει περίπου 20 κάθε χρόνο. Τα 12 μεταχειρισμένα η Τουρκία θα τα παραλάβει από τον υφιστάμενο στόλο Eurofighter του Ομάν και του Κατάρ, ακόμα και εντός του 2026, ενώ τα 28 νέα αναμένεται να αρχίσουν να παραδίδονται στην τουρκική αεροπορία από το 2028 και έπειτα.
Η Ισπανία είναι σημαντική για την Τουρκία και στον τομέα των μεταγωγικών και μεταφορικών αεροσκαφών, λόγω, βεβαίως, των εργοστασίων της Airbus στην Ιβηρική. Η Αγκυρα έχει υπογράψει συμβόλαια για την αγορά συνολικά 7 αεροσκαφών Airbus Α-330 αξίας 2,5 δισ. ευρώ, αλλά και 10 μεταγωγικών αεροσκαφών τύπου Α-400Μ αξίας 2,8 δισ. ευρώ, τα οποία θα προστεθούν στον υφιστάμενο στόλο της (ο οποίος υποστηρίζεται από τους Ισπανούς).
Τα μεταγωγικά αεροσκάφη CASA CN-235, τα οποία διαδραματίζουν και ρόλο αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας, συλλέγοντας δεδομένα στο Ανατολικό Αιγαίο, είναι γνώριμα στην Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.) λόγω των τακτικών παραβάσεων και παραβιάσεων που καταγράφουν και έχουν παραχθεί από την τουρκική ΤΑΙ, με ισπανική τεχνολογία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τουρκική ΤΑΙ λαμβάνει ισπανικό εξοπλισμό και για τους δορυφόρους που έχει αναπτύξει. Η Τουρκία από κοινού με την Ισπανία αλλά και την Ιταλία συνεργάζονται και για την παραγωγή του ελικοπτέρου ελαφρών μεταφορών GOKBEY (T-625) με σκοπό την παράδοση 20 ελικοπτέρων. Συγκεκριμένα, επί τούτου συνεργάζονται οι τουρκικές εταιρείες ΤΑΙ, ΤΕΙ, LHTEC, ASELSAN, η ισπανική CESA και η ιταλική Avio Aero. Εχουν έως τώρα παραδοθεί τρία ελικόπτερα αυτού του τύπου.
Στρατηγικοί δεσμοί – Για τη Ρώμη και τη Μαδρίτη η σχέση με την Τουρκία έχει διαστάσεις στρατηγικού χαρακτήρα, δίχως να λαμβάνεται υπόψη ότι η Αγκυρα απειλεί ευθέως δύο κράτη-μέλη της Ε.Ε.
Και οι Ισπανοί πρόσφατα υπέγραψαν συμβόλαιο προμήθειας από την Τουρκία συνολικά 24 αεροσκαφών HURJET προς αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων εκπαιδευτικών της, των Northrop SF-5M. Ενα πολύ σημαντικό στοιχείο της ισπανοτουρκικής συνεργασίας στον αμυντικό τομέα είναι η επί σειράν ετών στάθμευση της 19ης Πυροβολαρχίας Patriot της Ισπανίας στην αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ στην περιφέρεια των Αδάνων που είναι, βέβαια, ενσωματωμένη στο δίκτυο αεράμυνας του ΝΑΤΟ.
Η Piaggio και οι άλλοι
Εξίσου σημαντικές, ιδιαίτερα ως προς τις συνθήκες που δημιουργούν για τη συμμετοχή της Τουρκίας στην ευρωπαϊκή άμυνα, είναι οι σχέσεις της Αγκυρας με τη Ρώμη. Στις 30 Ιουνίου το υπουργείο Επενδύσεων της Ιταλίας ενέκρινε την εξαγορά της Piaggio Aerospace από την τουρκική Baykar, την οποία ίδρυσε και διευθύνει ο Σελτσούκ Μπαϊρακτάρ, γαμπρός του προέδρου της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Η Piaggio έχει αναπτύξει αεροσκάφη όπως το P.180 Avanti EVO και το UAV P.1HH Hammerhead, ως εκ τούτου μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την Baykar που είναι ο «πρωταθλητής» της Τουρκίας στον τομέα των μη επανδρωμένων.
Ακόμα σημαντικότερη για την Τουρκία είναι η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας της Baykar με τον γίγαντα της αεροναυπηγικής της Ιταλίας, τη Leonardo, με την οποία συστήνεται κοινοπραξία με έδρα την Ιταλία και στόχο την ανάπτυξη, παραγωγή και συντήρηση UAVs. Για την τουρκική πλευρά, η κοινοπραξία αυτή ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για την Ευρώπη, καθώς η Leonardo ήδη αποτελεί σκέλος διαφόρων μεγάλων αμυντικών κοινοπραξιών, κυρίως όμως δίνει πρόσβαση στην αγορά UAV εντός της Ε.Ε., η οποία εντός της επόμενης δεκαετίας αναμένεται να αγγίξει τα 100 δισ. ευρώ. Δεν πρόκειται, πάντως, για τις μοναδικές συνεργασίες και εξαγορές. Η τουρκική εταιρεία πυρομαχικών ARCA Defense έχει εξαγοράσει την ιταλική Esplodenti Sabino.
Στο επίπεδο των συμφωνιών ιδιαίτερα σημαντική είναι και εκείνη ανάμεσα στον όμιλο Beretta Defense Technologies και την τουρκική Stoeger Silah Sanayi A.S., για την κατασκευή φορητού οπλισμού και πυρομαχικών μικρού διαμετρήματος. Οι Ιταλοί και οι Τούρκοι προχώρησαν στη σύναψη και νέων συμφωνιών στην πρόσφατη αμυντική έκθεση IDEF 2025 που έγινε στην Κωνσταντινούπολη. Συγκεκριμένα, υπογράφηκε συμφωνία ανάμεσα στην ιταλική MES και την τουρκική κρατική εταιρεία πυρομαχικών ΜΚΕ, για την παραγωγή πυρομαχικών βαρέων όπλων, διαφόρων διαμετρημάτων. Επιπλέον, η ιταλική Magnaghi Aerospace και ο τουρκικός όμιλος κρατικών εταιρειών ASFAT συμφώνησαν να παραγάγουν από κοινού εξαρτήματα και τμήματα για αεροπορικά μέσα.
Σε ποιά μέτωπα συντονίζονται – Η συνεργασία της Τουρκίας με την Ισπανία και την Ιταλία επεκτείνεται σε σημαντικά γεωπολιτικά θέματα περιφερειακής αλλά και διεθνούς σημασίας, όπως το Μεσανατολικό και η Λιβύη.
Συμπαραγωγές
Στο υφιστάμενο τουρκικό οπλοστάσιο είναι ενταγμένα τα ελικόπτερα τύπου Α-129, τα οποία κατασκευάζονται σε συνεργασία της τουρκικής ΤΑΙ με την ιταλική Agusta Westland στην Τουρκία (έως τώρα συνολικά 77). Οι Ιταλοί έχουν προμηθευτεί από τους Τούρκους βλήματα 70 χιλιοστών τύπου CIRIT για τον εξοπλισμό των UCAV τύπου ASTORE της ιταλικής αεροπορίας.
Επιπλέον, τα τουρκικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ATR-72/600 (γνωστά και αυτά στην Π.Α. λόγω παραβάσεων και παραβιάσεων στο Ανατολικό Αιγαίο) αναπτύσσονται από την ιταλική Alenia σε συνεργασία με την τουρκική ΤΑΙ (συνολικά 8 από τα 9). Και η Ιταλία συμμετέχει στα δορυφορικά προγράμματα της Τουρκίας, συγκεκριμένα στο Gokturk-1 και το Turksat, διά της εταιρείας Telespazio.
Η συνεργασία της Τουρκίας με την Ισπανία και την Ιταλία δεν περιορίζεται στον τομέα της άμυνας, αλλά επεκτείνεται και ευρύτερα σε σημαντικά γεωπολιτικά θέματα περιφερειακής αλλά και διεθνούς σημασίας. Η Αγκυρα είναι πλήρως εναρμονισμένη με τη σημερινή κυβέρνηση στη Μαδρίτη στο Μεσανατολικό. Ενώ Ιταλία και Τουρκία συνεργάζονται πολύ στενά στη Λιβύη, όπου οι δύο χώρες έχουν συχνά αλληλοσυμπληρούμενα συμφέροντα.
Άμυνα
Οι Ισραηλινοί εξαγόρασαν το 100% της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων

Στην πλήρη εξαγορά της ΕΛΒΟ, του σημαντικότερου κατασκευαστή εξειδικευμένων στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων ειδικού σκοπού στην Ελλάδα, προχώρησε ο ισραηλινός Όμιλος SK.
Oπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση η εξαγορά αυτή υπογραμμίζει τη μακροπρόθεσμη δέσμευση του Ομίλου SK στη χώρα – ενισχύοντας την εγχώρια βιομηχανία, προωθώντας την καινοτομία και τροφοδοτώντας την οικονομική ανάπτυξη. Με την μοναδική υποδομή της ΕΛΒΟ στην κατασκευή οχημάτων ειδικού σκοπού, ο Όμιλος SK θα συνεχίσει όχι μόνο να καλύπτει τις εγχώριες ανάγκες, αλλά και να ενισχύει τις εξαγωγές προς περισσότερες διεθνείς αγορές.
Με την απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ, ο Όμιλος SK θα αξιοποιήσει τη βαθιά του τεχνογνωσία στον αμυντικό τομέα, την αποδεδειγμένη επιτυχία του στην αναδιοργάνωση ιδιωτικοποιημένων εργοστασίων και στην αναζωογόνηση στρατηγικών βιομηχανικών δραστηριοτήτων, καθώς και τη δέσμευσή του για μεταφορά τεχνολογίας, ώστε να αναδείξει την ΕΛΒΟ σε κορυφαίο κέντρο παραγωγής και εξαγωγών. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την πρώτη επιχειρησιακή βάση του Ομίλου SK στην Ευρώπη και εδραιώνει τη θέση του ως κορυφαίας δύναμης στον παγκόσμιο τομέα στρατιωτικών και εμπορικών οχημάτων. Παράλληλα, ενισχύει τη δέσμευσή του για επενδύσεις σε προηγμένες χερσαίες αμυντικές δυνατότητες, τοπική παραγωγή και στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα.
Η ΕΛΒΟ διαθέτει μακρά παράδοση στον ελληνικό αμυντικό τομέα, γνωστή για την παραγωγή εμβληματικών οχημάτων όπως τα τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού Leonidas και τα τζιπ Mercedes-Benz G-Class, τα οποία παραμένουν σε χρήση από τον Ελληνικό Στρατό. Η εταιρεία συνδέθηκε με την παραγωγή φορτηγών Steyr, καθώς και εξειδικευμένων οχημάτων και λεωφορείων για την πολιτική προστασία και τις δημόσιες υπηρεσίες. Επιπλέον, η πιστοποιημένη γραμμή παραγωγής και συναρμολόγησης αρμάτων Leopard 2 HEL είναι στρατηγικής σημασίας, δεδομένου του εκτεταμένου στόλου της Ελλάδας.
«Η απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ αποτελεί σημαντικό ορόσημο στα στρατηγικά μας σχέδια ανάπτυξης και εμβαθύνει τους δεσμούς μας με την Ελλάδα», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Ομίλου SK, Ronen Hamudot. «Βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες στις υποδομές και την κληρονομιά της ΕΛΒΟ και δεσμευόμαστε να τη μετατρέψουμε σε κορυφαίο διεθνές κέντρο παραγωγής και εξαγωγών. Αυτή η επένδυση αντανακλά το μακροπρόθεσμο όραμά μας να ενισχύσουμε την ελληνική αμυντική βιομηχανία και να επεκτείνουμε το επιχειρησιακό αποτύπωμα του Ομίλου SK στην Ευρώπη ως παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της χερσαίας άμυνας».
Η ΕΛΒΟ, ιστορικός συνεργάτης του Ελληνικού Στρατού και της Πολιτείας για περισσότερα από πενήντα χρόνια, διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία στην κατασκευή και συναρμολόγηση στρατιωτικών, πολιτικών και ειδικών οχημάτων.
Ο Όμιλος SK, που ιδρύθηκε από τον γνωστό βιομήχανο Samy Katsav, είναι ένας κορυφαίος επενδυτικός όμιλος γνωστός για την ώθηση της καινοτομίας σε πολλούς στρατηγικούς τομείς. Το χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνει διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες που απασχολούν συνολικά πάνω από 2.000 εργαζόμενους και ενώνονται από τη δέσμευσή τους στην καινοτομία και την επιχειρησιακή αριστεία. Οι εταιρείες του Ομίλου SK εξυπηρετούν στρατιωτικές, αστυνομικές και πολιτικές αγορές σε σχεδόν 60 χώρες.
Με την απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ, ο Όμιλος SK θα αξιοποιήσει τη βαθιά του τεχνογνωσία στον αμυντικό τομέα, την αποδεδειγμένη επιτυχία του στην αναδιοργάνωση ιδιωτικοποιημένων εργοστασίων και στην αναζωογόνηση στρατηγικών βιομηχανικών δραστηριοτήτων, καθώς και τη δέσμευσή του για μεταφορά τεχνολογίας, ώστε να αναδείξει την ΕΛΒΟ σε κορυφαίο κέντρο παραγωγής και εξαγωγών. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την πρώτη επιχειρησιακή βάση του Ομίλου SK στην Ευρώπη και εδραιώνει τη θέση του ως κορυφαίας δύναμης στον παγκόσμιο τομέα στρατιωτικών και εμπορικών οχημάτων. Παράλληλα, ενισχύει τη δέσμευσή του για επενδύσεις σε προηγμένες χερσαίες αμυντικές δυνατότητες, τοπική παραγωγή και στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα.
Πηγή: newmoney.gr
-
Αναλύσεις2 μήνες πριν
Έρχεται μεγάλο ΣΟΚ για την Ελληνική Δημοκρατία! Κατεδαφίζεται με δικογραφίες το πολιτικό σύστημα της κλεπτοκρατίας
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Τεράστια ανατροπή; Ισχύει ότι αρνήθηκε η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ να αναλάβει την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα;
-
Απόψεις2 μήνες πριν
Γι’αυτό οι Τούρκοι τρέμουν το μένος του Ισραήλ! Η προφητεία του μέντορα του Ερντογάν που “στοιχειώνει” την Άγκυρα
-
Απόψεις2 μήνες πριν
Η φωτογραφία που “μίλησε”! Ανύπαρκτος γεωπολιτικός παίκτης η Ελλάδα
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Ανατροπή στην ανατροπή! Ο Σίσι βάζει τα πράγματα στη θέση τους για το Σινά – Καμία προσβολή της μοναδικής και ιερής θρησκευτικής θέσης της Μονής -Δεν αλλάζει πουθενά το καθεστώς
-
Αναλύσεις1 εβδομάδα πριν
Μάζης: Ετοιμάζεται τεράστια έκρηξη Τουρκίας – Ισραήλ – «Είμαστε στο και δέκα στην Ελλάδα»
-
Αναλύσεις3 εβδομάδες πριν
Βόμβα από την Israel Hayom! Σενάριο απελευθέρωσης της Κύπρου με την κωδική ονομασία “Οργή του Ποσειδώνα” – Τα κατεχόμενα είναι και ισραηλινό πρόβλημα
-
Αναλύσεις1 μήνα πριν
Διαλύοντας την Τουρκική προπαγάνδα!