Weather Icon
Δημόσια Διοίκηση , Παιδεία 27 Απριλίου 2020

Παιδεία και πάλι γιατί έτσι πρέπει

Παιδεία και πάλι γιατί έτσι πρέπει

Γιατί διστάζετε; Τι περιμένετε;

«Το μέλλον της ευημερίας της Ελλάδας εξαρτάται από τη βελτίωση της επίδοσης στην εκπαίδευση προκειμένου να τονωθεί η παραγωγικότητα και να βελτιωθούν τα αποτελέσματα σε κοινωνικό επίπεδο. Στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον, η Ελλάδα, με δεδομένη την ανάγκη για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των δαπανών της, πρέπει και μπορεί να αντιμετωπίσει τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι προκλήσεις είναι σημαντικές. Για παράδειγμα, η Ελλάδα υστερεί πολλών χωρών του ΟΟΣΑ όσον αφορά τις επιδόσεις της στο διεθνές πρόγραμμα αξιολόγησης μαθητών (PISA), συμπεριλαμβανομένων χωρών με όμοια ή χαμηλότερα επίπεδα δαπανών ανά μαθητή καθώς και χώρες με όμοια και χαμηλότερα επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης. Η μισθολογική δαπάνη ανά μαθητή είναι άνω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ, κυρίως επειδή οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν λιγότερες διδακτικές ώρες και η Ελλάδα έχει μικρότερες σε αριθμό μαθητών τάξεις.”

 

Η εμπιστοσύνη της κοινωνίας στους θεσμούς βρίσκεται σήμερα σε υψηλά για τα δεδομένα της χώρας επίπεδα. Συγχρόνως, σύμφωνα με τον Τάκη Παππά, η Ελλάδα έχει την πλέον αξιόπιστη φιλελεύθερη δημοκρατία από δημιουργίας του Ελληνικού Κράτους. Επιπλέον, η Κοινωνία των Πολιτών είναι παρούσα (όπως ήταν και στους Ολυμπιακούς αγώνες αλλά και στην κρίση του προσφυγικού και κατά τη διάρκεια  της οικονομικής κρίσης), φέρνοντας στο προσκήνιο τις θετικές δυνάμεις της κοινωνίας. 

Καταλύτης για όλα τα ανωτέρω ήταν ο τρόπος με τον οποίο ο Κυριάκος Μητσοτάκης αντιμετώπισε δύο μείζονος σημασίας κρίσεις: αυτήν στον Έβρο με την προσπάθεια εισβολής δεκάδων χιλιάδων μεταναστών, μέσω ενός σχεδιασμού από το τουρκικό κράτος, και εκείνην της πανδημίας του covid-19. Ο Π/Θ λειτούργησε με ταχύτητα, αποφασιστικότητα, με σεβασμό στους ειδικούς και με αναγνώριση κρίσιμων λαθών αυτής της περιόδου. Το αποτέλεσμα ήταν να κερδίσει την εμπιστοσύνη της πλειοψηφίας των πολιτών και την αναγνώριση του διεθνούς τύπου. Συσπείρωσε την κοινωνία και υποχρέωσε την αντιπολίτευση σε υποχρεωτική συναίνεση. Συνέπεια αυτών ήταν να κατέχει αυτή τη στιγμή ένα σημαντικό πολιτικό κεφάλαιο.

Τώρα ή ποτέ; Αυτό το πολιτικό κεφάλαιο θα πρέπει να το αξιοποιήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προκειμένου να προβεί στο αμέσως επόμενο διάστημα στις μεγάλες μεταρρυθμίσεις, δηλαδή στον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης και την ένταξη των επιτευγμάτων της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης σε αυτήν, της Παιδείας, της Υγείας και του Ασφαλιστικού – Συνταξιοδοτικού.

Δεν είμαι ειδικός και ικανός να μιλήσω με προτάσεις για τα τρία εκ των τεσσάρων κεφαλαίων, που ανέφερα. Για το τελευταίο εξ αυτών (Συνταξιοδοτικό) θα παραπέμψω τους αναγνώστες στην αρνητική κριτική που άσκησε στον νόμο Βρούτση (Φεβρουάριος 2020) ο καθηγητής Μιλτιάδης Νεκτάριος. Όμως, το μέγα θέμα της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης ήταν εκείνο που ο σημερινός πρωθυπουργός ενέταξε προεκλογικά με κάθε λεπτομέρεια στο Πρόγραμμα της ΝΔ, το οποίο παρουσίασε σε δύο συνεχόμενες εκδηλώσεις στα τέλη του 2018 και μετεκλογικά το θεώρησε (δικαίως) ως τον θεμέλιο λίθο της ανάταξης της κοινωνίας και τον κύριο μοχλό της πολιτικής της κυβέρνησής του.

Για τη συνέχεια AThensVoice 

σχετικά άρθρα