REAL TIME |

Weather Icon
Ρωσία 31 Μαρτίου 2020

Ρώσος πιλότος εξηγεί τις προκλήσεις των ελιγμών κατά τη διάρκεια αερομαχιών

Ρώσος πιλότος εξηγεί τις προκλήσεις των ελιγμών κατά τη διάρκεια αερομαχιών

Russian Air Force Sukhoi Su-35 Belyakov.jpg – Wikimedia Commons

Οι ελιγμοί κατά τη διάρκεια μιας αερομαχίας είναι πολύπλοκοι και κρύβουν διάφορες προκλήσεις τόσο για τον πιλότο όσο και για το ίδιο το αεροσκάφος.

Μπορεί οι ελιγμοί των μαχητικών αεροσκαφών να προκαλούν τον θαυμασμό εκείνων που τις παρακολουθούν στο πλαίσιο ενός σόου επίδειξης αλλά, τη στιγμή μιας αερομαχίας, παίζουν καθοριστικό ρόλο και είναι μια πρόκληση για κάθε πιλότο.

Έτσι, ο Ρώσος πιλότος, Ανατόλι Κβότσουρ, εξηγεί μερικούς από τους ελιγμούς καθώς και τη δυσκολία τους.

Δύο απαιτητικοί ελιγμοί

Αρχικά, ο ελιγμός με την ονομασία «Pugachev’s Cobra» που πήρε το όνομά του από πιλότο της σοβιετικής εποχής, επέτρεψε στα πληρώματα των μαχητικών αεροσκαφών Su-27 να ξεγελάσουν έναν αντίπαλό τους χωρίζει και να ανταλλάζουν ρόλους.

Ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος Su-27 εκτελεί ελιγμό κατά το αεροπορικό σόου MAKS, το 2007
© SPUTNIK / ANTON DENISOV
Ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος Su-27 εκτελεί ελιγμό κατά το αεροπορικό σόου MAKS, το 2007

Έπειτα, υπάρχει και ο ελιγμός «Kvochur’s Bell», ο οποίος χρησιμοποιείται από τους πιλότους για να ξεγελάσουν τα εχθρικά ραντάρ και τους κατευθυνόμενους πυραύλους αέρα, καθώς και για να μειώσουν γρήγορα την ταχύτητα πριν από την εμπλοκή τους με στόχους εδάφους.

Μάλιστα, οι προαναφερθέντες ελιγμοί μπορούν να γίνουν από ένα Su-57, χωρίς καν να υπάρχει ο κίνδυνος συντριβής.

Μόνο για τους καλύτερους πιλότους

Η πίεση κατά τη διάρκεια των ελιγμών, στο πλαίσιο μιας αερομαχίας, μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 9G γι’ αυτό ο κ. Κβότσουρ στέκεται και στην ικανότητα των πιλότων.

Ειδικότερα, ο ίδιος επισημαίνει:

«Αρχικά, τα χέρια και τα πόδια γίνονται βαρύτερα, γίνεται πιο δύσκολο να ελεγχθεί το αεροσκάφος. Στη συνέχεια, το κεφάλι του ξεκινά να κλίνει προς τα κάτω. Στο 6G, ένα πέπλο εμφανίζεται μπροστά στα μάτια. Υπό την επίδραση της βαρύτητας, το αίμα κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης πηγαίνει στα πόδια, αφήνοντας τον εγκέφαλο άνευ οξυγόνου, αναγκάζοντάς τον να κλείσει. Δεν βλέπετε πλέον καθαρά και χάνετε την ικανότητα να αντιλαμβάνεστε σωστά την τρέχουσα κατάσταση».

Οι έμπειροι πιλότοι μπορούν ακόμη και να αισθάνονται ενστικτωδώς όταν πρέπει να μειώσουν τη γωνία επίθεσης κατά τη διάρκεια ενός ελιγμού, προκειμένου να αποφευχθεί η λεγόμενη απώλεια συνείδησης.

Οι ειδικές στολές

Στη μάχη εναντίον της υπερβολικής πίεσης έχει μπει και η τεχνολογία -εδώ και δεκαετίες- αναπτύσσοντας ειδικά διαμορφωμένες στολές για τους πιλότους. 

Αυτά τα κοστούμια καλύπτουν ολόκληρο το σώμα του πιλότου και αρχίζουν αυτόματα να ασκούν πίεση στα κάτω μέρη όταν αρχίζει να γίνεται ο ελιγμός. Έτσι, πιέζοντας τα πόδια του πιλότου και το υπόλοιπο κάτω μέρος του σώματος, η στολή ωθεί το αίμα πίσω στον εγκέφαλο, δίνοντάς του αρκετό οξυγόνο για να λειτουργήσει μέχρι το τέλος των ακροβατικών.

Ο κ. Κβότσουρ μπόρεσε να δοκιμάσει μια από τα πιο πρόσφατες στολές για τους Ρώσους πιλότους και δήλωσε ότι «βοήθησε πραγματικά» όταν έφτασε σε επίπεδο έντασης 11,5G, το οποίο συνήθως απαγορεύεται στους πιλότους, καθώς η παρατεταμένη έκθεση μπορεί να οδηγήσει σε τραύμα ή ακόμα και στον θάνατο.

Πηγή: Σπούτνικ

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube