Weather Icon
Τουρκία 16 Φεβρουαρίου 2020

Subaru: Εξηλεκτρισμός με Forester e-Boxer και XV e-Boxer

Subaru: Εξηλεκτρισμός με Forester e-Boxer και XV e-Boxer

Οι αξίες της Subaru είναι ευρέως αναγνωρίσιμες και αποτελούν τη βάση της φιλοσοφίας της όσον αφορά τη χρηστικότητα της 4κίνησης σε ποικίλες δραστηριότητες της καθημερινής ζωής. Οι πελάτες της είναι «ορκισμένοι», κυριολεκτικά, δεν είναι μαζικοί (στην Ελλάδα, τουλάχιστον, για πολλούς λόγους…), αλλά, ξεχωριστοί και, πάντως, αυτό το είδος καταναλωτών που ξέρουν ακριβώς τι αγοράζουν. Κορυφαία ποιότητα, ιαπωνική αξιοπιστία, αντοχή στο πέρασμα του χρόνου, σιγουριά στα δύσκολα. Ναι, όλα αυτά κοστίζουν θα πείτε, όμως, η συνολική θεώρηση του «τι παίρνω με αυτά που δαπανώ» έχει, τελικά, θετικό ισοζύγιο. Αυτή τη φορά, η Subaru κάνει το επόμενο βήμα, στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Το προετοίμαζε πολλά χρόνια ώστε να είναι σταθερό και πολύ μελετημένο, από κάθε άποψη. Πρόσφατα γνωρίσαμε στα μέρη μας τις νέες ήπιες υβριδικές εκδόσεις e-Boxer των Forester και XV.

Το νέο Forester e-Boxer εφοδιάζεται με τον βελτιωμένο τετρακύλινδρο 2λιτρο boxer βενζινοκινητήρα απόδοσης 150 ίππων και 194 Nm ροπής, μπαταρία ιόντων λιθίου 118V και ηλεκτροκινητήρα 12,3 KW ισχύος 16,7 ίππων και 66 Nm που ενσωματώνει το αυτόματο κιβώτιο CVT των 7 σχέσεων.  Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ η μπαταρία και τα υπόλοιπα εξαρτήματα τοποθετούνται πάνω από τον πίσω άξονα, χαμηλώνοντας περαιτέρω το κέντρο βάρους και δίνοντας ακόμα πιο ισορροπημένη κατανομή του βάρους εμπρός/πίσω.  Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η ενσωμάτωση του αυτόματου κιβωτίου CVT στον ηλεκτροκινητήρα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εφαρμογή της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας e-Βoxer, δίχως να απαιτείται  να αλλάξει η βασική δομική διάταξη της γνωστής συμμετρικής 4κίνησης S-AWD της Subaru. Οι επιδόσεις του είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς (0-100 χλμ/ώρα σε 11,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα), αυτό που «μετράμε», ωστόσο, είναι η απόδοση. Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου αναφέρει 8,1 λίτρα/100 χλμ (εμείς εκτός πόλεις γράψαμε και 9,5), ενώ οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 185 γμ/χλμ (μετρήσεις με το νέο σύστημα WLTP). Μέσα στην πόλη μπορεί να δεις και 7,5 λίτρα.

Το νέο e-Boxer πατάει στην Forester Subaru Global Platform  και έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, οι οποίες σε μήκος, πλάτος και ύψος ανέρχονται στα 4.625 χλστ., 1.815 χλστ. και 1.730 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το συνολικό βάρος (με απόβαρο και οδηγό) βρίσκεται στα 1.656 κιλά, δηλαδή είναι μόνο 110 κιλά βαρύτερο σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Αυτό δεν φαίνεται στο δρόμο, μάλιστα, νιώθεις τη σιγουριά ενός καλά δεμένου οχήματος με σταθερότητα και στις υψηλότερες ταχύτητες στην ευθεία και στις στροφές. Εξαιρετική η ηχομόνωση, περιορισμένοι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, πολύ λιγότερο θορυβώδες σε σχέση με το παρελθόν και το CVΤ.

Η ανάρτηση (ανεξάρτητη τύπου ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) έχει μεγάλη διαδρομή, με αποτέλεσμα να περνάει αεράτα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, το σημαντικότερο, δε, χωρίς μεγάλες κλίσεις.  Εκεί που το νέο μπντέλο έδειξε τα δόντια του ήταν στην πίστα “Argos Motocross Park” στα Φίχτια Αργολίδας.  Με το σωστό «κενό» των 220 χλστ. από το έδαφος και Χ-Mode με επιλογή ανάμεσα στα προγράμματα Snow/Dirt ή D.Snow/Mud, κάνει θαύματα, ενώ,  εσύ παρακολουθείς …ατσαλάκωτος τις δυνατότητές του. Η αρχική τιμή του νέου Forester e-Boxer διαμορφώνεται στα 39.950 ευρώ για την έκδοση L Free, στα 43.950 ευρώ για την έκδοση S Style και στα 48.950 ευρώ για την έκδοση S Premium.

Κοντά στο Forester e-Boxer και το νέο XV e-Boxer, με το ίδιο ήπιο υβριδικό σύστημα. Οι επιδόσεις του είναι ελαφρώς καλύτερες με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ/ώρα. Εκπέμπει 180 γμ/χλμ C02 και καταναλώνει 7,9 λίτρα/100 χλμ. (μετρήσεις WLTP), ενώ στην πράξη είδαμε και πάλι κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ., όπως και με το Forester e-Boxer. Το σύστημα διεύθυνσης του XV e-Boxer είναι πιο ακριβές σε αίσθηση αν και με πιο βαρύ τιμόνι. Άνετο στο ταξίδι, κινείται απροβλημάτιστα με περίσσια δύναμης και αμεσότητα  στο γκάζι. Λίγο πιο προσιτό το νέο XV e-Boxer πωλείται στα 37.500 ευρώ στην έκδοση L Style, ενώ στις εκδόσεις S Style Navi και S Premium οι τιμές διαμορφώνονται στα 39.500 ευρώ και 40.950 ευρώ αντίστοιχα.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube