REAL TIME |

Weather Icon

Καθηγητής Λυκείου με μισθό 8.770 ευρώ

Καθηγητής Λυκείου με μισθό 8.770 ευρώ

Yπάρχουν δύο τρόποι για να αμειφθεί κάποιος για τη δουλειά του: Ο ένας είναι να αξιολογηθεί η απόδοσή του. Μεγάλη απόδοση; Πολλά λεφτά και γρήγορη εξέλιξη. Μέτρια; Λίγα λεφτά και στασιμότητα. Μικρή απόδοση; Απόλυση.

Ο άλλος είναι να τσουβαλιάσουμε όλους όσους έχουν το ίδιο αντικείμενο εργασίας, καλούς, μέτριους και κακούς. Να ορίσει το κράτος αυθαιρέτως ένα ποσό για την αμοιβή αυτής της συγκεκριμένης ομάδας, αυτό το ποσό να το διαιρέσουμε με τον αριθμό των μελών της ομάδας, κι όλοι να πάρουν τα ίδια.

Ποιον τρόπο θεωρείς δικαιότερο; Ποιος είναι αυτός που δίνει κίνητρο στους φιλότιμους να γίνουν καλύτεροι και ανταμείβει τον πολύ καλό; Τον πρώτο τρόπο τον εφαρμόζουν τα φιλελεύθερα κράτη. Αυτά που υιοθέτησαν το σύστημα που κατηγορούμε ως …ανάλγητο και κατά των δικαιωμάτων των εργαζομένων! Στη «ανάλγητη» Σιγκαπούρη, για παράδειγμα, οι καλοί και έμπειροι καθηγητές Λυκείου φτάνουν (με μισθό και bonus) τα 157.000 δολάρια Σιγκαπούρης τον χρόνο, δηλαδή 105.237 ευρώ, δηλαδή 8.770 ευρώ τον μήνα. https://www.payscale.com/research/SG/Job=High_School_Teacher/Salary/1fe32b4a/Late-Career

Ακόμα περισσότερα δίνει η «ανάλγητη» Ελβετία: αυτό το επίπεδο αμοιβής (110.590 ελβετικά φράγκα, δηλαδή 102.220 ευρώ τον χρόνο) έχει ο «πρωτοδιορισμένος» καθηγητής Λυκείου στη Ζυρίχη. https://www.swissinfo.ch/eng/swiss-salaries-teachers_how-well-does-switzerland-pay-its-teachers/43100034

Τον δεύτερο τρόπο εφαρμόζουμε εμείς, το τελευταίο σοβιετικό κράτος της Ευρώπης, με το «πλέριο αντιπάλεμα της πλουτοκρατίας». Χρειάζεται πολύ μυαλό για να καταλάβει κάποιος ότι με αυτό το σύστημα, εκείνοι που χάνουν είναι οι ικανοί επαιδευτικοί; Δεν έχουν καμμία προοπτική προσωπικής οικονομικής ανόδου, εκτός αν αυξηθεί το συνολικό κονδύλι για την μισθοδοσία τους οπότε θα αυξηθεί και ο μισθός όλων. Αρίστων και αχρήστων. Ακόμα κι αν θεωρήσουμε ότι αυτό είναι εφικτό στην Ελλάδα της κρίσης, πόσο ψηλότερα μπορεί να πάει; 10%; 20%; Στη Σιγκαπούρη ο άριστος παίρνει διπλάσια από τον απλώς καλό, διότι εκεί δεν υπάρχει ακατάλληλος. Οι ακατάλληλοι φεύγουν και δεν παίρνουν δεκάρα τσακιστή.

Όσοι περάσαμε από το δημόσιο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, θυμόμαστε τους δασκάλους και τους καθηγητές που είχαμε. Απ’ όλα είχε ο μπαχτσές. Από διαμάντια μέχρι σκουπίδια. Έπαιρναν τα ίδια λεφτά – και τα διαμάντια και τα σκουπίδια. Και όλοι οι ενδιάμεσοι. Είναι δίκαιο; Έπαιρναν τα ίδια είτε στην Α’ Γυμνασίου δίδασκαν, είτε στην Γ’ Λυκείου. Είναι δίκαιο; Είτε στον Βόλο ήταν διορισμένοι είτε στην Αλόννησο. Είναι δίκαιο;

 

Για τη συνέχεια Marketnews

 

 

 

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube