Weather Icon

Το Φινλανδικό Εκπαιδευτικό σύστημα και τα “φυτώρια ευφυΐας”

Το Φινλανδικό Εκπαιδευτικό σύστημα και τα “φυτώρια ευφυΐας”

Αυτή την πρωτοχρονιά ο Άγιος Βασίλης μου έφερε ένα ιδιαίτερο βιβλίο. Το βιβλίο αυτό είναι αρκετά δημοφιλές μεταξύ πολλών συναδέλφων, ειδικά αυ­τών που επικρίνουν με σφοδρότητα τις παθογένειες του Ελληνικού εκπαι­δευ­τικού συστήματος και αναφέρεται στη δομή και λειτουργία των καλύτερων εκπαι­δευτικών συστη­μάτων του κόσμου.

Ο τίτλος του είναι «Φυτώρια Ευφυΐας», έχει γραφτεί από την Αγγλίδα εκπαιδευτικό Lucy Crehan και αποτελεί ένα «ταξίδι» στα εκπαι­δευτικά συστήματα της Φινλανδίας, της Ιαπωνίας, της Σι­γκαπούρης, της Σαγκάης και του Καναδά. Οι μαθητές των χωρών αυτών έχουν πολύ καλές επιδόσεις στο διαγωνισμό PISA και με βάση αυτές τις επι­δόσεις τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά συστήματα κατατάσσονται στη συνείδηση των περισσότερων ερευ­νητών ως συστήματα «κορυφαίας απόδοσης». Έχω προλάβει να διαβάσω μέχρι τώρα το κεφάλαιο που αναφέ­ρεται στη Φινλανδία. Η συγγραφέας, αφού δίδαξε επί 4 χρόνια διαδοχικά σε δύο σχολεία της Αγγλίας (σύμφωνα με το βιογραφικό της), στη συνέχεια ταξίδεψε στις παρα­πάνω χώρες για να αποκτήσει προσωπική άποψη για το πώς λειτουργούν τα εκπαι­δευτικά τους συστήματα. Η Lucy Crehan ξεκινά το ταξίδι της με τη Φινλανδία, ενισχύοντας ουσιαστικά την άποψη πολλών άρθρων και παρου­σιά­σεων που κυκλοφορούν, ιδιαίτερα στο διαδίκτυο για το πόσο εξαίρετο είναι το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας. Στη Φινλαν­δία η συγγραφέας έμεινε τέσσερις εβδομάδες (όπως και στις άλλες χώρες που επισκέ­φτηκε) και πέρασε τον περισσότερο χρόνο της (τρεις εβδομάδες) σε σχολεία της χώρας αυτής. Ο χρόνος αυτός είναι ικανός για να αποκτήσει μια καλή ιδέα των εκπαι­δευ­τικών συνθη­κών που επικρατούν στην χώρα αυτή, αλλά ταυτόχρονα είναι λίγος – κατά την προ­σω­πική μου άποψη – για να μπορέσει να αναδείξει τα πιθανά αρνητικά στοιχεία του συστήματος μιας και η περίοδος προσαρμογής της (άλλαζε σχολείο κάθε εβδομάδα και δεν έμενε στο ίδιο συνέχεια) δεν της επιτρέπει σε κάθε περίπτω­ση την εις βάθος ανάλυση. Παρόλα αυτά η προσέγγισή της έχει αξία να διαβαστεί αφού πα­ρουσιάζει με σαφήνεια κάποιες σημαντικές συνιστώσες του συστήματος που πιθανά συνεισφέρουν στη Φινλανδική υπεροχή.

Στα επόμενα θα παρουσιάσω τις βασικές θέσεις-απόψεις της Lucy Crehan για το Φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά θα προσθέσω και πληροφορίες από άλλες πηγές ώστε ο αναγνώστης να μπορέσει να αποκτήσει μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το σύστημα αυτό. Στο τέλος του άρθρου ανα­φέρω κάποια διδάγματα που μπορούμε να αντλήσουμε για να βελτιώσουμε το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Η Lucy Crehan θεωρεί ότι υπάρχουν τρεις σημαντικοί πυλώνες της επιτυχίας του Φινλανδικού μοντέλου εκπαίδευσης. Η ποιότητα της προσχολικής εκπαί­δευσης και η υποστήριξη των μαθητών με δυσκολίες, η ενιαία και ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών μέχρι τα 15-16 τους χρόνια και η ποιότητα των εκπαιδευτικών.

Για τη συνέχεια  https://physiart.com/

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube