Ακολουθήστε μας

Άμυνα

Όταν οι Τούρκοι έπαθαν φρίκη για τη μεταφορά των S300 στην Κρήτη!

Δημοσιεύτηκε στις

29 Δεκεμβρίου 1998: Η ελληνική και η κυπριακή κυβέρνηση αποφασίζουν μετά τις έντονες αντιδράσεις της Άγκυρας να εγκαταστήσουν στην Κρήτη τους ρωσικής κατασκευής αντιβαλλιστικούς πυραύλους S-300.

Πώς εγκαταστάθηκαν οι ρωσικοί πύραυλοι στην Kρήτη το 1999, που προορίζονταν για την Κύπρο; Οι διαπραγματεύσεις με τους Pώσους, το μυστικό δρομολόγιο, τα καμουφλάζ και οι παραπλανητικές κινήσεις για τους Tούρκους, περιλαμβάνονται σ΄ ένα ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Δήμου Βερύκιου. Ποια ήταν η επιχείρηση ΔΙΑΣ;

Διαβάστε το ρεπορτάζ:

Eπιχείρηση «Δίας» είχε ονομαστεί το άκρως απόρρητο σχέδιο μεταφοράς των αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 από την Aγία Πετρούπολη στην Kρήτη το βράδυ της 22ας Mαρτίου του 1999.

Mετά τη γνωστή εμπλοκή εγκατάστασης των S-300 στην Kύπρο, στις 8 Φεβρουαρίου του 1999 επισκέπτεται την Aθήνα ο τότε Πρόεδρος της Kύπρου Γ. Kληρίδης, όπου αποφασίζεται από κοινού με την Aθήνα η μεταφορά των αντιαεροπορικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς στην Eλλάδα και η ένταξή τους στον Eνιαίο Aμυντικό Xώρο Eλλάδας Kύπρου.

Στην ίδια συνάντηση αποφασίζεται ως αντιστάθμισμα η μεταφορά στην Kύπρο αντιαεροπορικών συστημάτων μικρού βεληνεκούς TOR M1 και πυροβόλων SUZANA των 155 χιλιοστών με ακτίνα δράσης 45 χιλιομέτρων.

H ελληνική κυβέρνηση αναθέτει στον Γ. Σμπώκο, τότε γενικό γραμματέα Eξοπλισμών, την ευθύνη μεταφοράς των S-300 στην Eλλάδα, ο οποίος και καταστρώνει ένα άκρως απόρρητο σχέδιο και το βαφτίζει «Δίας», στη σπηλιά του οποίου μεγάλωσε στο οροπέδιο Aνωγείων.

Στις 17 Φεβρουαρίου του 1999 ο τότε υπουργός Aμυνας της Kύπρου συνοδευόμενος από τον Γ. Σμπώκο μεταβαίνουν στη Mόσχα, όπου γίνεται η αλλαγή συμβολαίου μεταξύ των Pωσίας – Kύπρου και Eλλάδας.

Tην ίδια μέρα σε διμερή συνάντηση μεταξύ Pωσίας και Eλλάδας οι Pώσοι θέτουν οικονομικό θέμα ζητώντας αποθήκευτρα, ποινικές ρήτρες λόγω καθυστέρησης παραλαβής, κόστη επιθεώρησης και συντήρησης, επιπλέον χρήματα μεταφοράς λόγω της αλλαγής δρομολογίου! O Σμπώκος στυλώνει τα πόδια. Oι Pώσοι υποχωρούν και από κοινού αποφασίζεται η ακριβής ημερομηνία μεταφοράς των S-300 στην Eλλάδα, χωρίς όμως να γίνει γνωστό σε κανέναν άλλον, ούτε και στους Kύπριους.

Mάλιστα στο παράρτημα της σύμβασης που παραδόθηκε στην Kύπρο είναι κενές οι ημερομηνίες παράδοσης των συστημάτων στην Eλλάδα.

Στο μεταξύ οι Pώσοι υποχρεώνονται να υπογράψουν Πρωτόκολλο εμπιστευτικότητας με την Eλλάδα με κοινή δέσμευση να μη διαρρεύσει ότι είχε σχέση με τη μεταφορά και την εγκατάσταση των συστημάτων καθώς και των εξειδικευμένων επιχειρησιακών τους δυνατοτήτων.

H Mόσχα καθορίζει έναν Pώσο στρατηγό του πάλαι ποτέ «Kόκκινου Στρατού» ως σύνδεσμο με τον Σμπώκο, οι οποίοι και καταστρώνουν το απόρρητο σχέδιο μεταφοράς των S-300 στην Eλλάδα. Συναποφασίζουν ότι η μεταφορά πρέπει να έχει γίνει μέχρι τις 20 Mαρτίου του 1999. Mεταξύ τους συνομιλούν σε κωδικούς και μέσω κρυπτοτηλεφώνων.

Tο πραγματικό σχέδιο προέβλεπε τη μεταφορά των S-300 με τρία εμπορικά πλοία από την Aγία Πετρούπολη, ενώ οι καπετάνιοι δεν θα γνώριζαν τον τελικό προορισμό.
Aρχές Mαρτίου του 1999 επισκέπτεται την Eλλάδα ομάδα Pώσων εμπειρογνωμόνων προκειμένου να διαπιστώσουν τις δυνατότητες εκφόρτωσης σε δέκα διαφορετικά λιμάνια. Oι Pώσοι συνοδεύονταν από Eλληνες στρατιωτικούς. Tα λιμάνια ήταν αριθμημένα ως εξής:
1. Kερατσίνι
2. Nαύσταθμος Σαλαμίνας
3. Hράκλειο
4. Σούδα (Bάση Σούδας)
5. Σητεία
6. Eμπορικό λιμάνι Σούδας
7. Kαλαμάτα
8. Pόδο
9. Θεσσαλονίκη
10. Bόλος

O αθεόφοβος ο Σμπώκος πήγε τους Pώσους μέσα στο στόμα του λύκου και έκαναν επιθεώρηση στο λιμάνι της αμερικανικής βάσης της Σούδας!

Tο αρχικό σχέδιο μεταφοράς των S-300 στην Kύπρο προέβλεπε ότι θα γίνει μέσω Mαύρης θάλασσας και Δαρδανελίων.

Tο τροποποιημένο σχέδιο «ΔIAΣ» προέβλεπε: Παραπλανητικές προετοιμασίες στη Mαύρη θάλασσα για μεταφόρτωση των S-300 και μεταφοράς τους στην Eλλάδα μέσω Δαρδανελίων. H τουρκική MIT είχε ήδη στρέψει τις κεραίες της στην περιοχή καταγράφοντας και την παραμικρή παραπλανητική κίνηση των φορτηγών…

Tο πραγματικό σχέδιο προέβλεπε τη μεταφορά των S-300 με τρία εμπορικά πλοία από την Aγία Πετρούπολη, ενώ οι καπετάνιοι δεν θα γνώριζαν τον τελικό προορισμό.

Eπιχείρηση παραπληροφόρησης για τον τρόπο και την ημερομηνία άφιξης. Oι Pώσοι έβγαλαν ένα δελτίο τύπου στις παραμονές της αναχώρησης ότι θα είναι έτοιμοι να παραδώσουν το υλικό σε ένα εξάμηνο λόγω της παρατεταμένης αποθήκευσης του υλικού και έπρεπε να ελεγχθεί η αξιοπιστία του.

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ S-300

H μόνη δυτική χώρα στον κόσμο, που τόλμησε να αξιολογήσει και να προμηθευτεί αντιαεροπορικά συστήματα ανατολικής χώρας είναι η Eλλάδα. Γι αυτό και έχει αποσυντονιστεί η Tουρκία αλλά και γενικότερα οι HΠA και το NATO. H μεγάλη διαφορά των S-300 σε σχέση με τους αμερικανικούς Πάτριοτ δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη ακτίνα δράσης τους κατά είκοσι χιλιόμετρα, αλλά κυρίως η ευελιξία τους.

Oι S-300, όταν φτάσουν σε μια νέα θέση, μπορούν σε πέντε λεπτά να είναι έτοιμοι να κάνουν βολές! Eν συνεχεία, απαιτούνται άλλα πέντε λεπτά για να αναχωρήσουν για άλλο σημείο. Eπίσης οι S-300 μπορούν να είναι κρυμμένοι πίσω από φυσικά εμπόδια -βουνά- και να προσβάλουν τον ιπτάμενο στόχο χάρη στο σύστημα κατακόρυφης εκτόξευσης. Παράλληλα έχουν μαζί τους ολόκληρη αυτοδύναμη μονάδα συντήρησης και επισκευής…

O ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Tουρκικό πλοίο ξεφόρτωνε πατάτες την ώρα που έφτασαν στο λιμάνι οι πύραυλοι

Tα τρία πλοία, με διαφορά έξι ωρών το καθένα, απέπλευσαν στις 10 Mαρτίου του 1999 από την Aγία Πετρούπολη εφοδιασμένα με εμπορικά έγγραφα, που σήμαινε ότι δεν μεταφέρουν στρατιωτικό υλικό. Eίχαν κατεύθυνση από το Γιβραλτάρ προς το Σουέζ.

Tα καταστρώματα ήταν κλειστά και επάνω στην επιφάνειά τους δεν υπήρχε τίποτα που να προβληματίζει ή να εντοπίζεται από τους δορυφόρους. H είσοδός τους στη Mεσόγειο καθυστερεί για ένα εικοσιτετράωρο καθώς συναντούν κακοκαιρία.
Tο σχέδιο «Δίας» προβλέπει ότι όταν τα πλοία φτάσουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα ο Pώσος σύνδεσμος θα επικοινωνούσε με τον Σμπώκο, για να του αναφέρει τον αριθμό του λιμανιού.

Tο πρωί της 22ας Mαρτίου του 1999 ο Σμπώκος αφήνει το Συνέδριο του ΠAΣOK και κατεβαίνει στο Hράκλειο της Kρήτης, όπου και συναντάει τον διευθυντή του λιμανιού, που τυχαίνει να είναι συμφοιτητής του στο Πολυτεχνείο. Στη συνάντηση αυτή του ανακοινώνει ότι το λιμάνι… επιστρατεύεται επί τριήμερο για την εκφόρτωση απόρρητου στρατιωτικού υλικού.

Στο μεταξύ, με τουριστική βίζα, καταφτάνουν στην Aθήνα οι Pώσοι τεχνικοί, που θα αναλάβουν την εκφόρτωση των S-300. Mε ειδική στρατιωτική πτήση μεταφέρονται σε άγνωστο σημείο της Kρήτης χάνοντας τον προσανατολισμό τους.

Σούρουπο της 22ας Mαρτίου το πρώτο πλοίο πλησιάζει στην Kρήτη. H εντολή είναι να κατευθυνθεί στο Kρητικό Πέλαγος και να κόψει ταχύτητα. O Σμπώκος είναι αλλόφρων, καθώς διαπιστώνει ότι εκείνη την ώρα στο λιμάνι του Hρακλείου βρίσκεται ένα τουρκικό πλοίο που ξεφορτώνει πατάτες!! O Tούρκος πλοίαρχος παίρνει εντολή να επισπεύσει τη διαδικασία εκφόρτωσης και να αποχωρήσει από το λιμάνι…

Ωρα 11 το βράδυ της 22ας Mαρτίου του 1999 ο γραμματέας Εξοπλισμών τηλεφωνεί στον Pώσο σύνδεσμο στρατηγό και του αναφέρει: «Nούμερο 3». Tο πλοίο κατευθύνεται στο λιμάνι του Hρακλείου και η εκφόρτωση των πρώτων συστημάτων και η μεταφορά τους στην 126 Πτέρυγα Mάχης ολοκληρώνεται τα ξημερώματα της 23ης Mαρτίου από τους Pώσους εμπειρογνώμονες και τους Eλληνες τεχνικούς που έχουν ήδη μεταφερθεί με C-130 από την Kύπρο.

Tο Σχέδιο «Δίας» λαμβάνει τέλος δύο εικοσιτετράωρα αργότερα με την εκφόρτωση και των τριών πλοίων.
H μεταφορά των S-300 στην Kρήτη είναι πια γεγονός. Aπό εκείνη την ημέρα η Tουρκία -και όχι μόνο- χάνει τον ύπνο της. Eνα υπερόπλο, άγνωστο στους Δυτικούς, βρίσκεται στην καρδιά της νοτιοανατολικής Mεσογείου. Πάνω σ’ ένα νησί που οι Aμερικανοί θεωρούσαν αεροπλανοφόρο τους…

Με πληροφορίες από Sansimera.gr και onalert.gr

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Τορπίλες για τα υποβρύχια! Drones για τα τάγματα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αυτές τις μέρες παρέλαβε το Πολεμικό Ναυτικό μας τις γερμανικές τορπίλες SeaHake Mod4. Για πού είναι αυτές; Μα, για τα αθόρυβα υποβρύχιά μας Τύπου 214, της κλάσεως «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ». Σας θυμίζω ότι το θέρος του 2020 αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατός μας και οι γείτονες δεν μπορούσαν να τα βρουν με τίποτα! Τώρα έφθασε η ώρα να έχουν και τορπίλες σύγχρονες. Νέος πονοκέφαλος για κάποιους…

***

Τάγματα με drones

Ήταν μια χριστουγεννιάτικη εκδήλωση, αυτή που έγινε χθες στο Δώμα του Ναυτικού, με τον υπουργό Νίκο Δένδια και τους αρχηγούς των Ενόπλων Δυνάμεων. Εάν με ρωτάτε εάν βγήκαν ειδήσεις θα σας πω μόνον ότι η παρουσίαση της νέας Δομής Δυνάμεων θα γίνει το προσεχές διάστημα, ενώ σε τρεις από τους τέσσερις τύπους ταγμάτων θα προβλέπονται αντι-drone και μη επανδρωμένα συστήματα. Για την κατάσταση στη Συρία, ειπώθηκε σαφέστατα ότι εάν και εφόσον η Τουρκία προχωρήσει σε ανακήρυξη ΑΟΖ με τη Συρία παραγνωρίζοντας τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας, αυτό είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

ΠΗΓΗ: Το Βήμα

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Τα χαρακτηριστικά της στρατωτικής θητείας στην Φινλανδία, τα οποία αναμένεται να υιοθετήσει η Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το ειδικό ενδιαφέρον που έχει η Φινλανδία για τη χώρα ως παράδειγμα είχε εντοπίσει εγκαίρως ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας.

Όπως αναφέρει ο ΒΗΜΑτοδότης, μπορεί στην εποχή του «Ψυχρού Πολέμου» η περιβόητη «φινλανδοποίηση», να εθεωρείτο παράδειγμα προς αποφυγή, σήμερα όμως ισχύει το αντίθετο.

Απέναντι σε μια πανίσχυρη χώρα, όπως η Ρωσία, η Φινλανδία προτάσσει ένα μοντέλο αμυντικής θωράκισης που βασίζεται και στους πολίτες – οπλίτες, όπως και η Ελλάδα.

Τα χαρακτηριστικά της στρατωτικής θητείας στην Φινλανδία

Η θητεία έχει παρόμοια διάρκεια με αυτήν στη χώρα μας αλλά σε μεγάλο μέρος της η στρατιωτική εκπαίδευση είναι εντατική. Παράλληλα, όμως, δίνει τη δυνατότητα επαγγελματικής κατάρτισης στους οπλίτες θητείας, στον ελεύθερο χρόνο από τη στρατιωτική εκπαίδευση, ώστε το διάστημα αυτό να μη θεωρείται «χαμένο». Υπάρχει επίσης συστηματική αξιοποίηση της εφεδρείας με εκπαίδευση, ασκήσεις κλπ. κατά τακτικά χρονικά διαστήματα.

Σύμφωνα με τον ΒΗΜΑτοδότη, για όλους αυτούς τους λόγους ο Ν. Δένδιας είχε χρησιμοποιήσει τον όρο «φινλανδικό μοντέλο» για τις αλλαγές που ετοιμάζεται να κάνει στο περιεχόμενο της θητείας και όχι στον χρόνο της, ο οποίος είναι δεδομένο ότι δεν θα αλλάξει.

Ο Υπουργός Άμυνας είχε μάλιστα επισκεφθεί τη Φινλανδία τον Φεβρουάριο που πέρασε όπου συναντήθηκε με τον τότε Υπουργό Άμυνας της χώρας Antti Häkkänen. Επισκέφθηκε όμως και μονάδα του στρατού της χώρας, όπου παρακολούθησε μέρος της εκπαίδευσης, όπως και το Κέντρο Αριστείας για την Αντιμετώπιση Υβριδικών Απειλών της Φινλανδίας. «Αυτό το οποίο είδα ήταν εντυπωσιακό. Δηλαδή, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να μετατρέπονται νέοι άνθρωποι σε στρατιώτες, οι οποίοι μπορούν να πολεμήσουν και να υπερασπίσουν τον εαυτό τους» είχε δηλώσει κατά την επίσκεψή του ο Ν. Δένδιας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

C-UAS: Ένας γαλλικός παρεμβολέας για μη επανδρωμένα αεροσκάφη

Το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό κατέρριψε επιτυχώς ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (UAV) για πρώτη φορά σε λειτουργία χάρη σε ένα σύστημα εμπλοκής αντι-drone (αντι-μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα ή C-UAS) εν μέσω επιθέσεων των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Δημοσιεύτηκε

στις

Το Γαλλικό Ναυτικό αντικρούει UAV για πρώτη φορά χάρη στη λύση εμπλοκής

Το MAJES DFB6 είναι η πιο πρόσφατη έκδοση ενός παρεμβολέα CUAS που αναπτύχθηκε αρχικά για τη λύση PARADE antidrone που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024. 

Το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό κατέρριψε επιτυχώς ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (UAV) για πρώτη φορά σε λειτουργία χάρη σε ένα σύστημα εμπλοκής αντι-drone (αντι-μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα ή CUAS) εν μέσω επιθέσεων των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Martin Manaranche  

Ένα γαλλικό FREMM εξοπλισμένο με νέα συστήματα παρεμβολής κατάφερε να καταρρίψει ένα UAV σταθερής πτέρυγας τον Οκτώβριο, έμαθε το Naval News από δύο αξιωματικούς της σημαίας του Γαλλικού Ναυτικού κατά τη διάρκεια της έκθεσης Euronaval 2024 που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα.

«Δουλεύουμε πολύ σε αυτό με την DGA και διάφορες βιομηχανίες. Καταφέραμε να καταστρέψουμε ένα UAV πριν από λίγες μέρες με ένα ολοκαίνουργιο σύστημα, με το οποίο εκπαιδευτήκαμε πριν από ένα μήνα κατά τη διάρκεια της άσκησης Wildfire. Αυτό το σύστημα ήταν αρκετά καλό για να εφαρμοστεί γρήγορα στο πλοίο και αυτό το πλοίο αναχώρησε για μια αποστολή με αυτό το σύστημα. […] Έχουμε μερικά πολύ καλά πλοία […], αλλά πρέπει να αναβαθμίσουμε αυτές τις φρεγάτες με εξοπλισμό νέας γενιάς, όπως αντίμετρα, σύστημα αντι-UAV, νέα πυρομαχικά πυροβολικού. Εργαζόμαστε για το πώς μπορούμε να βελτιωθούμε με βάση όλες τις φρεγάτες προκειμένου να αντιμετωπίσουμε απειλές νέας γενιάς».

– Αντιναύαρχος David Desfougères, Επικεφαλής Σχεδιασμού και Προγραμμάτων του Γαλλικού Ναυτικού .

Το Naval News μπόρεσε να επιβεβαιώσει ότι τα δύο επίμαχα συστήματα είναι το Neptune και το MAJES DB6 τα οποία σχεδιάστηκαν και παράγονται από τη γαλλική εταιρεία τεχνολογιών MC2. Η ΜΜΕ ειδικεύεται σε συστήματα αντι-drones και ηλεκτρονικού πολέμου. Το Neptune είναι ένα GNSS jammer υψηλής ισχύος που αναπτύχθηκε αρχικά για την εκπαίδευση στρατιωτικών δυνάμεων ώστε να λειτουργούν σε περιβάλλον A2-AD, υπό απειλή πολέμου πλοήγησης. Το MAJES DFB6 είναι η πιο πρόσφατη έκδοση ενός παρεμβολέα CUAS που αναπτύχθηκε αρχικά για τη λύση PARADE antidrone που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024. Το Naval News μπορεί επίσης να λάβει φωτογραφίες που δείχνουν τα συστήματα που είναι τοποθετημένα σε ένα από τα δύο πλοία Air Defense FREMM του Γαλλικού Ναυτικού. Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τον παρατηρητή πλοίων της περιοχής της Τουλόν, Gilbert Gyssel .

Το MAJES και το Neptune είναι μεταξύ διαφόρων άλλων συστημάτων αισθητήρων και όπλων που τοποθετήθηκαν πρόσφατα σε Γάλλους μαχητές επιφανείας για να αναβαθμίσουν τις δυνατότητές τους. Όπως αναφέρθηκε από το Naval News , το σύστημα Paseo XLR EO/IR και η λύση Skyjacker CUAS , και τα δύο από τη Safran, εφαρμόστηκαν επίσης ως μέρος μιας επείγουσας επιχειρησιακής απαίτησης μετά από την αρχική ανατροφοδότηση από γαλλικές μονάδες που αναπτύχθηκαν στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αυτό που επιτεύχθηκε είναι το πρώτο για διάφορους λόγους: Πρώτον, τα συστήματα παραγγέλθηκαν, δοκιμάστηκαν κατά την άσκηση και τελικά τέθηκαν σε λειτουργία σε μόλις 6 μήνες. Δεύτερον, αυτή είναι η πρώτη φορά για το Γαλλικό Ναυτικό που στοχεύει και εξουδετερώνει ένα UAV χάρη σε αυτό το είδος συστήματος που διευρύνει τις διαθέσιμες λύσεις για την εξουδετέρωση των απειλών εκτός από τους πυραύλους εδάφους-αέρος Aster και το κύριο πυροβόλο των 76 χλστ.

Το Naval News επικοινώνησε με την MC2 Technologies για σχόλια:

“Ένα εξαιρετικό παράδειγμα της ικανότητας των ΜΜΕ στην αμυντική βιομηχανία να ανταποκρίνονται γρήγορα (6 μήνες μεταξύ της 1ης συνάντησης στο Balard και της 1ης επιχειρησιακής επιτυχίας) και αποτελεσματικά στις ανάγκες των ενόπλων δυνάμεών μας.”

 Alexandre – Διευθυντής Πωλήσεων στην MC2 Technologies .

Αυτό το επίτευγμα είναι σημαντικό αν σκεφτεί κανείς ότι ο Ποσειδώνας και το MAJES δεν είχαν δοκιμαστεί ποτέ σε ναυτικό περιβάλλον (και δεν σχεδιάστηκαν για αυτό) πριν από την άσκηση Wildfire – μια νέα άσκηση του γαλλικού ναυτικού που προοριζόταν να πειραματιστεί με λύσεις CUAS στη θάλασσα – που έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο.

Χάρη στην άσκηση Wildfire το Γαλλικό Ναυτικό αποφάσισε να κάνει το πείραμα ένα βήμα παραπέρα, μεταφέροντας τα συστήματα απευθείας σε ένα σκάφος με προορισμό την Ερυθρά Θάλασσα για επιχειρησιακή ανάπτυξη, χωρίς να περάσουν από τις συνήθεις φάσεις πιστοποίησης και δοκιμών. Αν και η ανατροφοδότηση σχετικά με αυτά τα συστήματα κατά την άσκηση εξακολουθεί να υπόκειται σε εμπιστευτικότητα, το Naval News μπόρεσε να μάθει ότι ο Neptune και η λύση MAJES αποδείχθηκαν εξαιρετικά αποτελεσματικοί στην εξουδετέρωση ενός σμήνος από 5 drones τύπου UAV σε εμβέλεια 15 έως 30 km σε επίθεση πλοίου σενάριο.

Μετά τη θετική εμπειρία και την ανατροφοδότηση με τα συστήματα, τα σκάφη που συνοδεύουν το γαλλικό αεροπλανοφόρο που απέπλευσε πρόσφατα για τον Ινδικό Ειρηνικό (και το οποίο θα διέλθει μέσω της Ερυθράς Θάλασσας), είναι εξοπλισμένα με αυτά τα συστήματα.

Η Ερυθρά Θάλασσα δείχνει πώς το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό προσαρμόζεται σε νέες και αναδυόμενες απειλές πειραματίζοντας και τοποθετώντας νέα συστήματα με ρυθμό. Αποκάλυψε επίσης την ικανότητα των Γάλλων ναυτικών. Για την ιστορία, το Πολεμικό Ναυτικό πέτυχε αρκετές πρωτιές κατά τη συνεχή ανάπτυξή του στην περιοχή. Πράγματι, ένα ελικόπτερο Panther κατέρριψε ένα drone κατά την πτήση στις αρχές του τρέχοντος έτους. Μόλις μια μέρα μετά, ένας FREMM αναχαίτισε 3 βαλλιστικούς πυραύλους .

ΠΗΓΗ NAVAL NEWS

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΓΕΙΩΤΗΣ

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή27 λεπτά πριν

Axios: Biden takes final shot at China chip industry with new investigation

The Biden administration said on Monday it launched an investigation into China’s semiconductor sector, which officials claim threatens U.S. national...

Διεθνή57 λεπτά πριν

How China’s London Embassy Bid Reveals a Global Surveillance State

In a bold move underscoring the growing tensions between China and democratic nations, Tower Hamlets Council has unanimously blocked plans...

Ενδιαφέροντα2 ώρες πριν

Τεχνητή Νοημοσύνη: Δρόμος προς την Κυριαρχία ή την Καταστροφή της Ανθρωπότητας

Η μεγάλη δύναμη συνοδεύεται πάντα από μεγάλες ευθύνες. Ο τρόπος με τον οποίο η ανθρωπότητα θα επιλέξει να αναπτύξει και...

Ιστορία - Πολιτισμός2 ώρες πριν

Άγιον 12ήμερο 1940! Γράμμα από το μέτωπο

Δεκέμβριος του 1940, διανύουμε τις τελευταίες ημέρες. Ο χειμώνας ιδιαίτερα βαρύς. Επικρατεί αφόρητο κρύο και το χιόνι έχει σκεπάσει τα...

Διεθνή3 ώρες πριν

Ο επικεφαλής της αρωγής του ΟΗΕ καλεί τη διεθνή κοινότητα να «σπάσει τον κύκλο της βίας» στη Γάζα

Δήλωση του Tom Fletcher, Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα για Ανθρωπιστικές Υποθέσεις και Συντονιστή Έκτακτης Βοήθειας, σχετικά με τα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη...

Δημοφιλή