Weather Icon
Εθνική Άμυνα , Εξοπλισμοί 3 Δεκεμβρίου 2019

Στην Τανάγρα το πρώτο F-16 block 52 adv – Ξεκινά το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα μετά την «αγορά του αιώνα»

Στην Τανάγρα το πρώτο F-16 block 52 adv – Ξεκινά το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα μετά την «αγορά του αιώνα»

Αγώνας δρόμου για τα τεχνικά συνεργεία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας

Στις εγκαταστάσεις της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα, στη φιλόξενη «φωλιά» των «Δελταπτέρυγων» Mirage βρίσκεται ήδη το πρώτο μαχητικό f-16 block 52 από τα 84 συνολικά τα οποία θα μετατραπούν τα επόμενα χρόνια σε «Οχιές».

Το συγκεκριμένο μαχητικό θα αποτελέσει το «πιλοτικό» αεροσκάφος πάνω στο οποίο θα δοκιμαστεί η διαμόρφωση Viper. Θα ακολουθήσουν εντατικοί έλεγχοι στις ΗΠΑ και στη συνέχεια θα «στηθεί» η γραμμή παραγωγής μέσα στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ για να μεταμορφωθούν σε «Οχιές» τα υπόλοιπα 83 ίδιου τύπου αεροσκάφη από πέντε πολεμικές μοίρες.

Φροντιστήριο για τους Έλληνες μηχανικούς

Τεχνικά συνεργεία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου ώστε να προχωρήσουν σε επισκευές της τελευταίας στιγμής στο υπόστεγο της ΕΑΒ το οποίο τους επόμενους μήνες θα φιλοξενήσει το «πιλοτικό» f-16.

Είχαν προηγηθεί οι αυστηροί έλεγχοι των Αμερικανών από την κατασκευάστρια εταιρεία οι οποίοι εντόπισαν πρόβλημα στεγανότητας αλλά και σωστής λειτουργίας των μέσων πυρόσβεσης στο συγκεκριμένο υπόστεγο.

Ταυτόχρονα συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η εκπαίδευση των τεχνικών της ΕΑΒ από Αμερικανούς αλλά και Έλληνες μηχανικούς της ΠΑ, οι οποίοι παρά τη σημαντική εμπειρία τους ξεκίνησαν από την αρχή το «φροντιστήριο» για να μάθουν κάθε μυστικό της τεχνολογίας Viper.

Με δεδομένη την κυβερνητική απόφαση να προχωρήσουν γρήγορα όλα τα προγράμματα συντήρησης και αναβάθμισης οπλικών συστημάτων γίνεται προσπάθεια το f-16 να τροχοδρομήσει στο υπόστεγο μέσα στις επόμενες εβδομάδες και να πιάσουν άμεσα δουλειά οι τεχνικοί της ΕΑΒ μαζί με τους Αμερικανούς. Το μαχητικό θα «ξηλωθεί» και θα μείνει μόνο το κουφάρι για να «χτιστεί» από την αρχή το πρώτο f-16 Viper της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Θα ακολουθήσει πτήση στην Αμερική όπου το «πιλοτικό» μαχητικό θα υποβληθεί σε μια σειρά εξαντλητικών τεστ για να επιλυθούν τυχόν προβλήματα και να λάβει όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Μέχρι το 2027 να έχει γίνει η μετατροπή

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το οποίο έως τώρα τηρείται αυστηρά παρά τα επιμέρους προβλήματα, η «γραμμή παραγωγής», η οποία θα έχει ήδη στηθεί στην ΕΑΒ, θα ξεκινήσει να δέχεται μαχητικά για να τα μετατρέπει σε Viper τους πρώτους μήνες του 2021. Στόχος είναι έως το 2027 και τα 84 f-16 block 52 να έχουν μετατραπεί σε δηλητηριώδεις «Οχιές».

Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Πολεμική Αεροπορία μπαίνει σε ένα πολυετές πρόγραμμα αναβάθμισης και μάλιστα για το βασικό της αεροσκάφος το οποίο αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του στόλου της.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, f-16 Viper θα σημαίνει μαχητικό 4,75 γενιάς και σχεδόν μόνο η τεχνολογία Stealth θα το κάνει να διαφέρει σε δυνατότητες από τα μαχητικά πολλαπλού ρόλου 5ης γενιάς, τα f-35 δηλαδή.

Τα ελληνικά F – 16 θα υπερέχουν των τουρκικών

Με πιο ισχυρό ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης ΑESA, νέους αισθητήρες και σκοπευτικά, προηγμένο σύστημα επικοινωνιών και ανταλλαγής δεδομένων link 16, αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά τα οποία θα μπορούν να «διαβάζουν» κάθε είδους απειλές ,τα Viper θα απέχουν μακράν από τα τουρκικά f-16 C/D block 50 adv.

Σύμφωνα με επιτελείς της ΠΑ εάν η Ελλάδα προχωρήσει στο μέλλον και σε απόκτηση αεροσκαφών f-35 για τα οποία έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον- σε θεωρητικό επίπεδο προς το παρόν-ο στόλος των Viper ακόμα και μαζί με μία μόνο μοίρα f-35 να τα υποστηρίζει θα αποκτήσει τρομακτικές δυνατότητες σε όλα τα σενάρια μάχης είτε πρόκειται για αναχαίτιση είτε για αποστολές κρούσης και βαθιάς διείσδυσης ή ακόμη για αεροναυτικές επιχειρήσεις.

ΠΗΓΗ: Newpost.gr

σχετικά άρθρα