Weather Icon

Ο κύκλος των χαμένων δισεκατομμυρίων

Ο κύκλος των χαμένων δισεκατομμυρίων

ΔΕΚΟ

Το ελληνικό κράτος δεν αρκείται στο να επιδοτεί κρατικές επιχειρήσεις αλλά προχωράει και στην επιδότηση ιδιωτικών

Στην τελευταία έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την ελληνική οικονομία περιλαμβάνεται το εξής στοιχείο: Το κόστος συντήρησης ζημιογόνων κρατικών επιχειρήσεων την περίοδο 2012-2018 έφτασε το ποσό των 18 δισ. ευρώ. Η μέση ετήσια επιβάρυνση έφτασε στα 2,6 δισ. ευρώ. Η χρεοκοπημένη Ελλάδα αύξησε τον φόρο ακόμη και στα τρόφιμα, ώστε να μπορεί το κράτος να πληρώνει για επιχειρήσεις με ζημιές. ΔΕΗ, ΛΑΡΚΟ, ΕΑΒ, ΕΛΤΑ, ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΓΑΙΑΟΣΕ και αμυντικές βιομηχανίες είναι οι επιχειρήσεις που απορροφούν τα χρήματα που οι φορολογούμενοι δίνουν στο κράτος. Ακούμε καθημερινά για δισεκατομμύρια και έχουμε χάσει την αίσθηση των μεγεθών. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το πρώτο τμήμα της νέας γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας έχει προϋπολογισμό 1,51 δισ. .Το τμήμα αυτό περιλαμβάνει 15 σταθμούς και θα έχει μήκος 12,8 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο η κατασκευή του οποίου θα πάρει 8 χρόνια, θα δουλέψουν εκατοντάδες άνθρωποι, θα αγοραστούν τόνοι δομικών υλικών και θα απαιτηθεί μηχανολογικός εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας.

 Το ελληνικό κράτος θα βάλει μόνο ένα μέρος από τα χρήματα που θα χρειαστούν. Τα υπόλοιπα θα έρθουν από επιδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι πολύ εύκολο να φανταστούμε ότι αν η Ελλάδα επένδυε σε έργα υποδομής αυτά που σκορπάει στο βαρέλι δίχως πάτο των ζημιογόνων ΔΕΚΟ, η χώρα θα είχε γνωρίσει μια αναπτυξιακή έκρηξη, οι πολίτες θα ζούσαν σε πολύ καλύτερες συνθήκες και τα έργα θα εξακολουθούσαν να είναι αποδοτικά για πολλές δεκαετίες. Το ελληνικό κράτος δεν αρκείται στο να επιδοτεί κρατικές επιχειρήσεις αλλά προχωράει και στην επιδότηση ιδιωτικών.

Ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής προχώρησε σε συμφωνία με την ιδιωτική, πλέον, ΤΡΕΝΟΣΕ για την συνέχιση για ακόμη 10+5 χρόνια της επιδότησης των 50 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο για την κάλυψη των άγονων γραμμών. Από την πλευρά της εταιρίας ανακοινώθηκε ότι θα επενδυθούν 2,5 δισ. για τα επόμενα 9 χρόνια. Μόνο που στις επενδύσεις η ΤΡΕΝΟΣΕ υπολογίζει και τη μισθοδοσία της αντίστοιχης περιόδου.

Για τη συνέχεια AthensVoice

σχετικά άρθρα