Weather Icon
Ασία , Εξοπλισμοί 11 Νοεμβρίου 2019

Η μεγαλύτερη ζήτηση Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας παρατηρείται σε Ασία και Ειρηνικό

Οι χώρες της Ασίας και του Ειρηνικού Ωκεανού πρόκειται να κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αγορά νέων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) την επόμενη δεκαετία, τονίζει αναφορά του «Shephard».

Το χρονικό διάστημα 2019-2029 η παγκόσμια δαπάνη για ΑΦΝΣ προβλέπεται να φθάσει τα $28 δις, εκ των οποίων σχεδόν τα 2/3 θα αφορούν χώρες της συγκεκριμένης περιοχής.
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα, που αναμένεται να υλοποιηθεί, θα είναι η προμήθεια 60 P-1 από την Ιαπωνία, για την κάλυψη των αναγκών της Ιαπωνικής Ναυτικής Δύναμης Αυτοάμυνας (JMSDF). Το πρόγραμμα θα μπορούσε να επεκταθεί μεταγενέστερα σε αγορά επιπλέον P-1, με το συνολικό κόστος να υπερβαίνει τα $7 δις.
Πρωταγωνιστής στον τομέα παραμένει το αμερικανικό P-8A Poseidon, το flyaway cost του οποίου ανήλθε το 2019 σε $171 εκατομμύρια. Το P-8A έχει παραγγελθεί σε τουλάχιστον 100 μονάδες από τις ΗΠΑ και διεθνείς χρήστες.
Παρόλα αυτά, δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα η χρήση ακριβών ΑΦΝΣ, σαν το P-8A, σε αποστολές μικρότερης έντασης, όπως η παράκτια περιπολία ή επιχειρήσεις Έρευνας & Διάσωσης. Σαν αποτέλεσμα, έχουν κάνει την εμφάνισή τους τροποποιημένα επιχειρηματικά αεροσκάφη, drones, ελικόπτερα και παράκτιοι αισθητήρες. Ιδιαίτερα τα drones θα δουν μια απότομη αύξηση στην χρήση τα επόμενα 10 χρόνια, είτε πρόκειται για πολύ ακριβά συστήματα σαν το MQ-4 Triton ή ναυτικές εκδόσεις τακτικών drones.

Τα παραπάνω στοιχεία έχουν αντίκτυπο στον τομέα. Βραχυπρόθεσμα θα υπάρχει ισχυρή αύξηση (από σημαντικές προμήθειες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νέα Ζηλανδία, τη Νορβηγία και τον Καναδά) και μεσοπρόθεσμα θα γίνουν παραγγελίες για επιπλέον ΑΦΝΣ από Ινδία, Νότια Κορέα και Σαουδική Αραβία. Αλλά προς τα τέλη της δεκαετίας του 2020 θα υπάρχουν λιγότερα μεγάλα προγράμματα στον ορίζοντα και η παγκόσμια δαπάνη αναμένεται να υποχωρήσει από $4,5 δις το 2022 σε μόλις $0,9 δις το 2029.
ΠΗΓΗ: ptisidiastima.com

σχετικά άρθρα