Weather Icon
Εθνική Άμυνα , Εξοπλισμοί 11 Νοεμβρίου 2019

Δύσκολη η εξίσωση της διαθεσιμότητας ελικοπτέρων: Τα προβλήματα κάτω από το χαλί

Μπορεί η πρόσφατη συνάντηση στα τέλη Οκτωβρίου ανάμεσα στο Νίκο Παναγιωτόπουλο και την Γαλλίδα ομόλογό του να έδειξε με πιο επίσημο τρόπο το ενδιαφέρον της χώρας μας για τις νέες ψηφιακές φρεγάτες τύπου, όμως ο Έλληνας υπουργός έφερε πίσω στην Ελλάδα την δέσμευση του Γαλλικού υπουργείου να πιέσει για τα Mirage 2000 αλλά και τα ΝΗ-90.

Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας λένε ότι η Ελληνική πλευρά κάνει ότι περνά από το χέρι της για την επίσπευση της παράδοσης των έξι ΝΗ-90.

Τα ΝΗ-90 για να έρθουν σε πτητική κατάσταση απαιτείται χρόνος και πολύ περισσότερος για να αυξηθούν οι διαθεσιμότητες. Πηγή φωτογραφίας: Hellas Journal

Αρκούν όμως αυτά για να πάρει μπροστά η ομολογουμένως πολύτιμη αεροπορική μηχανή της Αεροπορίας Στρατού;
Ακόμη κι αν έρθουν αύριο τα ανταλλακτικά για τα οποία δαπανήθηκαν 20,8 εκ. ευρώ, το 2ο Τάγμα Αεροπορίας Στρατού για να φέρει σε ικανοποιητικά δεδομένα τις διαθεσιμότητες χρειάζεται χρόνος κι αυτός δεν είναι ένας ή δυο μήνες.
Νυν υπέρ πάντων αγών…
Οι αριθμοί των διαθεσιμοτήτων, στους τύπους των ελικοπτέρων μιλούν από μόνοι τους, στους Διοικητές, την ηγεσία του Στρατού που πολλές φορές αναρωτήθηκε το καλοκαίρι, ίσως σκεπτόμενη και μεγαλοφώνως, «τι θα κάνουμε με αυτά εδώ».
Λίγο καιρό αργότερα και κατά τη διάρκεια της άσκησης Παρμενίων ειπώθηκε, όχι από την ηγεσία, αλλά από ανώτατο στέλεχος ότι «αύριο το πρωί αν απαιτείται μπορούν να σηκωθούν σχεδόν τα πάντα», όμως πως;
Με τι διαθέσιμες ώρες; ή μήπως αυτό γίνει μ’ έναν εκτεταμένο «οπτικό έλεγχο»;
Η απάντηση γνωστή, αφού απαιτείται, η απογείωση θα γίνει ακόμη και με μηδενικές διαθέσιμες ώρες κάνοντας πράξη το ρητό «νυν υπέρ πάντων αγών»…
Οι αριθμοί αυτοί γνωστοί, όχι όμως και απαραίτητοι προς δημοσίευση.
Ο αγώνας δρόμου για τις παραγγελίες ανταλλακτικών, πολλά από αυτά κρίσιμα, ασταμάτητος αλλά και χαμένος στις δαιδαλώδεις διαδρομές της Ελληνικής γραφειοκρατίας.
Η χρηματοδότηση κι αυτή, που είναι ο κινητήριος μοχλός των πραγμάτων είτε με το σταγονόμετρο είτε και ανύπαρκτη, την στιγμή που μιλάμε εδώ και μήνες για την περιβόητη πλέον επαύξηση της αμυντικής ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων.
Τα Chinook έδωσαν ξανά όλους τους προηγούμενους μήνες τον δικό τους αγώνα στην μάχη κατά των πυρκαγιών.

Τα μεταφορικά ελικόπτερα τύπου Chinook τα τελευταία χρόνια έχουν αναλάβει ένα δυσανάλογο βάρος. Αεροπυρόσβεση, αεροδιακομιδές από αν. Αιγαίο και από Κυκλάδες, συν τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της εκπαίδευσης και επιπλέον “readiness” αεροκίνησης της Διακλαδικής Δύναμης Δ. Πηγή εικόνας: Hellas Journal

Οι ιπτάμενοι και οι μηχανικοί έγραφαν πολύτιμες ώρες σβήνοντας φωτιές και στο γραφείο του ο Διοικητής και το επιτελείο του, έσβηναν κι έγραφαν για το πώς θα έχει και την επόμενη ημέρα διαθέσιμη δύναμη ξανά για την αεροπυρόσβεση αλλά και για την κρίσιμη επιφυλακή αεροκίνησης που απαιτεί η Διακλαδική Δύναμη «Δ».

  • Να πείσει κάποιος το υπουργείο οικονομικών ότι δεν είναι όλα αριθμοί

Σύμφωνα με πληροφορίες τα ενημερωτικά έγγραφα που περιέγραφαν την κατάσταση και το που οδεύει η κατάσταση κυρίως εντός του 2020 καιρό τώρα είναι στην διάθεση της ηγεσίας, στρατιωτικής και πολιτικής.

Διαβάστε τη συνέχεια στο Hellas Journal

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube