Για τον αναλφαβητισμό των παιδιών…
Επειδή μιλάμε για λειτουργικό αναλφαβητισμό των παιδιών ας δώσω ένα απτό παράδειγμα πως καθηγητές μέσης εκπαίδευσης δεν μπορούν να διαβάσουν μια απλή εγκύκλιο που τους αφορά.
Εδώ και πέντε περίπου χρόνια το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή έχει δύο φύλα – σελίδες.
Η πρώτη αφορά τον γιατρό. Την σφραγίζει και δίνεται στο σχολείο.
Η δεύτερη είναι ένα πλήρες ιστορικό και συμπληρώνεται από τον γονιό όπου αναφέρεται το πλήρες ιστορικό υγείας του παιδιού και προσκομιζεται στον γιατρό ο οποίος το κρατά στο αρχείο του, αποτελεί δε ιατρικό απόρρητο..
Ε ακόμα και τώρα, πέντε ολόκληρα χρόνια μετά, υπάρχουν καθηγητές γυμνασίου ή Λυκείου που απαιτούν να προσκομιστει και η δεύτερη σελίδα στο σχολείο συμπληρωμένη από τον γιατρό.
Πολλοί δε, την δίνουν εκτυπωμένη μαζί με την πρώτη σελίδα του Ατομικού Δελτίου Υγείας, οπότε και να θες να την κρατήσεις στο αρχείο σου δεν μπορείς.
Εδώ και πέντε χρόνια μια μαμημενη εγκύκλιο έχουν τόσο σημαντική οι γυμναστές να εφαρμόσουν και ακόμα και τώρα την εφαρμόζουν λάθος, ταλαιπωρούν τον κόσμο και τα παιδιά.
Το τραγικό δε, είναι ότι η δεύτερη σελίδα για όσα ΖΩΑ δεν διαβάζουν την εγκύκλιο που τους αφορά γράφει στο πάνω μέρος “συμπληρώνεται από τον γονέα /κηδεμόνα και φυλάσσεται στο αρχείο του ιατρού”
Μιλήστε μου πάλι για αναλφαβητισμό των παιδιών όταν υπάρχουν εντελώς αναλφάβητοι καθηγητές που δεν μπορούν να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν εδώ και πέντε χρόνια μια απλή εγκύκλιο.
Και δεν θα έγραφα τίποτα γιατί ακόμα και εγώ έχω παραιτηθεί από το να προσπαθώ για τα αυτονόητα, αλλά αποφάσισα να το γράψω μπας το διαβάσει κανένας γονιός και στείλει στο διάολο επιτέλους κάποιον από αυτούς που όχι μόνο δεν έχει απλή κατανόηση κειμένου αλλά επιπλέον ταλαιπωρεί και τόσο κόσμο στο πέρα δώθε στους γιατρούς.
Πραγματικά συγγνώμη για το οργίλο ύφος αλλά η υπομονή έχει και όρια.
Antonios Darzentas