Weather Icon

Ως Ελληνίδα και λάτρης της πατρίδος μου και του έθνους της

Ως Ελληνίδα και λάτρης της πατρίδος μου και του έθνους της

Ευτυχία Λοιζίδη
Ως Ελληνίδα και λάτρης της πατρίδος μου και του έθνους της, πολεμάω,
αποφεύγοντας τον εφησυχασμό, για την προώθηση του Πολιτισμού
στηρίζοντας με κάθε τρόπο τα ανθρώπινα οικουμενικά δικαιώματα.
Ως καλλιτέχνης αλλα και ως μητέρα, τα τελευταία χρόνια συνεχίζω να υπηρετώ το θέατρο με τα ίδια ιδεώδη και τις ίδιες αξίες που διέπουν την πολυετή μου πορεία.

Συνεισφέροντας ετσι στην διάδοση του ελληνικού πολιτισμού  καθώς και στη διδαχή της κλασικής και πάντα επίκαιρης, για κάθε κοινωνία, τραγωδίας των μεγαλυτέρων τραγικών μας ποιητών, σε Έλληνες ομογενείς του εξωτερικού και αλλοεθνείς.

Ο Κύριος Λοιζίδης, αγωνιστής της τέχνης,  ένας καλλιτέχνης με ήθος,  αγάπη για το ποιοτικό θέατρο και την Ελλάδα, σύντροφο και συνοδοιπόρο μου, πατέρα των παιδιών μου, εδω και επτά χρόνια, συνεχίζοντας την εικοσαετή πορεία του,
επέλεξε έναν δύσβατο δρόμο για να πραγματοποιήσει ένα μεγαλεπήβολο όνειρο: μια διεθνή περιοδεία ελληνικών έργων, προβάλοντας την δυναμική και το μεγαλείο της Ελλάδος σε όλο τον κόσμο.

Μου εμφύσησε αυτην την Ιδέα! 

Δίνοντας της ετσι,
έναν αέρα ιεραπόστολου του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό.

Προσπαθούμε να κρατήσουμε ζωντανό τον Ελληνισμό έχοντας μια δεύτερη γραμμή άμυνας. Που είναι να δημιουργήσουμε νέους φιλέλληνες.
Απο το 2008 εως και σήμερα ο θεατρικός οργανισμός δημιουργεί παραστάσεις αρχαίου δράματος με Αμερικάνους ηθοποιούς και τις δραματοποιεί σε θέατρα Off Broadway στο Μανχάταν στην Αμερική και περιοδεύει στα πανεπιστήμιά της.

2013 – Director and lead actor in the Off-Broadway production of ‘Electra’ by Sophocles at Studio, Theater Row
-This play was performed at St. Demetrios School, Astoria, and St. Nicolaos School, Flushing, and West Connecticut University, where there was also an analysis of the preparation of the play for the professors and students of the university
2012 – Director of the off-Broadway production of ‘Helen’ by Euripides, at La Mama Theatre
-Awarded the ‘Artemis’ prize of the Euro-American Women’s Council for excellence in directing.
-Tour of the play in Houston Baptist University, Texas, Reed College and the Museum of Fine Arts in Portland, Oregon 
-Teaching of the behind-the-scenes process of the casting and directing of the play at Reed College, Oregon
-she acted as the Artistic Director of the first ever Ancient Drama Festival in NYC.

2011-Off-Broadway production “Iphigenia in Tauris” by Euripides,Theater Row, in the title role, which she was awarded for, which premiered Off-Broadway at the Lion Theatre. She co-produced and co-directed this piece with Leonidas Loizides and it received marvelous reviews. 

2010-Off-Broadway production “Oresteia” by Sophocles at Kirk Theater,Theater Row. as Kassandra, Electra, and the goddess Athena,Directed and Produced by Leonidas Loizides.

2009-Troades by Euripides ,Directed and Produced by Leonidas Loizides as Andromache,
-There she sang under the musical composition of Mikis Theodorakis. She subsequently had a nationwide tour in 27 American states performing in both Greek and English.
In over 27 states,Archdiocesan Hellenic Cultural Centre in Astoria, NY, at the Western Connecticut State University, Danbury, CT, the University of Connecticut, Storrs, CT, the University of Rhode Island, Kingston, RI, the Hyannis High School, Hyannis, MA, the Portland Museum of Fine Arts, the Lincoln Hall in Portland University, the outdoor Cerf Amphitheatre at Reed College, Portland, the University of New Hampshire, NH, the Florida Atlantic University, FL, the University of North Carolina, Charlotte, NC, the University of South Alabama, Mobile, AL, as well as the Hellenic Cultural Centre, Houston TX, San Fransisco(UHAS),CA , Boston, MA, Chicago, IL, Detroit, Mi, Philadelphia,PA).

2008-Bacchae by Euripides, directed and produced by Leonidas Loizides as both Messenger and Angel, and leader of chorus.

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ

Μέσα απο την αρχαία τραγωδία διαπιστώνουμε πως θίγονται θέματα συγκλονιστικά.

Μέσα στο θέατρο οι θεατές αναρωτιούνται ποιοί είναι,πώς πρέπει να σκέφτονται και να λειτουργούν.

-Προβλήματα που συναντούνε
οι άνθρωποι σήμερα.

-Παρατήρηση φαινομένων

Στην σημερινή εποχή ο άνθρωπος συναντά καθημερινά προβλήματα
και έρχεται αντιμέτωπος με συνθήκες δυσβάστακτες.

“Θα πρέπει να οδηγηθούμε στην οικοδόμηση μιας ζωής που να αξίζει.
Με τις σωστές προτεραιότητες και με αξίες αληθινές”.

Διεκδικώντας λοιπόν και πάλι τις παρελθούσες αξίες μας.

Έχουμε ανάγκη το αρχαίο δράμα.

Έχουμε ανάγκη την γνώση

“Education is the most powerful weapon which you can use to change the world.”
(NELSON MANDELA)

Διοτι μιλάμε για κρίση την οικονομική.Δεν είναι μονον αυτή.

Ο κοινωνικός ιστός διαλύεται.

Ξεκινώντας απο τις μητέρες που πιεσμένες στο να αναλάβουν τα καθήκοντα τους βρίσκονται σε αδιέξοδο και ξεσπούν.
Χρειάζονται την τραγωδία.
Τους είναι απαραίτητη για να επέλθει σε αυτές η κάθαρση.
Σε άτομα περιθωριακά δύσκαμπτα στο να ενσωματωθούν σε ενα κοινωνικό σύνολο το οποιο τους θεωρεί παρείσακτους.
Τους αγκαλίαζει το αρχαίο δράμα και τους κάνουμε κοινωνούς με μοναδικό στόχο την κάθαρση.
Τα ατομα αυτά νοιώθοντας μειονεκτικά ξεσπούν,επαναστατούν σε ενα σύστημα που νιώθουν να τους αδικεί.
Το αρχαίο δράμα δίνει λύσεις.
Στην τραγική ποίηση οι Έλληνες δραματουργοί απεικόνισαν τα πάθη,τις αδυναμίες και τους θριάμβους των ατόμων. Αυτού του είδους δραματουργία έφερε στο προσκήνιο την εσωτερική ζωή των ανθρώπων.
Τους φόβους τις ελπίδες.

Βρίσκεται καμία διαφορά στη ζωή και στα θέλω εκείνων των ανθρώπων με τους ανθρώπους της σημερινής κοινωνίας?

Αυτές λοιπόν οι ομάδες ατόμων που αν κοιτάξουμε γύρω μας θα μπορέσουμε ευκολα να τις διακρίνουμε χρειάζονται τέτοιου είδους βοήθεια.
Όμως δεν είναι οι μόνοι.
Ακόμα και οι δυνατοί παρακολουθώντας την αρχαία τραγωδία κατανοούν πως η ανεξέλεγκτη ισχύ επιφέρει τύφλωση και η τύφλωση τιμωρία.
Κάποιοι θα διαφωνήσουν θεωρώντας πως οι πιο δυνατοί και οι πιο έξυπνοι επιβιώνουν στην ζωή.
Ισχυρίζομαι το αντίθετο αυτό που μου έμαθε ο Ευριπίδης και ο Σοφοκλής είναι πως δίχως προσαρμοστικότητα και χωρίς καινοτομία με την πάροδο του χρόνου αποδεικνύεται πως οι δυνατοί μπορούν να γίνουν άκαμπτοι.

Η ευφυια θα πρέπει να είναι συνυφασμένη με την σοφία.

Αν κατι μπορεί και αναδύει η ιστορία είναι το “απρόβλεπτο”.Κοιτώντας κανεις τον κατάλογο των μεγάλων εκπλήξεων θα διακρίνει το εξης=

Δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ ο αγώνας για την δικαιοσύνη.

Η δύναμη των ισχυρών στέκεται ευάλωτη μπροστα στις ανθρώπινες αρετές.

Όλες οι αρχαίες τραγωδίες έχουν ενα και μοναδικό κοινό παρονομαστή
τις ανθρώπινες αξίες που με τον καιρό πολλοί παράγοντες όπως τα καθημερινά προβλήματα προσπαθούν να τις ξεθωριάσουν. Και σε καιρούς κρίσεις οι αξίες επισκιάζονται απο την απελπισία και την απόγνωση.

Όμως ακόμα και αν αμαυρώθηκαν(οι αξίες), η ανθρωπιά μας δεν σβήνει..
Αυτό σημαίνει πως ο δυνατός εχει την υποχρέωση το καθήκον θα έλεγα να βοηθάει τον αδύνατο.
Να γίνουμε καλύτεροι όντας ταπεινοί.

Η κλασική κληρονομιά σχετίζεται με την δημοκρατία και την πολιτική ευθύνη.

Ως θεματοφύλακες αυτής της κληρονομιάς είναι στο χέρι μας να περάσουμε τον πολιτισμό των προγόνων μας
στις επόμενες γενιές ,στα παιδία μας.

Ας δώσουμε μεγάλη αξία σε αυτό το ισχυρό δώρο που κληροδοτήσαμε!

Σας ευχαριστώ θερμα,
Ευτυχία Λοιζίδη.

Πηγή: Sigmalive 

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube