Τι κρύβει η τουρκική κινητικότητα στην κυπριακή ΑΟΖ
Και αν η πρόσφατη τουρκική NAVTEX για ασκήσεις και εντός του Οικοπέδου 6 εντάσσεται στην πάγια τακτική των τελευταίων μηνών για το συνεχές «κλείσιμο» και τη δέσμευση περιοχών στην Ανατολική Μεσόγειο, η υπόθεση της προμήθειας γεωτρύπανου είναι πολύ σημαντικότερη. Το DeepSea Metro 2 (νοτιοκορεατικής κατασκευής) ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες από νορβηγικό λιμάνι και αναμένεται στα τέλη του έτους στην Τουρκία.
Ο προγραμματισμός της γείτονος είναι να πραγματοποιηθούν γεωτρήσεις στη Μεσόγειο στις αρχές του 2018. Για τον σκοπό αυτό, το ερευνητικό σκάφος «Barbaros» έχει προβεί σε εκτεταμένη συλλογή σεισμογραφικών δεδομένων. Ωστόσο, δεν είναι σαφές μέχρι ποίου σημείου είναι διατεθειμένη να φθάσει η Άγκυρα προκειμένου να προβάλλει και να καταγράψει τις διεκδικήσεις της.
Ενδεχομένως, η σκέψη της τουρκικής πλευράς να είναι ότι μετάβαση του πλωτού γεωτρυπάνου εντός του Οικοπέδου 6 να οδηγήσει στη δημιουργία τετελεσμένων που «θα γκριζάρουν» την περιοχή και «θα παγώσει» τις έρευνες, αποτρέποντας τις εταιρείες να προχωρήσουν. Σε αυτή την περίπτωση, η αντίδραση τόσο της ΕΝΙ όσο και της γαλλικής Total που συμμετέχει στην κοινοπραξία αναμένονται με ενδιαφέρον.