Weather Icon

Το Σύνταγμα, το Περιβάλλον, η Νήσος Φλέβα και οι Αντιστάσεις μας

Το Σύνταγμα, το Περιβάλλον, η Νήσος Φλέβα και οι Αντιστάσεις μας
Παραδειγματική περίπτωση δοκιμής των αντιστάσεων της κοινωνίας, του πολιτικού συστήματος του ρόλου των ειδικών του περιβάλλοντος και των περιβαλλοντολογικών οργανώσεων – Σημείωμα της Δικηγόρου Αθηνών Ευαγγελίας Κοζυράκη.
Σύντομη εισαγωγή Π. Ήφαιστος. Παραθέτω πιο κάτω αυτούσιο σημείωμα το οποίο συνέταξε η δικηγόρος Αθηνών Ευαγγελία Κοζυράκη. Αφορά την Νήσο Φλέβα στο κατώφλι των Δήμων Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης, αλλά και κάθε ανάλογη και αντίστοιχη περίπτωση διαφύλαξης της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς από κάθε κίβδηλη επίκληση έκτακτης ανάγκης.
Για το μείζον αυτό ζήτημα το οποίο αφορά το περιβάλλον, την Αειφόρο ανάπτυξη, την φυσική και πολιτισμική μας κληρονομιά και την εν γένει ποιότητα ζωής στα πεδία των μεγάλων Αστικών κέντρων, έχουν γίνει πολλές δικές μου παρεμβάσεις τις οποίες παραθέτω στο τέλος. Σε μερικές όπως είναι λογικό στηρίζομαι σε δημοσιεύσεις έγκυρων νομικών διεθνολόγων που ειδικεύονται στο περιβάλλον και στην Αειφόρο ανάπτυξη.

Εδώ όπως εξελίσσονται τα πράγματα  η Νήσος Φλέβα αποτελεί πλέον Παραδειγματική περίπτωση δοκιμής των αντιστάσεων της κοινωνίας, του πολιτικού συστήματος του ρόλου των ειδικών του περιβάλλοντος και των περιβαλλοντολογικών οργανώσεων.
Το περιβάλλον και οι προϋποθέσεις Αειφόρου ανάπτυξης είναι μείζον ζήτημα της σύγχρονης εποχής. Υπάρχουν πολλές διεθνείς συμβάσεις με τις οποίες η Ελλάδα είναι συμβεβλημένη.
Πέραν των συμβατικών υποχρεώσεων το θέμα αφορά κάθε κοινωνία πλην εδώ πρωτίστως τους Έλληνες πολίτες. Οι αποφάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη που διαφυλάττουν την ποιότητα ζωής και είναι συμβατές με το πνεύμα και το γράμμα των διεθνών συμβάσεων, αφορούν πολλές περιοχές της Ελλάδας. Η Νήσος Φλέβα, εν τούτοις, αποτελεί Παραδειγματική περίπτωση για τους εξής λόγους:
  1. Για ιστορικούς λόγους (την χρησιμοποιούσαν οι ΕΔ για ασκήσεις) είναι το τελευταίο άθικτο φυσικό προπύργιο του Αττικού πεδίου μέσα στο οποίο η βιαστική μεταπολεμική αστικοποίηση σάρωσε κριτήρια και παράγοντες που διαφυλάττουν την φυσική και πολιτισμική μας κληρονομιά.
  2. Από την στιγμή που οι ΕΔ δηλώνουν ότι δεν χρησιμοποιούν πλέον την Νήσο αυτή 1500 στρεμμάτων, αποτελεί υποχρέωση κάθε ενδιαφερομένου ή ενδιαφερόμενου να ζητήσει ή να μεριμνήσει –σύμφωνα όχι με το συμφέρον μας αλλά και τις διεθνείς συμβάσεις με τις οποίες είμαστε συμβεβλημένοι– για την άμεση ένταξή της στο Δίκτυο Natura. Σε κάθε περίπτωση, ενώ αμφιβολία δεν υπάρχει ότι η Νήσος Φλέβα πληροί αυτές τις προδιαγραφές. Όποιος αρμόδιος ή ενδιαφερόμενος ή εμπλεκόμενος αμφιβάλλει –αλλά και οι ειδικοί περί το περιβάλλον και οι περιβαλλοντολογικές οργανώσεις– οφείλουν να προχωρήσουν άμεσα στην επιβαλλόμενη περιβαλλοντολογική μελέτη.
  3. Το φυσικό και περιβαλλοντολογικό κάλλος της Νήσου Φλέβας είναι άφθαστο και μοναδικό. Η έκταση τέτοια που επιτρέπει με τρόπους που δεν θίγουν το περιβάλλον να καταστεί ένα κέντρο βιώσιμης ανάπτυξης όχι μόνο των Δήμων στους οποίους ανήκει (Βάρη, Βούλα, Βουλιαγμένη) αλλά και όλης της Αττικής.  Όχι ιδιωτεία, όχι τσιμέντο, όχι Εμίρηδες ή οποιουσδήποτε άλλους διαθέτουν αργύρια για να εξαγοράσουν τα ιερά και τα όσιά μας. Πραγματική ανάπτυξη: Μονοπάτια και ήπιες εγκαταστάσεις διευκόλυνσης της προσέγγισης επισκεπτών και με τρόπο που όπως άλλες περιπτώσεις διδάσκουν, δυνατό να προσελκύσουν ακόμη εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες χωρίς αυτό να θίξει στο παραμικρό το περιβάλλον. Να θαυμάζουν τον ζωικό, θαλάσσιο και φυτικό κόσμο, να αθλούνται στα υποβρύχια αθλήματα, να αναπνέουν καθαρό αέρα και να μαθαίνουν οι μαθητές σχολείων και οι εκδρομείς πράγματα που αφορούν την φυσική και πολιτισμική μας κληρονομιά και που σιγά-σιγά ξεχνιούνται ή παραμελούνται με αποτέλεσμα να πλήττεται η ανθρωπολογική υπόσταση των νέων γενιών. Αυτά και πολλά άλλα παρόμοια που εμπίπτουν στα πεδία της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς, εξ αντικειμένου, θα φέρουν μεγάλη ανάπτυξη στις γύρω περιοχές χωρίς να βιάζουν την φύση και την ποιότητα ζωής.
  4. Η εξ αντικειμένου αντί-Συνταγματική κίβδηλη επίκληση «εκτάκτου αναπτυξιακής ανάγκης» για να καταπατηθεί ένα τέτοιο πεδίο –σπίτια και/ή παλάτια Εμίρηδων ή κάποιων άλλων και δεν ξέρουμε τι άλλο– θα αποτελέσει μια ακόμη αναίτια μεγάλη εθνική ήττα. Η ανεπίστροφη βεβήλωση του περιβάλλοντος θα προστεθεί στις πολλές άλλες ήττες των τελευταίων ετών και τίποτα δεν θα μπορεί να γίνει όταν πλέον συνειδητοποιηθεί το πλήγμα κατά της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Θα πλήξει ανεπίστροφα την αξιοπρέπεια των πολιτών και θα αποτελέσει πλήγμα στην βιώσιμη ανάπτυξη.
  5. Η Νήσος Φλέβα, ακριβώς αποτελεί Παραδειγματική περίπτωση που θα καταδείξει κατά πόσο ο κατήφορος της μετά το 2010 κρίσης επέφερε θανατηφόρα ανθρωπολογικά πλήγματα που εκμηδένισαν τις αναγκαίες και μη εξαιρετέες αντιστάσεις των μελών της Κοινωνίας. Τις αντιστάσεις επίσης των πνευματικών ανθρώπων, των νομικών θεσμών, των πολλών περιβαλλοντολογικών οργανώσεων και των επιστημονικών φορέων που γράφουν και διδάσκουν για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Όσον αφορά τους επιστημονικούς φορείς και τις περιβαλλοντολογικές οργανώσεις, η Νήσος Φλέβα είναι όπως ήδη αναφέρθηκε περίπτωση δοκιμής των αντανακλαστικών τους και του ρόλου τους.
  6. Δεν γνωρίζουμε αυτή την στιγμή εάν υπάρχει υπουργική απόφαση. Εάν δεν υπάρχει ότι γίνεται τα δύο τελευταία χρόνια εξ αντικειμένου είναι παντελώς παράνομο και ακόμη μια επίδειξη απίστευτης και κοινωνικοπολιτικά ανεξέλεγκτης επιπολαιότητας. Εάν υπάρχει Υπουργική απόφαση εκτιμάται ότι είναι αντισυνταγματική και στην τελευταία περίπτωση απαιτείται πλήθος προσφυγών άμεσης ακύρωσής της. Απαιτείται επίσης να ελεγχθεί νομικά, ηθικά και πολιτικά η εσπευσμένη προώθηση της εκποίησης ενός πάμπλουτου πεδίου στης φυσικής μας κληρονομιάς χωρίς να γίνει η αναγκαία περιβαλλοντολογική μελέτη και η εξέταση του κατά πόσο παραβιάζονται οι διεθνείς και ευρωπαϊκές συμβατικές υποχρεώσεις της χώρας.
Συναφώς με τα προαναφερθέντα είναι και μείζονα ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη, την ανθρωπολογική υπόσταση των μελών της κοινωνίας και την διαφύλαξη της ποιότητας ζωής.
Συνοπτικά λέμε εδώ ότι όλες τις κοινωνίες τις απασχολεί το γεγονός πως η μαζική παραγωγή, η μαζική κατανάλωση και η Αστικοποίηση δημιουργούν συνθήκες οι οποίες απαιτούν συνεκτίμηση ανθρωπολογικών παραμέτρων, ζητημάτων φυσικής και πολιτισμικής κληρονομιάς και ποιότητας ζωής.
Αυτά είναι μείζονα ζητήματα για κάθε κοινωνία τα μέλη της οποίας σέβονται τους εαυτούς τους και το συμφέρον των μελλοντικών κοινωνιών. Ιδιαίτερα όσον αφορά το μετά το 2010 πολιτικό προσωπικό, αποτελεί ντροπή όταν όπως είναι ευθύνονται για την εξανέμιση εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ λόγω καθημερινών φρικτών που συνεχίζονται, να επικαλούνται τώρα κίβδηλα επιχειρήματα περί ανάπτυξης κυριολεκτικά παίζοντας έτσι με τον πόνο και την απελπισία των μελών των ρημαγμένων Ελληνικών νοικοκυριών. Αυτές οι στάσεις και αποφάσεις θα αποτελέσουν ακόμη ένα λόγο που θα τους καταγράψουν ως υπεύθυνους των πιο μαύρων σελίδων της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας.
Οι συνέπειες της μαζικής παραγωγής και της μαζικής κατανάλωσης των δύο τελευταίων αιώνων συνεκτιμούνται σε κάθε απόφαση των σύγχρονων πολιτισμένων κρατών. Διόλου τυχαία αντιμετωπίζονται πλέον πλανητικά με πλήθος διεθνών και ευρωπαϊκών συμβάσεων τις οποίες αναφέρουμε σε μερικές προγενέστερες παρεμβάσεις μας τους συνδέσμους των οποίων παραθέτουμε αμέσως μετά και στις οποίες γίνεται αναφορά σε επιστημονικές μελέτες πολλών διακεκριμένων νομικών διεθνολόγωι οι οποίοι εξειδικεύονται στην σχέση μιας βιώσιμης ανάπτυξης με το περιβάλλον και την φυσική και πολιτισμική κληρονομιά.
Όπως σίγουρα και για άλλες περιπτώσεις, η Νήσος Φλέβα εξελίσσεται ως μια παραδειγματική υπόθεση που θα καταδείξει κατά πόσο οι κακουχίες που υπόκεινται οι Έλληνες Πολίτες λόγω κρίσης – τα αίτια της οποίας δεν θα αναλύσουμε τα εδώ – δεν θα οδηγήσουν σε πλήγματα που θα  τραυματίσουν την ποιότητα ζωής, το περιβάλλον, την φύση και τον πολιτισμό μας για πάντα και ανεπίστροφα.
Συναφώς, αναφέρεται παρενθετικά ότι όπως όλοι γνωρίζουμε, κατά την διάρκεια των έξη μεταπολεμικών δεκαετιών η ποιότητα ζωής των Ελλήνων έχει τραυματιστεί με πολλούς τρόπους. Μεταξύ άλλων:
  • Άναρχη και ακατάστατη αστικοποίηση,
  • ελλειμματική ανάπτυξη των περιφερειών στους τομείς της οικονομίας, του πολιτισμού και της υγείας,
  • υποβάθμιση της γεωργίας και κυρίως της υψηλής ποιότητας βιολογικής γεωργίας, ελλειμματικές υποδομές κάθε είδους συμπεριλαμβανομένων των επικοινωνιών,
  • ελλειμματικές επενδύσεις στις περιφέρειες σε τομείς υψηλής τεχνολογίας φιλικές προς το περιβάλλον και
  • ασφαλώς το φαινόμενο του «μπαζώματος» ολόκληρων περιοχών με πρώτιστη την Αττική και κυρίως στην περιοχή γύρω από την Ακρόπολη για να κτιστούν πολυκατοικίες πάνω σε μνημεία αιώνιας, οικουμενικής και ανεκτίμητης αξίας.
Τελειώνω το παρόν σύντομο σημείωμα λέγοντας ότι η οικονομική κρίση μετά το 2010 ολοφάνερα οδηγεί πολλούς στην εκφορά αστείων επιχειρημάτων τα οποία επικαλούνται κάποιο θολό συμφέρον οικονομικής ανάκαμψης διαμέσου βιαστικών και Συνταγματικά, νομικά και πολιτικά αμφιλεγόμενων αποφάσεων – αποφάσεις που ασφαλώς θέτουν εύλογα ερωτήματα και απορίες για τα πραγματικά κίνητρα. Εμφανίζονται ως δήθεν αναπόφευκτες επειδή οι δράστες κάνουν μια κίβδηλη επίκληση έκτακτης ανάγκης ενώ άλλα πρέπει να γίνουν όπως είπαμε για την ανάκαμψη της χώρας.
Έκτακτη ανάγκη υπάρχει πλην αυτή είναι άλλης τάξης. Όπως πολλοί πλέον εύλογα υποστηρίζουν, η κατάσταση έκτακτης ανάγκης απαιτεί πρωτίστως την αποχώρηση από το πολιτικό προσκήνιο όσοι αποδεδειγμένα είναι οι δράστες της συμφοράς που έπληξε την χώρα. [σημειώνω εδώ ότι στο παρελθόν υποστήριξα ακριβώς αυτό βλ. Κατάσταση εκτάκτου ανάγκης: Αυτοσυντήρηση και επιβίωση http://wp.me/p3OlPy-aP  – http://www.ifestosedu.gr/111katastasiektaktouanagkis.htm και ο νυν Υπουργός Άμυνας Πάνος Καμένος το ανέφερε σε τηλεοπτική του συνέντευξη – αυτό βέβαια πριν συμμετάσχει στις μνημονιακές κυβερνήσεις].

Εάν έκτακτη ανάγκη υπάρχει είναι λοιπόν η επιτακτική ανάγκη να κυβερνήσουν την χώρα προσωπικότητες οι οποίες γνωρίζουν το διεθνές και ευρωπαϊκό πολιτικοοικονομικό σύστημα, οι οποίες είναι φορείς αληθινής και όχι ρητορικής φιλοπατρίας ή υποβόσκουσας καρεκλομανίας και που δύνανται έτσι να διαπραγματευτούν σωστά τα συμφέροντα των Ελλήνων εν μέσω ενός διεθνούς και ευρωπαϊκού περιβάλλοντος το οποίο αλλάζει με καταιγιστικούς ρυθμούς.

Η βιώσιμη και ισορροπημένη ανάπτυξη είναι αυτή που σέβεται τον άνθρωπο, το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει, τον πολιτισμό του και το μέλλον των μελλοντικών γενεών. Επίκληση έκτακτης ανάγκης δεν μπορεί να γίνει όταν αυτό οδηγεί ολοφάνερα σε περιβαλλοντολογική και ανθρωπολογική καταστροφή.
Γι’ αυτό, αποτελεί έσχατη κατάντια και ένδειξη θανατηφόρας παρακμής εάν τα τελευταία 1500 στρέμματα άφθαστου νησιώτικου φυσικού πλούτου βορά του τσιμέντου με δήθεν επιχειρήματα που εκμεταλλεύονται την αγωνία και την ανασφάλεια των Ελλήνων πολιτών για το οικονομικό μέλλον της χώρας. Το μέλλον αυτό δεν διασφαλίζεται με εκποίηση του δημόσιου κα ιδιωτικού πλούτου και με εκμηδένιση της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομίας αλλά με σωστές οικονομικές αποφάσεις ενταγμένες στην λογική της Αειφόρου ανάπτυξης.
Όπως έχει ήδη υποστηριχθεί εδώ και σε άλλες περιπτώσεις, η Νήσος Φλέβα μπορεί να καταστεί πόλος βιώσιμης ανάπτυξης για τους Δήμους ΒΒΒ και όλη την Αττική εάν διαφυλαχθεί το περιβάλλον και δοθεί στην κοινωνία. Χωρίς τσιμέντα και παλάτια εμίρηδων ή καταφύγια ιδιωτείας οποιουδήποτε άλλου τα οποία πέραν της αγοράς τσιμέντου τίποτα άλλο δεν θα προσφέρουν. Είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον μας να διαφυλαχθεί Παραδειγματικά το τελευταίο προπύργιο φυσικού κάλλους της Αττικής, η αξιοποίησή του με μονοπάτια για περιπάτους και επισκέψεις σχολείων και άλλων επισκεπτών, ίσως και εκατοντάδων χιλιάδων χωρίς να θιγεί ούτε στο παραμικρό η φυσική  και πολιτισμική μας κληρονομιά.
Ένας τέτοιος φυσικός ελκυστής θα μπορούσε να οδηγήσει σε ραγδαία ανάπτυξη όλης της περιοχής διατηρώντας ταυτόχρονα την φυσική ομορφιά. Οι οικονομικές αποδόσεις θα είναι πολύ πιο μεγάλες από τις υποθετικές επενδύσεις. Η Νήσος Φλέβα, επαναλαμβάνουμε, δοκιμάζει τα αντανακλαστικά μας ως κοινωνία. Κρίνεται κατά πόσο θέλουμε να διαφυλάξουμε ότι πολυτιμότερο έχουμε ή κατά πόσο θα αφεθούμε έρμαιο λογικών παρακμής που υποθηκεύουν την ποιότητα ζωής μας.

Το Σημείωμα που ακολουθεί συνέταξε η δικηγόρος Αθηνών Ευαγγελία Κοζυράκη.

Το ελληνικό Σύνταγμα του 1975 υπήρξε πρωτοπόρο για την εποχή του αφού μεταξύ άλλων καινοτόμων διατάξεων, περιέλαβε και αυτή του άρθρου 24 με την οποία η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός. Καθιέρωσε δηλ. ρητή κρατική υποχρέωση και ατομική αξίωση για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως αυτή εξειδικεύεται στις έξι παραγράφους του άρθρου αυτού.
Τον περασμένο Ιούνιο ο ΥΕΘΑ κ. Πάνος Καμμένος μιλώντας σε εκδήλωση του ΕΒΕΑ εξήγγειλε το μεγαλόπνοο κυβερνητικό σχέδιο για αξιοποίηση των «μη επιχειρησιακών ακινήτων» των Ενόπλων Δυνάμεων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους νήσος ΦΛΕΒΕΣ. Η «αξιοποίησή της» κατά τις υπουργικές εξαγγελίες αφορά επενδυτικά σχέδια ύψους 3,6 δις ευρώ με χρονικό ορίζοντα απόδοσης τα 99 έτη. Ένα μήνα μετά, στις 27 Ιουλίου 2016 ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή ο ν. 4407/27-7-16 ΦΕΚ Α’ 134, που τιτλοφορείται «περί ρυθμίσεως θεμάτων αρμοδιότητας ΥΠΕΘΑ». Το τρίτο Κεφάλαιο αναφέρεται στην αξιοποίηση της εκτιμώμενης σε πολλά δις ευρώ, ακίνητης περιουσίας των ΕΔ και στοχεύει καταρχήν στη διάκριση μεταξύ των «επιχειρησιακών» και » μη επιχειρησιακών» ακινήτων των ΕΔ, με απευθείας υπαγωγή των τελευταίων στην αρμοδιότητα της νεοσύστατης ΥΠΑΑΠΕΔ. Η λογική του συντάκτη του νόμου, εκκίνησε από την υπερδεκαετή ανάγκη (πρβλ σχετικό νομοσχέδιο του ΥΦΕΘΑ Λαμπρόπουλου το έτος 2004) αξιοποίησης των ακινήτων των ΕΔ, ιδίως που είχε πλέον παρέλθει άπρακτη η ταχθείσα με τον ν. 4256/2014 ΦΕΚ Α’ 74, προθεσμία για έκδοση Προεδρικού Διατάγματος περί συστάσεως του Ενιαίου Ταμείου Ιδιωτικοποίησης Ακινήτων των ΕΔ.
Κρίσιμο είναι να γίνει αντιληπτό ότι όλη η ακίνητη περιουσία των ΕΔ ανήκει κατά κυριότητα στα τρία Ταμεία τους (ΤΕΘΑ, ΤΕΣ & ΤΑΑ) τα οποία έβαιναν προς κατάργηση και συγχώνευση στο άνω Ενιαίο Ταμείο του ν. 4256/2014, εάν ολοκληρωνόταν η σύστασή του εντός του έτους 2015, πράγμα που τελικά δεν συνέβη.
Κατά συνέπεια, ο συντάκτης του ν. 4407/2016 (νόμου Καμμένου) διατήρησε μεν σε λειτουργία τα τρία Ταμεία των ΕΔ, κατάργησε όμως τη διοικητική τους αυτοτέλεια, αφαιρώντας αντισυνταγματικά (άρθρο 17 Σ) την αποφασιστική αρμοδιότητα των νομίμων διοικήσεών τους επί θεμάτων διαχείρισης – εκμετάλλευσης των ακινήτων τους Και αναθέτοντας την αρμοδιότητα αυτή στη συσταθείσα ως διεύθυνση υπαγόμενη στον ΥΕΘΑ, ΥΠΑΑΠΕΔ. Ακολούθως, εντός του μηνός Αυγούστου 2016, οι διοικήσεις των τριών ταμείων απέστειλαν στην ΥΠΑΑΠΕΔ πλήρεις καταστάσεις, έντυπες & ηλεκτρονικές, με όλα τα στοιχεία ταυτοποίησης των ακινήτων ιδιοκτησίας τους, (πχ. τίτλοι ιδιοκτησίας, τοπογραφικά, χάρτες, τεχνικές μελέτες, εκθέσεις εκτιμητών ακινήτων, αντικειμενικές & εμπορικές αξίες κλπ). Αφης στιγμής ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία εντοπισμού & ταυτοποίησης των «προς αξιοποίηση» ακινήτων (ήτοι στις 27 Αυγούστου 2016) οι νόμιμες διοικήσεις των Ταμείων ΕΔ παραιτήθηκαν σιωπηρά των δικαιωμάτων τους που απορρέουν από τη συνταγματικά κατοχυρωμένη προστασία της Ιδιοκτησίας (άρθρο 17 Σ).
Ποιοί λοιπόν νομιμοποιούνται να προσφύγουν δικαστικά για την προστασία του φυσικού & πολιτιστικού περιβάλλοντος, στο μέτρο που αυτό απειλείται από την εφαρμογή του άνω «νόμου Καμμένου»;
Την απάντηση δίνει το ίδιο το Σύνταγμά μας, που απαγορεύει στους Δικαστές να εφαρμόζουν νόμο το περιεχόμενο του οποίου αντίκειται σ’ αυτό (άρθρο 93 παρ. 4 Σ). Θεσπίζεται δηλ. ο λεγόμενος «διάχυτος» (ήτοι από όλα τα Δικαστήρια), «παρεμπίπτων» (ήτοι επ’ αφορμή εκδίκασης διαφοράς ουσίας), «κατασταλτικός» (ήτοι μετά την ψήφιση του νόμου) Έλεγχος συνταγματικότητας των νόμων. Το πλαίσιο αυτού του ελέγχου καθορίζεται από κάποιες προϋποθέσεις, που επιγραμματικά συνοψίζονται ως εξής:
  1. Ο δικαστικός έλεγχος απορρέει από τον χαρακτήρα του Συντάγματος, ως του υπέρτατου νόμου του Κράτους, δηλ. του πλέγματος θεμελιωδών κανόνων δικαίου που έχουν όχι απλά ηθική ή πολιτική βαρύτητα, αλλά απόλυτη νομική δεσμευτικότητα έναντι πάντων, αποκαλούμενη στη νομική επιστήμη ως «αυξημένη τυπική ισχύς του Συντάγματος».
  2. Κάθε συνταγματική διάταξη δεσμεύει Νομοθέτη και Δικαστή.
  3. Όλες οι συνταγματικές διατάξεις είναι τυπικά ισότιμες μεταξύ τους.
  4. Όλα τα πεδία νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας υπόκεινται στις συνταγματικές επιταγές και απαγορεύσεις.
  5. Ο έλεγχος αφορά μόνο τη δικαστική διάγνωση τυχόν αντιθέσεων μεταξύ της εφαρμοστέας νομοθετικής διάταξης και της αντίστοιχης συνταγματικής.
  6. Η δικαστική κρίση περί αντισυνταγματικότητας ενός νόμου οδηγεί στην μη εφαρμογή αυτού, όχι όμως σε αναλογική εφαρμογή άλλου νόμου ή αναβίωση του προϊσχύσαντος, και τέλος.
  7. Η εκ μέρους του δικαστή αποδοχή της αντισυνταγματικότητας οδηγεί στην αποδοχή του αιτήματος του προσφεύγοντος (πρβλ μεταξύ άλλων, Π. Δ.
Δαγτόγλου, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ, Κεφάλαιο Γ’ «Δικαστικός Ελεγχος της Συνταγματικότητας των Νόμων», Εκδόσεις Αντ. Σάκκουλα 1991).
Για πρώτη φορά ο έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων κατοχυρώθηκε στο Σύνταγμα του 1927, ενώ δυο χρόνια μετά, στις 17 Μαϊου 1929, ο Ελευθέριος Βενιζέλος εγκαινίασε τη λειτουργία του Συμβουλίου της Επικρατείας με τη σημερινή του μορφή ως Ανωτάτου Ακυρωτικού Διοικητικού Δικαστηρίου. Έκτοτε στην πάροδο ενός αιώνα, οι δικαστικές αρμοδιότητες του ΣτΕ εξειδικεύτηκαν στο νδ 170/1973 και περιλήφθηκαν στο άρθρο 95 Σ, ώστε να διακρίνονται σε α. έλεγχο νομιμότητας των εκτελεστών διοικητικών πράξεων και β. έλεγχο συνταγματικότητας των τυπικών νόμων, που επιτελεί το ΣτΕ.
Συμπερασματικά λοιπόν, η Υπουργική Απόφαση (δηλ. η εκτελεστική του άνω «νόμου Καμμένου» κυβερνητική πράξη) που θα εκδοθεί για την «αξιοποίηση» της νήσου ΦΛΕΒΕΣ, μπορεί να προσβληθεί με αίτηση Ακυρώσεως στο Ε’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, από τους δημότες ΒΒΒ οι οποίοι θα επικαλεστούν την άνω συνταγματική επιταγή του άρθρου 24, και τυχόν άλλες ενστάσεις αντισυνταγματικότητας του ν. 4407/2016 στο πλαίσιο της ακυρωτικής δίκης στο ΣτΕ, αφού και από δικονομικής απόψεως, κατά παγία νομολογία του ΣτΕ (πρβλ μεταξύ άλλων, την απόφαση 3191/2015 Ε’ Τμήμα ΣτΕ) λόγω της σπουδαιότητας προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάγκης ειδικών επιστημονικών γνώσεων για την εκδίκασή τους, οι δίκες αυτές αποτελούν ακυρωτικές διαφορές.
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ
ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΕΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ VERSUS ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ: «Η πατρίδα και η φυσική και πολιτισμική κληρονομιά είναι συμβόλαιο των προγόνων με τους ζώντες και τους απογόνους όχι αντικείμενο παζαριών με Εμίρηδες ή οποιονδήποτε άλλο» http://wp.me/p3OqMa-1lI 
cam00034 [οι φωτογραφίες είναι από την νήσο Φλέβα, απέναντι από την Βουλιαγμένη, έκτασης 1500 στρεμμάτων] Εκποίηση, νησίδων, βραχονησίδων και άλλων ιερών και οσίων Παναγιώτης Ήφαιστος Περιεχόμενα: 1. Έγκλημα άνευ λόγου και αιτίας και για ασήμαντο αφορμή. 2. Χαιρέκακα ξένα «ανθρωποειδή» προ… Read More ›http://wp.me/P3OqMa-Q3
Θέμα. Τι θέλει η τοπική κοινωνία και οι Δημότες: «Η νήσος Φλέβα στα ανοικτά του Δήμου μας έκτασης 1500 στρεμμάτων είναι ένας από τους σημαντικότερους θαλάσσιους και νησιώτικους βιοτόπους στην Ελλάδα, ένα διαμάντι φυσικού περιβάλλοντος στην αυλή μας, που ανήκει… Read More › http://wp.me/p3OqMa-14O
ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ (και η σελίδα facebook «Βάρη Βάρκιζα Βούλα Βουλιαγμένη, πολιτισμός περιβάλλον φύση ψάρεμα») http://wp.me/p3OqMa-1dN 
Κατά πρώτον, είναι η τοπική αυτοδιοίκηση των Ελληνικών κοινοτήτων στον τόπο και στον χρόνο. Δεν είναι εύκολο πράγμα. Το επιτυγχάνουν έθνη με ισχυρή πολιτική παράδοση και πολιτισμό που λειτουργεί ως ελκυστής που αποδυναμώνει φυγόκεντρες τάσεις. Εμείς το είχαμε. Γράφω το… Read More ›http://wp.me/p3OqMa-1dN
 Υπάρχουν πολλές άλλες περιπτώσεις καταδυνάστευσης και πρόκλησης βλάβης κατά του εθνικού συμφέροντος αλλά στην παρούσα φάση αυτή είναι η πιο χαρακτηριστική: Το τελευταίο δημόσιο φυσικό πεδίο στο κατώφλι 5 εκατομμυρίων κατοίκων είναι η δημόσιας ιδιοκτησίας Νήσος Φλέβα 1500 στρεμμάτων. Με… Read More ›http://wp.me/p3OqMa-1bl
Π. Ήφαιστος – PIfestos
Στρατηγική Θεωρία–Κρατική Θεωρία https://www.facebook.com/groups/StrategyStateTheory/
Διεθνής πολιτική 21ος  αιώνας https://www.facebook.com/groups/InternationalPolitics21century/
ΗΠΑ: Ιστορία, Διπλωματία, Στρατηγική https://www.facebook.com/groups/USAHistDiplStrat/
Ελλάδα-Τουρκία-Κύπρος: Ανισόρροπο τρίγωνο https://www.facebook.com/groups/GreeceTurkeyCyprusImbalance/
Διαχρονική Ελληνικότητα https://www.facebook.com/groups/Ellinikotita/
Άνθρωπος, Κράτος, Κόσμος–Πολιτικός Στοχασμόςhttps://www.facebook.com/groups/Ifestos.political.thought/
Κονδυλης Παναγιώτης– https://www.facebook.com/groups/Kondylis.Panagiotis/
Θολό βασίλειο της ΕΕ https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/
Θουκυδίδης–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/
Μέγας Αλέξανδρος–Ιδιοφυής Στρατηγός και Στρατηλάτης https://www.facebook.com/groups/M.Alexandros/
Εκλεκτά βιβλία που αξίζουν να διαβαστούν https://www.facebook.com/groups/eklektavivlia/
Ειρηνική πολιτική επανάσταση https://www.facebook.com/groups/PolitPeacefulRevolution/
Προσωπική σελίδα https://www.facebook.com/p.ifestos
Πολιτισμός, Περιβάλλον, Φύση, Ψάρεμα https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB
«Κοσμοθεωρία των Εθνών» https://www.facebook.com/kosmothewria.ifestos

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube