Weather Icon

Το πρόβλημα της χώρας είναι κυρίως εκπαιδευτικό.

Το πρόβλημα της χώρας είναι κυρίως εκπαιδευτικό.

‘Οι νέοι πάσχουν σε δεξιότητες όπως ανάγνωση και μαθηματικά. Οι επιδόσεις τους είναι απογοητευτικές, όπως αποτυπώνονται στους διεθνείς διαγωνισμούς PISA. H Ελλάδα κατατάσσεται 26η στο σύνολο των 28 κρατών-μελών της Ε.Ε. στον δείκτη ψηφιακής οικονομίας (2016). H συμμετοχή των ενηλίκων στην εκπαίδευση ανήλθε σε 5,7% το 2015, απέχοντας πολύ από τον μέσο όρο 10,7% της Ε.Ε.’ Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Εκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016.

Το πρόβλημα της χώρας είναι κυρίως εκπαιδευτικό. Οι περισσότεροι τελειώνουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και πολλοί την τριτοβάθμια χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, γιατί δεν απαιτείται ιδιαίτερη προσπάθεια, oύτε ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
 Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που παράγει πολλούς ‘ξερόλες’ που πάσχουν σε βασικές δεξιότητες (ανάγνωση και μαθηματικά). Που ανακαλύπτουν διεθνείς συνομωσίες και αναζητούν τις εύκολες λύσεις. Ετσι τους έμαθαν τα εκπαιδευτικά συστήματα της χούντας και της μεταπολίτευσης. Παταγώδης αποτυχία. Οσοι βέβαια έχουν πόρους έχουν και δυνατότητα πρόσβασης σε καλά σχολεία και πανεπιστήμια. Έτσι αυξάνονται οι ανισότητες και δεν υπάρχει σοβαρή κοινωνική κινητικότητα. Ένα κακό εκπαιδευτικό σύστημα δεν ευνοεί τους ‘ξερόλες’. Δυστυχώς δεν το ξέρουν ή τους είναι δύσκολο να το αντιληφθούν.
—————————————-
Συναντήθηκα σήμερα με υφυπουργό της Κινεζικής κυβέρνησης. Μου είπε ότι σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών εκπαίδευσαν ένα σημαντικό αριθμό γεωπόνων στην Κίνα. Το αντικείμενο της εκπαίδευσης αφορούσε στην καλλιέργεια της ελιάς. Σε δέκα χρόνια στοχεύουν να έχουν 2 εκατομμύρια αγρότες απασχολούμενους στην καλλιέργεια της ελιάς και την παραγωγή ελαιολάδου. ‘Τεράστιος αριθμός’ του είπα. ‘Για τα δεδομένα της Ελλάδας η της Αγγλίας ναι’, απάντησε. ‘Εμείς έχουμε 700 εκατομμύρια αγρότες.’
 
———————————————————
Ηλίας Μόσιαλος

σχετικά άρθρα