Γενικά θέματα
, Ελλάδα
20 Δεκεμβρίου 2015
Το πανάκριβο τζάμπα
Η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Αθήνας, που θα ισχύσει από την αρχή της νέας χρονιάς, αποτελεί μια μικρογραφία των παθημάτων της σημερινής Ελλάδας. Πριν μερικούς μήνες δεν υπήρχε κανένα ζήτημα αύξησης και οι συγκοινωνίες βρίσκονταν σε τροχιά εξυγίανσης. Όπως αναφέρει στην εφημερίδα «Καθημερινή» (13/12/15) ο Γρηγόρης Δημητριάδης, ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών που πρόσφατα εξαναγκάστηκε σε παραίτηση, το 2ο μνημόνιο τον υποχρέωνε να απομακρύνει 800 εργαζομένους και να αυξήσει το ημερήσιο εισιτήριο στα 1,80 από 1,40 ευρώ για να πάψουν οι συγκοινωνίες να είναι ζημιογόνες. Σχεδιάζοντας μέσα σε ένα τρίμηνο ένα καινοτόμο σχέδιο αναδιάρθρωσης (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ), όχι μόνο έπεισε την τρόικα να μη γίνουν οι απολύσεις, αλλά κατάφερε να μειωθεί το εισιτήριο στο 1,20 ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2014.
Ο ίδιος προσθέτει ότι «μόνον οι δωρεάν μετακινήσεις που επιβλήθηκαν σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς την περίοδο του δημοψηφίσματος έριξαν έξω τον ΟΑΣΑ 9,5 εκατ. ευρώ». Τα χουβαρνταλίκια του υπουργού καλούνται τώρα να τα πληρώσουν οι επιβάτες. Ακριβώς όπως οι πολίτες πληρώνουν τον αυξημένο ΦΠΑ σε τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης ή αύξηση του οποίου επίσης δεν συζητιόταν πριν ένα χρόνο.
Για τη συνέχεια AV