Γενικά θέματα
Η ΛΑΪΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ

τα σοβαρά καθήκοντα που αναλαμβάνει ο νέος κομματικός σχηματισμός του
πραγματικού και κατ’ ουσίαν μετώπου κατά του νεοφιλελευθερισμού, των
μνημονίων και της λιτότητας (αναφέρομαι στη Λαϊκή Ενότητα), είναι η διαδικασία διαγραφής του καταχρηστικού, παράνομου και επονείδιστου χρέους.
παρόν κείμενο επιχειρείται να τεθεί το «νομικό ζήτημα», όπως αυτό
προσδιορίζεται από υπερκείμενους μάλιστα κανόνες δικαίου της διεθνούς
και ευρωπαϊκής έννομης τάξης. Κατά τη γνώμη δε του γράφοντος κρίσιμα και
χρήσιμα είναι τα εξής:
τούτου την Ευρωπαϊκή Ένωση, ως αυτοτελή νομική προσωπικότητα, τη
δεσμεύουν οι κανόνες του Διεθνούς Δικαίου. Προς την κατεύθυνση δε αυτή
νομολογεί και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Λουξεμβούργου (2).
Επίσης κοινός τόπος στην επιστήμη και στη νομολογία είναι η Θεμελιώδης
Αρχή των συνταγματικών παραδόσεων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής
Ένωσης. Πέραν δηλαδή της νομικής προσωπικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
αυτοτελώς και τα κράτη-μέλη αυτής δεσμεύονται να σέβονται τους κανόνες
του Διεθνούς Δικαίου (3).
δε επουδενί νοείται ένταξη κράτους-μέλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση του
οποίου ο νομικός και πολιτικός πολιτισμός δεν βασίζεται στο σεβασμό της
ανθρώπινης αξιοπρέπειας και στα ανθρώπινα δικαιώματα (4).
κάθε περίπτωση δε τα κράτη-μέλη που απαρτίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και
που είναι «δανειστές» της Ελλάδας, από πουθενά προκύπτει ότι οι αξίες
που τα δεσμεύουν ακυρώνονται όταν «αναλαμβάνουν» τη θέση του «δανειστή».
και τα κράτη-μέλη δεσμεύονται με τη Σύμβαση της Βιέννης για το Δίκαιο
των Διεθνών Συνθηκών. Εξυπακούεται δε, ότι η δέσμευση των κρατών-μελών
να συμμορφώνονται προς τις αξιώσεις και τις πρόνοιες του Διεθνούς
Δικαίου των Συνθηκών δεν τελεί υπό την αίρεση εάν τα κράτη αυτά είναι ή
όχι «δανειστές» έναντι μάλιστα άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής
Ένωσης που (θα) είναι ο «δανειζόμενος». Τέτοιος κανόνας δεν υφίσταται
και δεν μπορεί να υφίσταται.
που μαστίζει την ελληνική κοινωνία, το Διεθνές Δίκαιο αφορά τη βάση
καταγγελίας των δανειακών συμβάσεων και την απαρχή διαπραγμάτευσης για
την ακύρωση- διαγραφή της καταχρηστικής υπερχρέωσης (σε όποια έκταση υπάρχει) της ελληνικής κοινωνίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας.
αγόρασε ελληνικά ομόλογα πολύ κάτω της ονομαστικής τους αξίας! Ας μη
λησμονούμε ότι η ΕΚΤ αγόρασε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου της τάξης
των 75 δις ευρώ μόνο με 50 δις ευρώ
και ότι τα ομόλογα αυτά δεν εντάχθηκαν στο PSI! Ας μη λησμονούμε επίσης
ότι οι «αποδόσεις» στους κερδοσκόπους απέφεραν κέρδη ακόμη και άνω του 30%! Η διεθνής τοκογλυφία στο απόγειο της.
«προάγει την ειρήνη, τις αξίες της και την ευημερία των λαών της»,
«παρέχει ασφάλεια και δικαιοσύνη στους πολίτες», «προάγει την οικονομική
και κοινωνική συνοχή», «προάγει την πλήρη απασχόληση και την κοινωνική
πρόοδο», «καταπολεμά τον κοινωνικό αποκλεισμό» και τέλος εγκαθιδρύει
την «αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών-μελών». Επίσης ως σημείο αναφοράς
αναγορεύεται και «η κοινωνία των πολιτών» (7).
προαναφερόμενες ρυθμίσεις, δεσμεύσεις και αξίες, δεν μπορούν να τεθούν
εκποδών στο όνομα της σχέσης «δανειστή και δανειζόμενου». Άλλως
καταστρατηγείται το όλο νομικό, πολιτικό και πολιτιστικό οικοδόμημα που
επιδιώκει να χαρακτηρίζεται ως Ευρωπαϊκή Ένωση.
αξιοσημείωτο είναι ότι με βάση τις αυστηρές δεσμεύσεις της ενωσιακής
έννομης τάξης έχει καθορισθεί η νομιμότητα του ορίου του χρέους, το
οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% στο ΑΕΠ (9).
περίπτωση δε είναι ανεπίτρεπτη για την οικονομική και κοινωνική συνοχή η
δραματική συρρίκνωση του ΑΕΠ οποιασδήποτε χώρας κράτους-μέλους και
ειδικότερα κράτους –μέλους της ευρωζώνης, όταν εξ αιτίας αυτής υφίσταται
αντίστοιχη αύξηση του ΑΕΠ άλλου κράτους-μέλους, ενώ (ως έχει
προεκτεθεί) αντιφάσκει προς τους κανόνες της ενωσιακής έννομης τάξης η
υπερχρέωση μιας οικονομίας. Με βάση, άλλωστε, τα προεκτεθέντα
στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς αλλά και της Οικονομικής και
Νομισματικής Ένωσης αποδοκιμάζεται ως μη νόμιμο όποιο χρέος υπερβαίνει
το 60% στο ΑΕΠ. Πέραν όμως των προαναφερομένων εξόχως κρίσιμα και
χρήσιμα είναι και τα εξής:
προεκτεθεί, εφαρμοστέος κανόνας είναι, όπως άλλωστε αποδέχονται τα
σχετικά «Μνημόνια» που αφορούν στην Ελλάδα, το άρθρο 126 ΣΛΕΕ. Το άρθρο
όμως αυτό ευρίσκεται σε ευθεία και άμεση συνάρτηση με το όριο του
νόμιμου χρέους, που ορίζει το Πρωτόκολλο 12.
«Δήλωση» αυτή αποτελεί κρίσιμη και χρήσιμη νομική βάση για την εκκίνηση
του όλου εγχειρήματος διαγραφής του χρέους, καθόσον συναρτάται ευθέως
με τους όρους λειτουργίας (10) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
βάση τα προαναφερόμενα, τα Μνημόνια και οι εφαρμοστικοί νόμοι κατά το
μέρος που αφορούν στην Ελλάδα «θέσπισαν» ακριβώς τα αντίθετα, εφόσον σε
καθεστώς αφόρητης λιτότητας, δραματικής ανεργίας και επαχθούς χρέους,
επέβαλαν και τον όρο για τη δημιουργία δημοσιονομικού πλεονάσματος!…
η «Δήλωση 30» βάση εκκίνησης της όλης διαδικασίας και για τον
επιπρόσθετο λόγο ότι με αυτή τη «Δήλωση» σαφώς προβλέπεται «συμβολή των κρατών-μελών προκειμένου να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα» ώστε «να ενισχυθούν οι δυνατότητες ανάπτυξης των οικονομιών».
είναι επίσης ότι δεν τίθεται περίγραμμα δεσμευτικό του πλαισίου και του
περιεχομένου των παρεμβάσεων – πρωτοβουλιών των κρατών-μελών, καθόσον
ρητώς ορίζεται ότι «η παρούσα Δήλωση δε προδικάζει τις μελλοντικές
συζητήσεις».
τηρούνται οι προαναφερόμενες πρόνοιες του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού
Ενωσιακού Δικαίου τόσο αυξάνεται δραματικά ο ευρωσκεπτικισμός με
αντικειμενική εξέλιξη την ενδυνάμωση τάσεων καταγγελτικού λόγου στον
τρόπο λειτουργίας του όλου ενωσιακού εγχειρήματος.
έντονη δράση, ώστε το ζήτημα της διαγραφής του χρέους να αποτελέσει
κύριο αντικείμενο της πολιτικής ατζέντας εντός και εκτός της Χώρας. Το
πολιτικό δε αυτό καθήκον θα επιτελεσθεί με όλους τους νόμιμους τρόπους
και σε όλα τα ενδεδειγμένα Fora.
- Βλ. άρθρο 47 ΣΕΕ
- Βλ. ενδεικτικώς ΔΕΚ (ΔΕΕ) υπ. 104, 114, 116, 117 και 125-9 [Ahlstrom] Συλλ. 1988,5243.
-
Βλ. ΔΕΚ (ΔΕΕ) υπ. 29/69 [Stauder],
Συλλ. 1969, 419. Συνεπής προς την Αρχή αυτή είναι και η παρ. 2 το
άρθρου 2 του Ελληνικού Συντάγματος. Βλ. άλλωστε και Π.Ι. Μηλιαράκης,
Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο και Ελληνικό Σύνταγμα, εκδόσεις Λιβάνη (2008),
βλ. σελ. 48 και επ. -
Βλ. άρθρα 2 και 6 παρ. 1 ΣΕΕ καθώς
και Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και άρθρο
6 παρ. 2 ΣΕΕ που αφορά προσχώρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη «σύμβαση
για την προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών
ελευθεριών». Άλλωστε σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 ΣΕΕ τα
θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα απορρέουν από τις κοινές συνταγματικές
παραδόσεις των κρατών-μελών και αποτελούν μέρος των Γενικών Αρχών
Δικαίου της Ένωσης. -
Βλ. συνδυασμό των διατάξεων της παρ. 1
του άρθρου 31, του άρθρου 61 και παρ. 1β του άρθρου 62 της Σύμβασης
της Βιέννης για το δίκαιο των Συνθηκών. - Βλ. συνδυασμό διατάξεων των παρ. 1 και 3 του άρθρου 3 ΣΕΕ.
- Βλ. παρ. 2 του άρθρου 11 ΣΕΕ
-
Βλ. παρ. 1 και 2 του άρθρου 6 ΣΕΕ και
του άρθρου 151 ΣΛΕΕ. Επίσης βλ. Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη που
υπογράφηκε στο Τορίνο στις 18 Οκτωβρίου 1961 και τον Κοινοτικό Χάρτη
των Θεμελιωδών Κοινωνικών Δικαιωμάτων των Εργαζομένων του 1989, που
έχουν ως στόχο την προώθηση της απασχόλησης και τη βελτίωση της
διαβίωσης και εργασίας, με κατάλληλη κοινωνική προστασία. - Βλ. συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 126 ΣΛΕΕ και του άρθρου 1 του 12ου Πρωτοκόλλου.
- Βλ. άρθρο 126 ΣΛΕΕ.
-
Βλ. παρ. 4 του άρθρου 5 ΣΕΕ σε
συνδυασμό με το Πρωτόκολλο 2 της Συνθήκης της Λισσαβόνας. Επίσης πρβλ.
ΔΕΚ (ΔΕΕ) 114/76 Συλλ. 1977, 1211, επίσης 116/76 Συλλ. 1977, 1247,
119-120/76 Συλλ. 1977, 1247, βλ. επίσης Συλλ. 1991-7/ΙΙ, σελ. 54,
επίσης υπόθεση Man, απόφαση της 24.9.1985, Συλλ. 1985 σελ. 2889, σκέψη
20. Επίσης πρβλ. N.Emiliou, The Principle of Proportionality in European Law: A Comparative Study, London: Kluwer Law International, 1996, T.Franck, “On Proportionality of Countermeasures in International Law,” 102 Am. J.Int’l L. 715, 2008, L. Hoffman,
“The Influence of the European Principle of Proportionality upon UK
Law,” in E. Ellis (ed.), The Principle of Proportionality in the Laws
of Europe, Portland, OR: Hart Publishing, 1999.

Γενικά θέματα
Oξύτατες αντιδράσεις στην Τουρκία για την απουσία Ερντογάν από τη συνάντηση Τραμπ με τους Ευρωπαίους ηγέτες!
Η κυβέρνηση του AKP κατηγορείται από την αντιπολίτευση για διπλωματικό παραγκωνισμό, περιοριζόμενη στον ρόλο του απλού εκτελεστή αποφάσεων άλλων.

Μεταξύ περιθωριοποίησης και χρησιμοθηρίας, η Άγκυρα κατηγορείται από την αντιπολίτευση για διπλωματικό παραγκωνισμό, περιοριζόμενη στον ρόλο του απλού εκτελεστή αποφάσεων άλλων.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ συγκάλεσε συνάντηση με τους ηγέτες της Ευρώπης στον Λευκό Οίκο για να αναζητηθεί λύση στον πόλεμο της Ουκρανίας, αφήνοντας την Τουρκία εκτός πρόσκλησης παρά το ρόλο της όλα αυτά τα χρόνια. Η απουσία αυτή προκάλεσε οξύτατες αντιδράσεις στην τουρκική αντιπολίτευση, που βλέπει να επαναλαμβάνεται το μοτίβο μιας χώρας-στρατιώτη χωρίς πολιτική φωνή.
Ο πρώην πρέσβης Ναμίκ Ταν και υπεύθυνος εξωτερικής πολιτικής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης CHP διερωτήθηκε:
«Πού βρίσκεται η Τουρκία στην πιο σημαντική συνάντηση σχετικά με την Ουκρανία;
Η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας έχει αγιοποιηθεί με «πολύ επιτυχημένες» διακηρύξεις, αλλά όχι μόνο δεν λαμβάνεται καν υπόψη, αλλά και αποκλείεται. Ακριβώς όπως στην περίπτωση της Συρίας…».
Από την πλευρά του, ο καθηγητής Ιλχάν Ουζγκέλ, σύμβουλος εξωτερικής πολιτικής του αρχηγού του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος, τόνισε με έμφαση:
“Ο Τραμπ πραγματοποίησε συνάντηση με Ευρωπαίους ηγέτες στο Λευκό Οίκο για να βρουν λύση στον πόλεμο της Ουκρανίας.
Τα μάτια μας έψαχναν τον πρόεδρο της Τουρκίας.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, που δεν είναι μέλος της ΕΕ, ήταν εκεί.
Η Φινλανδία, που πρόσφατα εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ, ήταν εκεί.
Η Ιταλία, που δεν έχει καμία σχέση με τη Μαύρη Θάλασσα, ήταν εκεί.
Η Ουκρανία, η Γερμανία, η Γαλλία, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ ήταν εκεί.
Η Τουρκία, με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στη Μαύρη Θάλασσα και τον έλεγχο των Στενών, απουσίαζε για άλλη μια φορά από το τραπέζι!
Η κυβέρνηση του AKP δεν καταφέρνει να μετατρέψει τη γεωγραφική μας θέση ή την ιδιότητα μέλους του ΝΑΤΟ σε διπλωματική αξία.
Όταν γίνεται λόγος για τη νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας της Ευρώπης, όσοι θυμούνται την Τουρκία και τη δύναμη του στρατού μας συζητούν για την Ουκρανία σε τραπέζια όπου η Τουρκία δεν είναι παρούσα.
Λαμβάνουν αποφάσεις σε αυτά τα τραπέζια και, όταν έρθει η ώρα, θα στραφούν προς την Τουρκία και θα την αντιμετωπίσουν ως τον χωροφύλακα της Ευρώπης”».
Η τουρκική διπλωματία μοιάζει να έχει εγκλωβιστεί σε μια οξύμωρη συνθήκη: περιθωριοποιείται -σύμφωνα με την τουρκική αντιπολίτευση- από τα φόρα όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις, ενώ καλείται να επιστρατεύσει τη στρατιωτική της ισχύ για να διασφαλίσει την τάξη στην ευρωπαϊκή περιφέρεια. Έτσι, η Άγκυρα δεν λογίζεται ως εταίρος διαμόρφωσης, αλλά ως εργαλείο εκτέλεσης – ένας ρόλος που γεννά δυσφορία..
«Βιώνουμε τις συνέπειες της εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης Ερντογάν, η οποία δίνει προτεραιότητα σε προσωπικούς υπολογισμούς εξουσίας, με αποτέλεσμα να περιθωριοποιούμαστε και να καθιστάμεθα αναποτελεσματικοί στη διεθνή σκηνή».
Γενικά θέματα
Λαθρεμπόριο τσιγάρων από τα κατεχόμενα – Αύξηση κατασχέσεων κατά 650% (ΒΙΝΤΕΟ)
Επί πληρωμή ταξιδιώτες και διακινητές ήρθαν αντιμέτωποι με το Τμήμα Τελωνείων.

Σε έξαρση η λαθραία διακίνηση τσιγάρων από τα κατεχόμενα, με τις ενδείξεις να «φωτογραφίζουν» οργανωμένο κύκλωμα που φτάνει μέχρι το Ηνωμένο Βασίλειο.
Επί πληρωμή ταξιδιώτες και διακινητές ήρθαν αντιμέτωποι με το Τμήμα Τελωνείων.
Αίσθηση προκαλεί και η περίπτωση λαθρεπιβάτη από τα κατεχόμενα. Χθες βράδυ λειτουργοί του Τμήματος Τελωνείου, εντόπισαν στο οδόφραγμα Αγίου Δομετίου καμουφλαρισμένο με κουβέρτες έναν 20χρονο Σουδανό, ο οποίος ήταν κρυμμένος στο πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου, που οδηγούσε 26χρονος Ιορδανός με κυπριακό διαβατήριο. Και οι δύο συνελήφθησαν και τέθηκαν υπό εξαήμερη κράτηση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Τελωνείου, οι κατασχέσεις αυξήθηκαν κατά 650% από το 2022 μέχρι το 2024. Και φέτος ειδικά παρατηρείται έξαρση και σύμφωνα με το Τελωνείο θα έχουμε ρεκόρ κατασχέσεων.
Οι ενδείξεις παραπέμπουν σε οργανωμένο κύκλωμα που μεταφέρει μεγάλες ποσότητες τσιγάρων, καπνών και προϊόντων ατμίσματος, από τα κατεχόμενα στις ελεύθερες περιοχές και ακολούθως στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Στο παρελθόν, τα άτομα που μετέφεραν λαθραία τα προϊόντα καπνού στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν Τουρκοκύπριοι και Βρεττανοί. Στη συνέχεια εντοπίστηκαν και μεμονωμένες περιπτώσεις Ελληνοκυπρίων. Σήμερα, σύμφωνα με το Τελωνείο, είναι κυρίως Ευρωπαίοι από χώρες όπως η Ρουμανία και η Πολωνία.
Δεν είναι σίγουρο αν είναι οι ίδιοι που προμηθεύονται από τα κατεχόμενα τα προϊόντα καπνού ή αν έρχονται στην Κύπρο για να κάνουν – σε εισαγωγικά – τη δουλειά, να μεταφέρουν δηλάδή τις βαλίτσες.
Τώρα, όσο αφορά στο λαθρεμπόριο τσιγάρων που γίνεται προς τις ελεύθερες περιοχές και εκεί αυξήθηκαν οι υποθέσεις. Τα άτομα αυτά σύμφωνα με το Τελωνείο είναι κυρίως Ελληνοκύπριοι.
Τα στοιχεία του Τελωνείου καταδεικνύουν πως διακινούνται και μικρές ποσότητες ναρκωτικών, για προσωπική χρήση. Σε ότι αφορά τα ναρκωτικά, ως σοβαρές σταχυολογούνται οι υποθέσεις παράνομης εισαγωγής από το εξωτερικό μέσω των αεροδρομίων, αλλά και μέσω ταχυδρομικών πακέτων.
Φέτος, ξεπεράσαμε τα 220 κιλά σε κάνναβη και είχαμε και μια περίπτωση με 8 κιλά κοκαΐνης.
Καθημερινό είναι φαινόμενο για τους λειτουργούς του Τελωνείου, η κατάσχεση ζωικών προϊόντων από άτομα που επιχειρούν να τα φέρουν από τα κατεχόμενα. Αφορούν γαλακτοκομικά προϊόντα, κυρίως χαλλούμι.
Οτιδήποτε προέρχεται από ζώο, απαγορεύεται να περάσει από τα κατεχόμενα στις ελεύθερες περιοχές, με βάση τον κανονισμό της Πράσινης Γραμμής.
Ο μεγάλος όγκος των κατασχέσεων είναι μικρές ποσότητες για προσωπική χρήση.
Από την άλλη υπήρξαν και 4 άλλες πολύ σοβαρές περιπτώσεις εμπορίας, με πιο χαρακτηριστική την περίπτωση 64 κιλών κοτόπουλου, αλλά και ζωντανών αμνοεριφίων.
ΠΗΓΗ: SigmaLive
Γενικά θέματα
Το top 10 του Geopolitico την Τετάρτη 20 Αυγούστου 2025
Οι δέκα πιο “καυτές” ειδήσεις που διαβάσατε σήμερα στην ιστοσελίδα μας

1. ΕE για ένταλμα Τουρκίας κατά του Λεβέντ: Αντίθετο με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Για την εκ νέου παράνομη δίωξη από την Τουρκία και το κατοχικό καθεστώς, του δημοσιογράφου και εκδότη Σενέρ Λεβέντ, Κύπριου πολίτη, ο οποίος τιμήθηκε με το Βραβείο του Ευρωπαίου Πολίτη του Ευρωκοινοβουλίου (2018), απάντησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον Ευρωβουλευτή Κώστα Μαυρίδη (ΔΗΚΟ – S&D), διαπιστώνοντας την υπονόμευση της ελευθερίας της έκφρασης και της πολυφωνίας των μέσων ενημέρωσης στην τουρκοκυπριακή κοινότητα και στοχοποίηση των δημοσιογράφων και των ΜΜΕ ευρύτερα από την Τουρκία.
2. Κύπρος στον ΟΗΕ: «Ανοιχτή πληγή» η σεξουαλική βία στην εισβολή
Η Λευκωσία φέρνει στο προσκήνιο τη σεξουαλική βία ως κρίσιμο ζήτημα στο τραπέζι του ΟΗΕ — μια ανοιχτή πληγή της εισβολής που απαιτεί διεθνή ανταπόκριση.
3. Το Ισραήλ απείλησε να εξοντώσει τον Εισαγγελέα του ΔΠΔ
Η ένταση κλιμακώνεται με δήλωση-κόλαφο: ισραηλινές απειλές εις βάρος του Εισαγγελέα του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου εγείρουν νέες δικαστικές και πολιτικές συγκρούσεις.
4. «Φαραντούρης: Να διεκδικήσουμε συμμετοχή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας»
Ιδέες και λύσεις από τον Φαραντούρη: ασφάλεια και ανάκαμψη ανοίγουν μείζον δρόμο για τη μελλοντική ευρωπαϊκή στρατηγική στην Ουκρανία.
Φαραντούρης: «Να διεκδικήσουμε συμμετοχή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας»
5. Τρέμει το κεφάλι του Χακάν Φιντάν
Αναδυόμενη πολιτική σεισμικότητα: τα ισορροπικά πάθη και τις ισορροπίες στην Άγκυρα σχολιάζει η γεωπολιτική αποδόμηση του δόγματος της ΜΙΤ.
6. Η Άγκυρα δελεάζει την Αίγυπτο με ΑΟΖ και KAAN
Νέα διπλωματικά παιχνίδια: ο τουρκικός σχεδιασμός περιλαμβάνει προσέγγιση της Αιγύπτου μέσω θαλάσσιων δικαιωμάτων και αεροσκάφους KAAN ως διαπραγματευτικό εργαλείο.
7. Ισραήλ: Προχωρά το σχέδιο κατάληψης της Γάζας – Επιστρατεύονται 60.000 έφεδροι
Κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή: σχέδιο ολοκληρωτικής επέκτασης στη Γάζα με μαζική κινητοποίηση δυνάμεων — νέες ανθρωπιστικές προκλήσεις στον ορίζοντα.
8. Αποκρυπτογραφώντας μηνύματα από τη συνάντηση Τραμπ–Πούτιν στην Αλάσκα
Αναλύσαμε με ψυχρό και στρατηγικό βλέμμα τα μηνύματα και συμβολισμούς της ρωσο–αμερικανικής συνάντησης στην Αλάσκα — η νέα γεωπολιτική σκακιέρα ξεδιπλώνεται.
Αποκρυπτογραφώντας μηνύματα από τη συνάντηση Τραμπ-Πουτιν στην Αλάσκα
9. Στην Άγκυρα η Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ του 2026
Η Τουρκία αναλαμβάνει ρόλο κλειδί: Τουρκικό έδαφος ως οικοδεσπότης της κορυφαίας συμμαχικής συνάντησης του ΝΑΤΟ το 2026 — αναβαθμίζεται στρατηγικά.
10. Τα 9 “ευχαριστώ” του Ζελένσκι στον Τραμπ και η πρόταση εκεχειρίας στη Γάζα
Διπλωματικά ευχετήρια και εκεχειρία: ο Ουκρανός Πρόεδρος ευχαριστεί προσωπικά τον Τραμπ για τη στήριξη και καταθέτει πρόταση εκεχειρίας για τη Γάζα — σημείο αναφοράς για την ειρήνη.
-
Αναλύσεις2 μήνες πριν
Έρχεται μεγάλο ΣΟΚ για την Ελληνική Δημοκρατία! Κατεδαφίζεται με δικογραφίες το πολιτικό σύστημα της κλεπτοκρατίας
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Τεράστια ανατροπή; Ισχύει ότι αρνήθηκε η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ να αναλάβει την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα;
-
Απόψεις2 μήνες πριν
Γι’αυτό οι Τούρκοι τρέμουν το μένος του Ισραήλ! Η προφητεία του μέντορα του Ερντογάν που “στοιχειώνει” την Άγκυρα
-
Απόψεις2 μήνες πριν
Η φωτογραφία που “μίλησε”! Ανύπαρκτος γεωπολιτικός παίκτης η Ελλάδα
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Ανατροπή στην ανατροπή! Ο Σίσι βάζει τα πράγματα στη θέση τους για το Σινά – Καμία προσβολή της μοναδικής και ιερής θρησκευτικής θέσης της Μονής -Δεν αλλάζει πουθενά το καθεστώς
-
Αναλύσεις1 εβδομάδα πριν
Μάζης: Ετοιμάζεται τεράστια έκρηξη Τουρκίας – Ισραήλ – «Είμαστε στο και δέκα στην Ελλάδα»
-
Αναλύσεις3 εβδομάδες πριν
Βόμβα από την Israel Hayom! Σενάριο απελευθέρωσης της Κύπρου με την κωδική ονομασία “Οργή του Ποσειδώνα” – Τα κατεχόμενα είναι και ισραηλινό πρόβλημα
-
Αναλύσεις1 μήνα πριν
Διαλύοντας την Τουρκική προπαγάνδα!