Γενικά θέματα
30 Ιουλίου 2015
Ενα δυσάρεστο συμπέρασμα
Πριν λίγες ημέρες δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα για το δυστύχημα του ελληνικού F-16 της 341 Μοίρας στην ισπανική αεροπορική βάση του Albacete στις 26 Ιανουαρίου 2015, που κόστισε τη ζωή στους Σμηναγούς (Ι) Παναγιώτη Λάσκαρη και Αθανάσιο Ζάγκα, καθώς και σε εννέα Γάλλους στρατιωτικούς.
Το πόρισμα εντοπίζει ως αίτιο του δυστυχήματος την εσφαλμένη ρύθμιση (trimming) του αεροσκάφους για μέγιστη δεξιά εκτροπή (yaw) 12 μοιρών (επισημαίνεται ότι το αεροσκάφος έφερε στη μία πτέρυγα εκπαιδευτικό βλήμα αντιραντάρ τύπου HARM, όπως απεικονίζεται στη φωτογραφία, με αποτέλεσμα να προκαλείται ανισοκατανομή βάρους). Επίσης εντοπίζεται το γεγονός ότι το πλήρωμα είχε ολοκληρώσει το checklist “Before Takeoff” 20 λεπτά πριν την απογείωση. Δεν θα σταθούμε εδώ στις τεχνικές λεπτομέρειες, ούτε είναι σκοπός μας η απόδοση ευθυνών.
Το πόρισμα εντοπίζει ως αίτιο του δυστυχήματος την εσφαλμένη ρύθμιση (trimming) του αεροσκάφους για μέγιστη δεξιά εκτροπή (yaw) 12 μοιρών (επισημαίνεται ότι το αεροσκάφος έφερε στη μία πτέρυγα εκπαιδευτικό βλήμα αντιραντάρ τύπου HARM, όπως απεικονίζεται στη φωτογραφία, με αποτέλεσμα να προκαλείται ανισοκατανομή βάρους). Επίσης εντοπίζεται το γεγονός ότι το πλήρωμα είχε ολοκληρώσει το checklist “Before Takeoff” 20 λεπτά πριν την απογείωση. Δεν θα σταθούμε εδώ στις τεχνικές λεπτομέρειες, ούτε είναι σκοπός μας η απόδοση ευθυνών.
Για τη συνέχεια e-Amyna