Weather Icon

Με όχημα τις αποκρατικοποιήσεις, συμφωνία με τους δανειστές επιδιώκει η Αθήνα. Τα σχέδια για τα μεγάλα projects

Με όχημα τις αποκρατικοποιήσεις, συμφωνία με τους δανειστές επιδιώκει η Αθήνα. Τα σχέδια για τα μεγάλα projects
Ναι στις αποκρατικοποιήσεις λέει η κυβέρνηση, υπό την προϋπόθεση
πως θα διεκδικήσει βελτιωτικού χαρακτήρα τροποποιήσεις στους όρους των
συμβάσεων πώλησης 

 
Το βαρύ πυροβολικό των αποκρατικοποιήσεων ρίχνει στη μάχη
της διαπραγμάτευσης η ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου να αυξηθούν οι
πιθανότητες να πειστούν οι δανειστές για συμφωνία και να ανοίξει ο
δρόμος για την εκταμίευση μέρους της εκκρεμούσας δόσης των 7,2 δισ. ευρώ
το ταχύτερο δυνατόν.


Κατά τις πληροφορίες, η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη
αναθεωρήσει τη στάση της έναντι των αποκρατικοποιήσεων, σχεδιάζοντας την
επιτάχυνση μεγάλων projects, υπό την προϋπόθεση ωστόσο πως θα
διεκδικήσει βελτιωτικού χαρακτήρα τροποποιήσεις στους όρους και τις
προϋποθέσεις των συμβάσεων πώλησης.

Εκεί που φαίνεται να μην ρίχνει νερό στο κρασί της η
ελληνική κυβέρνηση είναι στη ΔΕΗ και την ΕΥΔΑΠ, την αποκρατικοποίηση των
οποίων συνεχίζει να απορρίπτει κατηγορηματικά.

Η Αθήνα συνεχίζει να εναντιώνεται και στη σύμβαση για την
αξιοποίηση του Ελληνικού, ωστόσο δηλώνει έτοιμη να σεβαστεί την απόφαση
του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Στον αντίποδα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να επιταχύνει τις
αποκρατικοποιήσεις του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των 14 περιφερειακών
αεροδρομίων, με στόχο την ολοκλήρωση της πώλησής τους εντός του
τρέχοντος έτους.

Δεν πωλείται το 67% του ΟΛΠ, αλλά το 51%
Σε ό,τι αφορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, η ελληνική
κυβέρνηση εμφανίζεται έτοιμη να μην προσφέρει το 67% του μετοχικού
κεφαλαίου που προέβλεπε αρχικά ο διαγωνισμός, αλλά το 51%.
Το ίδιο αναμένεται να ισχύσει και για τον ΟΛΘ.
Σύμφωνα με τους νέους όρους για τον διαγωνισμό του λιμανιού,
οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές καλούνται να αποκτήσουν το 51% της
διαχείρισης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, έναντι του 67% που
προσφερόταν προηγουμένως.
Ταυτόχρονα, η νέα πρόταση δεν θα περιλαμβάνει την παραχώρηση όλων των υπηρεσιών που προέβλεπε ο αρχικός διαγωνισμός.
Ειδικότερα, δεν θα προσφερθεί στους επενδυτές η διαχείριση
των υπηρεσιών για ferries, που ήταν μέρος της αρχικής προσφοράς που
υποβλήθηκε στους επενδυτές το προηγούμενο έτος.
Οι νέοι όροι αναμένεται να σταλούν από το ΤΑΙΠΕΔ στους επενδυτές την ερχόμενη Τετάρτη.
Οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το 51% του ΟΛΠ – πλην της Cosco – και η APM Terminals.
Ωστόσο η Cosco διαθέτει ένα οριακό προβάδισμα, καθώς ήδη ελέγχει δύο τερματικούς σταθμούς του λιμανιού.

Εντός του μήνα η πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων
Η κυβέρνηση φέρεται να εμφανίζεται ικανοποιημένη με τη
συμφωνία ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την εκμίσθωση των 14 περιφερειακών
αεροδρομίων στην κοινοπραξία με επικεφαλής τη γερμανική εταιρεία
διαχείρισης αεροδρομίων Fraport.
Η ολοκλήρωση της πώλησης θα πρέπει να αναμένεται εντός του μήνα.

Δεν πωλείται το 69% του ΔΕΣΦΑ, αλλά το 49%
Σε ό,τι αφορά τον ΔΕΣΦΑ, η ελληνική κυβέρνηση εμφανίζεται
έτοιμη να μην προσφέρει το 69% του μετοχικού κεφαλαίου που προέβλεπε
αρχικά ο διαγωνισμός, αλλά το 49%.
Η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει πλέον να πουλήσει το 49% του ΔΕΣΦΑ στην αζερική Socar.

news247

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube