Weather Icon
Γενικά θέματα 16 Ιανουαρίου 2013

Το κρίσιμο 2%

Διαβάσαμε χθες στο in.gr για μια επιστημονική μελέτη που αποδεικνύει ότι
οι χιμπατζήδες μπορούν να λαμβάνουν δίκαιες αποφάσεις. Εντυπωσιακό,
αλλά και αναμενόμενο, καθώς, όπως είναι γνωστό, το DNA του ανθρώπου με
αυτό του χιμπατζή είναι πανομοιότυπα κατά 98%. Με άλλα λόγια υπάρχει ένα
κρίσιμο μέγεθος απόκλισης της τάξης του 2% που διαφοροποιεί τα δύο
είδη: τον άνθρωπο και τον χιμπατζή.
Αν, όπως αποδεικνύει η εν λόγω έρευνα, οι χιμπατζήδες έχουν την αίσθηση
του δικαίου και μπορούν να λαμβάνουν δίκαιες αποφάσεις, μπορεί να
συμπεράνει κανείς βάσιμα ότι κάποιοι άνθρωποι ή κάποιες ανθρώπινες
συμπεριφορές και αποφάσεις είναι χειρότερες από αυτές των χιμπατζήδων.
Για παράδειγμα είναι γνωστό ότι οι χιμπατζήδες είναι πολύ συνεργάσιμοι
στη φύση και, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ιδιαίτερα
ευαισθητοποιημένοι στη δίκαιη μοιρασιά της ανταμοιβής (π.χ. τροφή)
απολαμβάνοντας τα οφέλη της συνεργασίας τους με τα υπόλοιπα μέλη της
ομάδας τους.
Είναι προφανές ότι μια τέτοια συμπεριφορά δεν χαρακτηρίζει, γενικότερα,
το ανθρώπινο είδος, καθώς είναι κάτι παραπάνω από φανερή η εκ θεμελίων
άδικη διανομή του πλούτου.
Το γνωρίζουν και το βιώνουν τα δισεκατομμύρια άνθρωποι που υποσιτίζονται
και πεθαίνουν, τα εκατομμύρια παιδιά που δεν θα συμπληρώσουν τα 5 τους
χρόνια επειδή δεν έχουν πρόσβαση σε εμβόλια που κοστίζουν λιγότερο από
ένα ευρώ, τα δισεκατομμύρια άνθρωποι που ζουν με δύο ευρώ τον μήνα!
Αυτόν τον άδικο ανθρώπινο κόσμο τον γνωρίζουν πολλοί και στις λεγόμενες
«κοινωνίες της αφθονίας». Για την ακρίβεια το γνωρίζουν το 99% αυτών των
κοινωνιών, που βλέπουν το υπόλοιπο 1% να απολαμβάνει όσο πλούτο έχουν
όλοι μαζί οι υπόλοιποι.
Σ αυτόν τον κόσμο ζει και η πλειονότητα πια της ελληνικής κοινωνίας.
Μιας κοινωνίας που βλέπει την ανεργία να σκαρφαλώνει στο 30%. Μιας
κοινωνίας που ταξινομείται πια ως εξής:
● Εργαζόμενοι 3.700.000.
● Συνταξιούχοι 3.000.000.
● Άνεργοι 1.300.000.
Οι παραπάνω αριθμοί, προφανώς, δεν περιγράφουν μια δίκαιη κοινωνία. Η
έννοια της δικαιοσύνης, άλλωστε, υπονομεύεται συστηματικά σε κάθε
επίπεδο, κατά κύριο λόγο από τους κρατούντες.
● Από αυτούς δηλαδή που ευκαιριακά συνεργάζονται για να νέμονται τις
καρέκλες τις εξουσίας. Λέγοντας (προεκλογικά) ψέματα (όχι άλλα μέτρα,
όχι άλλο ψαλίδι στους μισθούς και τις συντάξεις).
● Από αυτούς που, ενώ έχουν τα πάντα, πληρώνουν ελάχιστα ή τίποτε.
● Από τον λεγόμενο πνευματικό κόσμο, που… μπουκωμένος ακόμη από
κονδύλια και αργομισθίες, όχι μόνο δεν βγάζει άχνα, αλλά αναζητά
επιχειρήματα για να στηρίξει τους ψεύτες και τους κλέφτες…
Υπάρχει, λοιπόν, ένα κρίσιμο 2% που διαφέρει στο DNA ανθρώπων και
χιμπατζήδων… Και, με δεδομένη την επιστημονική διαπίστωση ότι οι
χιμπατζήδες έχουν την δυνατότητα να λαμβάνουν δίκαιες αποφάσεις,
αναρωτιέται κανείς τι τελικά είναι αυτό – πέρα από την εξωτερική
εμφάνιση – που τους διαφοροποιεί από κάποιους ανθρώπους.
Από κάποιους ανθρώπους οι οποίοι, προκειμένου να κυβερνήσουν και να
μοιράσουν καρέκλες και εξουσία, είναι διατεθειμένοι να καταπατήσουν κάθε
έννοια δικαίου:
● Υποκλέπτοντας με ψέματα τη λαϊκή εντολή.
● Παραδίδοντας την εντολή που ο λαός τους εμπιστεύτηκε στα δικηγορικά γραφεία των τοκογλύφων δανειστών.
● Κυβερνώντας με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου.
● Επιχειρώντας κοινοβουλευτικά «πραξικοπήματα» για να σώσουν το (πολιτικό) τομάρι των συνεταίρων τους
Υπάρχει τελικά ένα ποσοστό της τάξης του 2% ανάμεσα στους χιμπατζήδες
και τους ανθρώπους, το οποίο, στην προκειμένη περίπτωση, διαφοροποιεί
θετικά τους… χιμπατζήδες.

Η αλήθεια για τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου

Τον τελευταίο καιρό καταβάλλεται μια άκρως επικίνδυνη προσπάθεια
να προβληθεί ότι έχει καταλυθεί το κοινοβουλευτικό πολίτευμα, δεν
λειτουργεί η Δημοκρατία, δεν λειτουργεί η Βουλή, όλα περνούν με τη μορφή
πράξεων νομοθετικού περιεχομένου.

Άλλος μιλά για
πραξικοπηματικές ενέργειες που καταλύουν το πολίτευμα, άλλος για… χούντα
με κοινοβουλευτικό μανδύα, άλλος ότι καταστρατηγούνται δικαιώματα χωρίς
καν να συζητούνται στη Βουλή.

Στην πραγματικότητα, αν βάζαμε
στη σειρά τις λέξεις που εκτοξεύονται καθημερινά μέσα στη Βουλή, θα
κάναμε τρεις φορές τον γύρο του κόσμου.

Στην πραγματικότητα,
τίποτε από αυτά που περιλαμβάνονται στις πράξεις νομοθετικού
περιεχομένου που ψηφίστηκαν από τη Βουλή – και εξαιτίας των οποίων η
αντιπολίτευση βγήκε στα κεραμίδια – δεν ήταν άγνωστο.

Οι
συγκεκριμένες πράξεις, που ήλθαν στη Βουλή ως ένα νομοσχέδιο, είχαν ήδη
δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης εδώ και πάνω από έναν μήνα –
μεταξύ 12ης Νοεμβρίου και 12ης Δεκεμβρίου 2012.

Και όμως,
διάφοροι έδωσαν παράσταση, κραδαίνοντας το νομοσχέδιο και
διαμαρτυρόμενοι πως τους δόθηκε το ένα βράδυ και έπρεπε να εμφανιστούν
«διαβασμένοι» στην Επιτροπή της επομένης.

Προφανώς, είτε έλεγαν ψέματα, είτε, αν και βουλευτές, δεν παρακολουθούν  τι δημοσιεύεται στα ΦΕΚ.

Η αλήθεια είναι πως οι συγκεκριμένες πράξεις νομοθετικού περιεχομένου χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.

Στην
πρώτη, περιλαμβάνονται οι εφαρμοστικοί νόμοι του Μεσοπρόθεσμου, που
συζητήθηκε και ψηφίστηκε στη Βουλή στις 7 Νοεμβρίου ως ένα άρθρο, αφού
είχε προηγηθεί (την προηγουμένη) εξαντλητική συζήτηση σε κοινή
συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Περιλαμβάνονται
δηλαδή όλα εκείνα τα προαπαιτούμενα, προκειμένου να συνεχιστεί η
χρηματοδότηση της χώρας δια της δανειακής σύμβασης που έχει υπογραφεί.

Επομένως,
και το Μεσοπρόθεσμο ήταν γνωστό και είχε συζητηθεί στη Βουλή και οι
εφαρμοστικοί του νόμοι θα ψηφίζονταν από εκείνους που είχαν αποφασίσει
να τους ψηφίσουν και θα καταψηφίζονταν από όσους είχαν αποφασίσει να
τους καταψηφίσουν.

Πρόκειται λοιπόν για μια προσχηματική συζήτηση, που τελικά χτυπά στην καρδιά τη Δημοκρατία.

Στη
δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνονται μια σειρά διατάξεις με τις οποίες
ουδείς διαφωνεί – και επομένως δεν καταλύεται καμιά δημοκρατία και
κανένα κοινοβούλιο, όπως:

Αναστολή πλειστηριασμών πρώτης
κατοικίας και εξώσεων σε εμπορικά καταστήματα ως το τέλος του 2013.
Επρόκειτο να διαφωνήσει κανείς;

Μέτρα επιτάχυνσης της απορρόφησης
του ΕΣΠΑ με μείωση υπογραφών και περιορισμό γραφειοκρατίας (αυτή είναι
και μνημονιακή υποχρέωση). Επ’ αυτού, είχε κανείς την πρόθεση να
διαφωνήσει;

Έλεγχος των δαπανών των υπουργείων, των ΔΕΚΟ και των
ΟΤΑ και αναστολή μισθοδοσίας των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους
έως παύσης τους σε περίπτωση αποκλίσεων ή υποτροπής (επίσης μνημονιακή
υποχρέωση).

Συγγνώμη, αλλά πιστεύει κανείς πως όλοι αυτοί πρέπει
να δανείζονται με εγγυήσεις του ελληνικού Δημοσίου, να βουλιάζουν τις
επιχειρήσεις που διοικούν και να συνεχίσουν ανενόχλητοι;

Νομοτεχνικές
βελτιώσεις για να σταθεί δυνατόν να πληρωθούν υπερωρίες σε
εργαζόμενους. Φαντάζομαι πως ούτε επ’ αυτού θα διαφωνούσε κανείς.

Ρυθμίζεις
συνταξιοδοτικού των υπαλλήλων της Βουλής και μείωση στο μισό της
επιχορήγησης προς το Ταμείο Αρωγής τους. Επ’ αυτού θα διαφωνούσε κανείς;

Εξαίρεση του ερευνητικού προσωπικού των ΝΠΙΔ από το ενιαίο
μισθολόγιο, για να μην μειωθούν κι’ άλλο οι μισθοί τους. Φαντάζομαι πως
ούτε γι’ αυτό χρειαζόταν να γίνει μεγάλη συζήτηση.

Κατάργηση του ασυμβίβαστου για τους δημάρχους που θα μπορούν πλέον να ασκούν το επάγγελμά τους. Κακό κι’ αυτό;

Νομοτεχνική
βελτίωση για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων στους αποφοίτους
κολλεγίων, ρύθμιση ώστε τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας να δίδονται εξ
αποστάσεως με ηλεκτρονικά μέσα, συνέχιση της λειτουργίας του Φιλοτελικού
και Ταχυδρομικού Μουσείου, προϋποθέσεις ιδιότητας Ενεργειακού
Επιθεωρητή, παράταση πινάκων επιτυχόντων δικαστικών υπαλλήλων και
ειρηνοδικών και άλλα τέτοια.

Προφανώς, υπάρχουν αντιρρήσεις όσον
αφορά, στη διαθεσιμότητα και στις αποκρατικοποιήσεις (ΟΔΙΕ, ΟΣΕ κλπ),
προς διευκόλυνση των οποίων υπάρχουν κάποιες ρυθμίσεις.

Αλλά αυτά
τα θέματα είναι γνωστά, έχουν συζητηθεί, η πλειοψηφία που έχει προκύψει
από εκλογές έχει λάβει τις αποφάσεις της και επίσης αποτελούν
μνημονιακές υποχρεώσεις.

Επίσης, με πράξη νομοθετικού
περιεχομένου (Δεκεμβρίου 2012) έχει αποφασιστεί η έκπτωση 10% στο
πρόστιμο τακτοποίησης αυθαιρέτου σε όσους καταβάλουν το 30% του
προστίμου ως τις 31/1/2013, καθώς και η μεταβίβαση αυθαιρέτου χωρίς να
είναι απαραίτητη η εξόφληση του συνόλου του προστίμου, αλλά μόνο το 30%.
Δηλαδή, μια ευνοϊκή ρύθμιση.

Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου
(Σεπτεμβρίου 2012) ρυθμίστηκε η μεταφορά μαθητών κατά τη σχολική περίοδο
2012-2013. Κακό κι’ αυτό; Έπρεπε να συζητάμε τρεις μέρες για να αρχίσει
η μεταφορά των μαθητών στα σχολεία;

Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου καταργήθηκε η υποχρεωτική εγγραφή των επιχειρήσεων στα επιμελητήρια από 1/1/2015.

Με
πράξη νομοθετικού περιεχομένου καθορίστηκαν και οι εξαιρέσεις από τις
μειώσεις συντάξεων για τους αναπήρους – είναι μια από τις πράξεις που
κυρώθηκαν χθες.

Μιλάμε δηλαδή για σειρά ευνοϊκών ρυθμίσεων, που όμως προπαγανδιστικά παρουσιάζονται ως… κατάλυση της Δημοκρατίας.

Όσο για τα περί κατάλυσης της εθνικής κυριαρχίας, επανέρχομαι:

Γνωρίζουν πολύ καλά όσοι εκτοξεύουν με στόμφο τους μύδρους τους, πως
μεγαλύτερη κατάλυση της εθνικής κυριαρχίας από την χρεοκοπία, δεν
υπάρχει.

Γνωρίζουν επίσης πως το αγγλικό δίκαιο επελέγη όχι
επειδή είναι αυστηρότερο από το ελληνικό, αλλά επειδή… είναι γραμμένο
στα αγγλικά!

Γνωρίζουν επίσης πως η αναγκαστική εκτέλεση
οποιασδήποτε απόφασης υπάγεται στο εθνικό δίκαιο και εκδικάζεται από τα
ελληνικά δικαστήρια.

Και τέλος γνωρίζουν πως οι υποθήκες αφορούν
στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου (κτίρια κλπ.) και όχι τα αγαθά που,
βάσει και του διεθνούς δικαίου, ανήκουν στον λαό, όπως ο ορυκτός
πλούτος και σειρά υποδομών.

Τα γνωρίζουν όλα αυτά. Απλώς καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια ώστε να μην τα πληροφορείται ο λαός.

Διότι οι φωνές και τα ψέματα καλύπτουν την αλήθεια – όπως διδάσκει παλιά γκεμπελική πρακτική.

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube