Γενικά θέματα 28 Αυγούστου 2012

ΟΙ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΟΚ – Ε.Ε. ΚΑΙ Η ΑΦΡΟΝΗ ΡΑΘΥΜΙΑ ΜΑΣ

ΟΙ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΟΚ – Ε.Ε. ΚΑΙ Η ΑΦΡΟΝΗ ΡΑΘΥΜΙΑ ΜΑΣ
τοῦ Νέστορος
Νικηφορίδη

 1980. Ὑπογραφές στό
Ζάππειο. Κόκκινα χαλιά καί λιμουζίνες.  Εἴσοδος τῆς Ἑλλάδος στήν Εὐρωπαϊκή Οἰκονομική Κοινότητα
(ΕΟΚ) από 1-1-1981. Τάχατες,   λλάδα ερισκε πί τέλους τήν θέση της μεταξύ τν
“πολιτισμένων
θνν” τς Ερώπης. 
Τάχατες Δημοκρατία μας θά ἦταν 
πλέον ἐξασφαλισμένη ἔναντι  πάσης ἐκτροπῆς.  Τάχατες θα ἀνήκαμε πλέον καί ἐμεῖς  ὡς ἄτομα σέ μία ερύτερη πανευρωπαϊκή κοινωνία, μέ δυνατότητες ἀναπτύξεως τῶν ὅποιων προσωπικῶν ἀρετῶν μας.  Ἐπρόκειτο νά ἑνωθοῦμε ὅλοι οἱ Εὐρωπαϊκοί λαοί σέ να νιαο  θνος! 

Χωρίς πολέμους πλέον στήν “γηραιά Ἤπειρό”, χωρίς πλέον ἀποικιοκρατίες, μία
Εὐρώπη ὡς παράγων
παγκόσμιας σταθερότητας καί ἐλπίδας!  Μάλιστα,
τάχατες πέκειτο ληθινή, πολιτική νωσις τς Ερώπης,  ἡ ὁποία θά
ξασφάλιζε
πό
μόνη τήν
παρξή της  τά νατολικά σύνορά μας
ἔναντι τῆς ἐπιθετικότητος τῆς Τουρκίας  πού εἴτε θά ἐξευρωπαϊζόταν σταδιακῶς, εἴτε  θά ἔμενε στό στάδιο τῆς οἰκονομικῆς συνεργασίας μέ
τήν Εὐρώπη. Τά βόρεια
σύνορά μας ἤδη  τά ἐξασφάλιζε το ΝΑΤΟ, ἡ συμφωνία τῆς Γιάλτας  καί ἡ παγκόσμια ἰσορροπία –”τοῦ τρόμου”.  

Οἱ ἀντιρρήσεις  στήν ἔνταξή μας στήν ΕΟΚ ἦσαν τελείως ἐκτός κλίματος:  Ἰδεολογικές καί διά τοῦτο ξυλίνης γλώσσας,
οἱ προβαλλόμενες ἀντιρρήσεις τῆς τότε ἀριστερᾶς.  Δημαγωγικές 
καί διά τοῦτο καταφανῶς ψευδεῖς καί ἀνειλικρινεῖς οἱ  ἀντιρρήσεις τοῦ τότε ΠΑΣΟΚ, ὅπως ἄλλωστε ἐπιβεβαίωσε τό ἴδιο μέ τήν ἄνοδό του στήν ἐξουσία. Καί  ἐξ ὁρισμοῦ περιθωριοποιημένες στα ΜΜΕ καί ἐν πολλοῖς ἄγνωστες οἱ  ἐκ βαθέων ἀντιρρήσεις φωτισμένων ὀρθοδόξων χριστιανῶν  ὅπως τοῦ ἐπισκόπου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτη.
Ἡ εἴσοδός μας στήν  ΕΟΚ, σέ συνδυασμό μέ τό νεοφανές φαινόμενο τοῦ Κράτους-ΠΑΣΟΚ, εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα –  πέραν τῶν θεσμικῶν μέτρων διαλύσεως τῆς χώρας, ὅπως ἡ εἰσαγωγή τῆς ἀναξιοκρατίας στίς
προσλήψεις δημοσίων ὑπαλλήλων καί στίς ἐπιλογές Νομαρχῶν (ἀπόλυτη
κομματοκρατία) –  τήν χαλάρωση καί
ΡΑΘΥΜΙΑ, σέ ὅλα ἀνεξαιρέτως τά πεδία: 
Α) Οδείς λόγος πλέον περί κινδύνων! Πάς κινδυνολογών, ναθεματιζέσθω!
Κίνδυνοι; Ο
τε στά ΜΜΕ, οτε στόν δημόσιο λόγο! 
συχη λοιπόν συνείδηση, ἀκόμη καί γιά τά
πρόσφατα δεινά πού ἐγκυμονοῦσαν καί ἐγκυμνονοῦν κινδύνους: Τάχατες, ἡ Κύπρος ἦταν “μακρυά”
. . . ἤδη πρό τοῦ 1980! Ἔμενε ὁ κίνδυνος ἀπό τήν Τουρκία, πού
θά ἔβαινε μειούμενος
καθώς ἡ Ἑλλάδα θά πρόκοβε
μεταξύ τῶν μεγάλων Εὐρωπαϊκῶν κρατῶν….!  ρα, ο λληνοτουρκικές σχέσεις, μποροσαν νά ποβαθμισθον στήν κοινή γνώμη,
σέ
να μιγς τεχνικό
θέμα: 
τέρμονες συζητήσεις περί τς βελτιώσεώς
τους… Λησμονημένοι λοιπόν
πό τό κράτος μας ο  γενναοι στρατιτες μας πού μύνθηκαν στήν Κύπρο
ναντίον
τ
ν
τούρκων,
ὥστε νά βάλουν μυαλό οἱ ὑπόλοιποι, και νά μήν 
προτάσσουν τήν πατρίδα έναντι τῆς ἀτομικῆς 
τους ἐπιβίωσης  – Χωρίς συντάξεις ἀκόμη καί σήμερα οἱ οἰκογένειες τῶν στρατιωτῶν θυμάτων μας στήν
Κύπρο!    Καί κενος  πιλότος πού γιά νά μην τόν
καταρρίψουν τά τουρκικά ἀεροσκάφη πάνω ἀπό τό Αἰγαῖο, ἀναγκάθηκε νά βάλῃ πρῶτος καί νά καταρρίψῃ τό τουρκικό ἀεροσκάφος, πλήρωσε
μέ τήν ὑπηρεσιακή δυσμένεια
τῶν γραικύλων τό ὅτι ἔπραξε τό καθῆκον του καί στέρησε
δύο καί πλέον ἔτη ἀπό δωρεάν ἐκπαίδευση τούς τούρκους πιλότους, πού φοβοῦνταν νά βγοῦν πάλι στό Αὐγαῖο.  Δέν εἶχε καταλάβει ὅτι γιά τίς ἀνάγκες τοῦ ΝΑΤΟ, οἱ εἰκονικές ἀερομαχίες ὑπηρετοῦσαν στοχευμένα (καί
ὑπηρετοῦν) τήν ἐκπαίδευση τῶν τούρκων πιλότων ἀπό τούς καλλίτερούς
τους  Ἕλληνες πιλότους, πρός βλάβη τῶν ἐθνικῶν συμφερόντων μας
στό Αἰγαῖο.  Τό
ποιός ε
ναι κίνδυνος, ρα, δέν νκε πλέον στήν ρμοδιότητα τς  λληνικς πολιτικς γεσίας!  Αὐτή, ἀντιμετώπιζε ὡς μόνο κίνδυνο, τό νά ἀναλάβει ἡ φυσική
στρατιωτική ἡγεσία νά προσδιορίσῃ αὐτή, αὐθεντικά ἤ μέ καθοριστικό τρόπο, τούς ἐθνικούς κινδύνους –
ἀφοῦ αὐτό συνεπάγεται, ἔστω σέ κάποιο βαθμό,
καθοριστικό λόγο τῆς φυσικής στρατιωτικῆς ἡγεσίας καί γιά τίς ἐξωτερικές σχέσεις τῆς χώρας, καθώς  καί, σέ ὁριακές καταστάσεις, γιά τό ἐσωτερικό πολιτικό
σκηνικό .  Γι’ αυτό φαίνεται ἀκούγαμε πάλι καί
πάλι γιά αὐθαίρετες κρίσεις στήν ἐπιλογή τῆς ἡγεσίας τοῦ στρατεύματος! Διότι αὐτές γίνονταν
προδήλως ἔτσι, ὥστε νά ἀποκλείεται ἑκάστοτε ἡ φυσική ἡγεσία 
τῶν ἀξιωτέρων, καί να
προκρίνονται  ἄνθρωποι μέ ἰδιοσυστασία ὅσο γίνεται
περισσότερο ἐνδοτική σέ πιέσεις, ἤ καί  – αἰσχρόν ἐστί καί λέγειν  – μέ συγκεκριμένη κομματική τοποθέτηση.  Περί
κινδύνων καί δή
θνικν λόγω μεταναστν, μόνο ψίθυροι πιτρέπονταν. Ἀκόμη καί σήμερα, που αὐτοί οἱ ἐθνικοί καί
κοινωνικοί κίνδυνοι εἶναι ἄμεσοι, ἀπαγορεύεται ἡ ἐλεύθερη ἐνημέρωσις καί ἡ ἐλεύθερη ἔκφρασις γνώμης περί
τῶν κινδύνων αὐτῶν. Οἱ δημοσίως
δικαιλογημένα κινδυνολογοῦντες, δέν λογοκρίνονται ἁπλῶς, ἀλλά ἀποκλείονται προληπτικῶς ἀπό τά ΜΜΕ. Ἡ δικτατορία τῶν μεγάλων ΜΜΕ
φροντίζει μέ θρησκευτική εὐλάβεια γιά τήν τήρηση τῆς ἐν λόγῳ ἀπαγορεύσεως. 
Β) χαλάρωση καί
ΡΑΘΥΜΙΑ που
νέσκυψε στήν λλάδα μετά τό 1981, γγιξε σχεδόν μέσως τήν στορική μας μνήμη. 
Πολλοί
πό μς κυττάζανε πλέον μόνο μπροστά, καί μέ μόνο κριτήριο
τήν
μπειρία
το

δ καί τώρα”.  φο δέν πάρχουν πλέον ρατοί κίνδυνοι γιά τό θνος, τί νόημα χει θνική μνήμη; 
Μποροῦν πλέον οἱ μαθητές νά ἀπομανθάνουν τό νόημα τῶν ἐθνικῶν ἐπετείων, νά τονίζεται  τό νόημα τῆς εἰρήνης, ὡς τάχατες τό βαθύτερο νόημα τῶν ἀγώνων γιά έθνική ἀπελευθέρωση ἤ γιά ἄμυνα κατά τῶν  Ἰταλῶν τοῦ Μουσολίνι καί τῶν Γερμανῶν τοῦ Χίτλερ.  _ Ο μαθητές, μόλις 10
χρόνια μετά
πό τήν εσβολή τν τούρκων στήν Κύπρο, περί το 1984-1985 ρχίζουν να τελον σέ σύγχυση γιά τό
τί
ορτάζουμε  τήν 28η κτωβρίου καί τί τήν
25η Μαρτίου.  _Τό νόημα τ
ν πολιτικο-κοινωνικν θλιβερν πετείων πως τς ξεγέρσεως καί τν θυμάτων το Πολυτεχνείου,
παίρνει τό προβάδισμα,
λλά τοτο χωρίς άναφορά στήν πραγματικότητα:  Οἱ περισσότεροι μαθητές νομίζουν, ἀκόμη καί σήμερα, ὅτι ἡ πτῶσις τῆς δικτατορίας ἔχει ὡς κυρία καί δή ἄμεση αἰτία τήν ἐξέγερση τῶν φοιτητῶν τοῦ Πολυτεχνείου!
28η κτωβρίου μεταβάλλεται σέ ἑορτή ὄχι ἐθνική, ἀλλά πολιτική!  Τάχατες πολεμήσαμε ἐναντίον τοῦ ναζισμοῦ καί τοῦ φασισμοῦ.  ΔΕΝ εναι  μως ληθές τι ο λληνες πολεμήσαμε τό 1940 κυρίως ναντίον το φασισμο καί το ναζισμο, λλά πολεμήσαμε ναντίον τν κατακτητν ταλν καί Γερμανν, πού συνέβη
νά 
χουν τήν ποχή κείνη καθεσττα ναζισμο καί φασισμο. Τό διο θά πολεμούσαμε –καί θά πολεμήσουμε ν χρειασθ – καί ν συμβ νά χουν καθεσττα δημοκρατίας ο πίδοξοι κατακτητές
μας, καί νά
χουν ς μέσο πολέμου τήν οκονομική ποταγή, πως σήμερα.  _
25η Μαρτίου
ἔγινε προσπάθεια νά μεταβληθῆ σέ ἑορτή γιά τήν τάχατες κοινωνική ἐξέγερση τῶν προλετάριων Ἑλλήνων ἐναντίον τῶν
κοτσαμπάσηδων.  Ἀποτυχούσης τῆς τοιαύτης ἱστορικῆς παραποιήσεως, νέα
ἐπιχειρήθηκε: Ἡ  25η Μαρτίου σηματοδοτεῖ  ἀγώνα γιά “ελευθερία”  , ἀλλά ἀποφεύγεται ὁλοένα περισσότερο κάθε ἀναφορά στό ὅτι πρόκειται γιά θνική πελευθέρωση πό τόν βάρβαρο
τουρκικό ζυγό
.  Οἱ τοῦρκοι  δέν πρέπει να θιγοῦν…!  Ἡ ἰδέα τοῦ ἔθνους 
θά ἐνίσχυε τόν ἐθνικισμό. . .Γιατί ὅλα αὐτά τά τραγικά σφάλματα, τα συγχρόνως ἄξια γέλωτος;  Διότι, 
τάχατες, δέν πάρχουν κίνδυνοι,
ούτε γιά τό
θνος μας, οτε πό τούς τούρκους, οτε γιά τήν κοινωνία μας. Μόνοι “πολιτικς ρθοί”  κίνδυνοι: 
Δεξιά γιά τήν ριστερά, καί ριστερά γιά τήν Δεξιά! Γνωστά καί χιλιο-εἰπωμένα πράγματα – Χαλαρστε λοιπόν “νεοέλληνες”!
Γ) χαλάρωση καί
ΡΑΘΥΜΙΑ,
πό τήν νταξή μας στήν ΕΟΚ καί μετά, έλέ κοματικς έντάξεως στό
ΠΑΣΟΚ
ρχικς, καί στερα νεξαρτήτως ατς, γίνονται τό θεμελιδες χαρακτηριστικό
τ
ς λληνικς Διοικήσεως καί τς ερείας (“main stream“)
κοινωνίας.
Ἡ τόσο πολύτιμη γκράτεια, πού χαρακτήριζε ὅλη τήν ζωή τοῦ ἔθνους μας ὡς ἀξία, ὡς ἀρετή, ἄλλοτε ἀναγκαστική καί ἄλλοτε κατά
προαίρεση, καί ἡ πιμέλεια, ἡ φιλοπονία,
τιμιότητα, ὁ σεβασμός το νωτέρου, ἡ θυσία
γιά τήν πατρίδα
άν χρειασθ, ἡ ερότητα σέ ἐκδηλώσεις τῆς ζωής μας, τό πρότυπο τς γιότητας, χλευάζονται εὐθέως ἤ τίθενται στό
περιθώριο. Ἀπό τούς πάντες στά ΜΜΕ καί στον δημόσιο λόγο – μέ ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις πού
σύντομα ἀπομονώνονται καί
περιθωριοποιοῦνται τεχνητῶς – καλλιεργεται δέα μις φαντασιακς, μις ετυχισμένης καί σφαλος, λλάδας, πού πολαμβάνει καί
βόσκει
σάν μέριμνη γελάς, τά πτά λικά φέλη τν πιδοτήσεων τς ΕΟΚ! Ἡ τελευταία, μέ συστηματική ἐπιμέλεια ἐποπτεύει τήν ἴδια ἐποχή χῶρες ὅπως ἡ Γαλλία μήπως
χρησιμοποιηθοῦν οἱ ἐπιδοτήσεις αὐτές καταχρηστικῶς γιά χρηματοδότηση
μή δικαιούχων: θυμᾶμαι τίς γαλλικές ἐφημερίδες τῆς δεκαετίας του 1980. ‘Αλλά στήν Ἑλλάδα, τάχατες, δέν
μπορεῖ ἡ ΕΟΚ νά προβῆ σέ ἀποτελεσματικούς ἐλέγχους! Μοῦ ἔλεγε συνάδελφος που
ὑπηρετοῦσε σέ Ὑπουργεῖο μας τότε, ὅτι ἔρχονται ἀπό τήν ΕΟΚ γιά ἔλεγχο γιά τίς
κρητικές μπανάνες ἤ γιά τίς ἐληές, καί τούς;”κοροϊδεύουμε” μέ τραπεζώματα!
Κανείς κ τν φερομένων ς ρμοδίων δέν ντιλαμβάνεται τι πρόκειται γιά στοχευμένη πολιτική τς “Ερώπης”, τι μς θίζουνε στήν
καλοπέραση καί στήν
ρπαχτή χι μόνο ο ντόπιοι πού κυρίως πωφελονται καί μαζί τά τρνε, λλά καί ο ληθινοί κύριοι τς Ερώπης, πού χουν βάλει πλώρη νά κμεταλλευθον μιά μέρα τήν διαφθορά στό λληνικό κράτος καί
στήν
λληνική
κοινωνία.
Ἡ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, στέλνει ὑπαλλήλους μας για
τήν ψήφιση κανονισμῶν καί ὁδηγιῶν στίς Βρυξέλλες καί ἡ ΡΑΘΥΜΙΑ τους θριαμβεύει καί ἐκεῖ. Ψηφίζεται χωρίς οσιαστική λληνική συμμετοχή πό τούς ρχοντοχωριάτες ερωλιγούρηδες που ποστέλλονται, ,τι χει τοιμάσει γραφειοκρατία τν Βρυξελλν γιά τίς μεγάλες πιχειρήσεις τν βορείων χωρν. ποτέλεσμα; γροτικά προϊόντα εσρέουν νεμπόδιστα πλέον
στήν
λληνική
άγορά καί σέ
ντάλλαγμα πουλμε, χι βέβαια μες, λλά λλη Ερώπη, μηχανήματα στόν τρίτο κόσμο χωρίς εσαγωγικούς δασμούς
στίς χ
ρες
το

τρίτου κόσμου. Ο
συνθκες “Λομέ” δεσμεύουν λέει καί τό λληνικό κράτος, ἄν καί συμφωνήθηκαν ἀπό τήν Ἐπιτροπή τῆς ΕΟΚ μέ ἐκπροσώπους τῶν χωρῶν τοῦ τρίτου κόσμου, καί
παρά τό ὅτι τό Ἑλληνικό Κοινοβούλιο
οὐδέν γνωρίζει πλήν τῶν σχετικῶν ἐνημερώσεων ἀπό Ὑπουργούς, ἐάν καί ἐφ’ ὅσον ἐρωτῶντο. Σέ ἀντιστάθμισμα,
λαμβάνουμε ἐν τέλει ψίχουλα: τά ὁλοκληρωμένα μεσογειακά προγράμματα, μέ πολιτική
παρέμβαση κορυφῆς τοῦ Ἀνδρέα Παπανδρέου, πού ἐπιστρέφει θριαμβευτής στήν ταλαίπωρη Ἑλλάδα, διότι
προέβαλε βέτο, ὥστε νά άντισταθμίσῃ λίγο καί γιά βραχύ χρόνο τίς λοιπές
δυσμενεῖς συνέπειες ὅσων ἤδη ἔχουν συντελεσθῆ καί συντελοῦνται καθημερινά σέ
βάρος τῶν συμφερόντων μας. ΡΑΘΥΜΙΑ τς Διοικήσεως
καθίσταται πλέον
πικίνδυνη, δη πρό το τέλους τς δεκαετίας του 1980: 
δυνατε νά προστατεύσ τούς λληνες παραγωγούς χι μόνο ναντι το νταγωνισμο πό τίς χρες το τρίτου κόσμου, λλά καί ναντι τν κλεπτν ντός τς ΕΟΚ, πού παίρνουν καί συσκευάζουν τό Ἑλληνικό λάδι γιά ἰταλικό καί ἤδη στίς ἡμέρες μας γιά …
γερμανικό!  Παίρνουν οἱ Ἰταλοί τίς ἐπιδοτήσεις μας, καί
οἱ Γερμανοί μᾶς πουλᾶνε τό λάδι μας
συσκευασμένο ἀπό αὐτούς καί σέ πολλαπλάσια τιμή. ἡ δέ Ἑλληνική Διοίκηση φροντίζει γιά τήν…ὑγεία μας καί συνιστᾶ μέ διαφημίσεις νά ἀγοράζουν στίς
πόλεις συσκευασμένο τό λάδι, διότι ἐλλοχεύει κίνδυνος νά εἶναι νοθευμένο ἄν  ἀγορασθῆ ἀπ’ εὐθείας ἀπό τόν παραγωγό. Παράνοια! Συνθήματα το νέου θους, πού ατονομεται πλέον πό τά κόμματα: 1) Ὤχ ἀδελφέ! 
2) Ὅποιος άνακατεύεται μέ τά πίτουρα, τόν τρῶνε οἱ κότες, 3) Δέν θα ὑπάρχει γιά πολύ ἡ κρίση, κάτι θά
γίνει, θά βγοῦνε οἱ ἄλλοι ἤ οἱ ίδιοι, καί θά πᾶμε καλλίτερα, 4) Ἄν γίνει πόλεμος, θά
ἐπιτεθῆ στήν Τουρκία ἡ Ρωσσία, δέν
χρειάζεται ἐμεῖς νά ἀνησυχοῦμε τόσο πολύ, 5) Ἀφοῦ σέ ἐμᾶς δέν ἔχει χτυπήσει πολύ ἡ κρίση, γιατί νά σκᾶμε; θά περάσει, 6)
Τό βλέπουμε ὅτι μᾶς λένε ψέμματα, ἀλλά δέν μποροῦμε νά μήν τά πιστέψουμε γιατί θά πάθουμε
χειρότερη κατάθλιψη, 7) Ἐγώ θά βγάλω τό φίδι ἀπό τήν τρύπα; Τά συνθήματα ατά, πό τήν κοινωνία καί τήν Διοίκηση τς ΡΑΘΥΜΙΑΣ, χουν περάσει μλλον σέ σοβαρό
βαθμό καί στήν πολιτική
γεσία: λπίζει στήν Ερωπαϊκή νωση!!!
Δ) Ἐδῶ πρέπει νά γίνει
μία διευκρίνιση, λίγο φιλολογική, γιά νά ξέρουμε λίγο σέ τί παγίδες πέφτει ὅποιος ἐνεργεῖ μόνο πρακτικά καί ἀνόητα ἰδιοτελῶς, ὅπως δυστυχῶς ὁδηγήθηκε νά γίνῃ ὁ Ἑλληνικός λαός πού οὐσιαστικά στερήθηκε ἐπί  30 χρόνια τώρα τήν κλασσική του παιδεία: Στήν
συντομογραφία ΕΟΚ, λέξη Κοινότητα, ἤ Community ἤ Communaute ἤ Gemeinschaft, ἔχουν τό ἴδιο νόημα ὅπως καί στά Ἑλληνικά. Ἐξυπάκούεται ὅτι θά ὑπάρχῃ ἀλληλεγγύη μεταξύ τῶν μελῶν τῆς ἴδιας Κοινότητας. Ὅτι θά ὑπάρχῃ μάλιστα καί ΚΟΙΝΗ ἀντίληψη, μία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ἕνα ἔθνος ἀργά ἤ γρήγορα… Ἀλλά, στόν ὅρο Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, 
ἄλλα καταλαβαίνουμε ἐμεῖς καί ἄλλα οἱ δυτικο-εὐρωπαῖοι. Σέ μᾶς, νωση, εἶναι κάτι σαφῶς μεῖζον σέ σχέση μέ τήν
ἁπλῆ κοινότητα. Εἶναι ὀντολογική ἕνωση, ἤ σύζευξη, ἤ γάμος, ὅπως ὅταν τό άνδρόγυνο ἑνώνεται μέ τά δεσμά
τοῦ γάμου, ὅπως ἡ Ἐκκλησία καί σέ
μικρογραφία της κάθε ὀρθόδοξη κοικότητα, πού εἶναι ἕνα σῶμα, σῶμα Χριστοῦ: “…ἵνα πάντες ἕν ὦσιν…”. λλά στήν στορία τς φεουδαρχίας τς δυτικς Ερώπης, “νωση” UNION σημαίνει νωση βασιλέων πριγκήπων εγενν πό κοινά συμφέροντα γιά τήν διεξαγωγή ἑνός πολέμου ἀπό κοινοῦ, ἤ μιᾶς κοινῆς πολεμικῆς ἐπιχειρήσεως. Αὐτά μεταξύ φορέων
δημοσίας ἐξουσίας, που εἶναι καί τό πίο καθοριστικό γιά τό τί σημαίνει ἕνωση στό γλωσσικό αἴσθημα τῶν λαῶν τῶν χωρῶν αὐτῶν. Γίνεται βέβαια καί λόγος γιά ργατική νωση (Labor Union,
κ.λ.π.),
λλά ατή ναφέρεται σέ τομα πού γωνίζονται γιά κάτι κοινό, και πού δέν γίνονται ντολογικς να μέ τήν προπαρατεθεῖσα ὀρθόδοξη χριστιανική
ἔννοια. Γίνονται μιά
γροθιά, ναί, ἴσως, ἀλλά παραμένουν ἄτομα κινούμενα ἀπό τήν σύμπτωση τῶν συμφερόντων τους.
Εἶναι ἡ περί Εὐρώπης τῶν λαῶν ἀντίληψη τῆς ἀριστερᾶς, ἀλλά δέν εἶναι ἡ πραγματική Εὐρωπαϊκή Ἕνωση αὐτή, εἶναι τό περί μιᾶς μελλοντικῆς Εὐρώπης ὅραμα τῆς ἀριστερᾶς. που, νότητα, εναι σέ κατάσταση χι ντος, λλά νέργειας (κοινς), δράσεως
(συντονισμένα),
ποτελέσματος (κοινς πωφελος). Πρόκειται γιά μία νότητα ς σύμπτωση θελήσεων καί πάντα ν δυνάμει, μη
θεσμοθετούμενη καί μή δυνάμενη να θεσμοθετηθ
, νίκανη ξ ρισμο νά κυβερνήσ χωρίς νά λλοιωθ ες τά ξ ν συνετέθη. 
Σίγουρα άρα, δέν ἔχουμε οὔτε τέτοια ἀριστερή “Εὐρωπαϊκή Ἕνωση”. χουμε λοιπόν Ερωπαϊκή νωση “εγενν-φεουδαρχν” τς οκονομίας, σύμφωνα
μέ
,τι
καταλαβαίνει
μέσος γάλλος, γγλος, γερμανός. λλά στά λληνικά καταλαβαίνουμε τι εμαστε νταγμένοι σέ μία ντολογική νότητα λαν, θνν, δημοκρατικν μάλιστα, καί τι σέ ατά τά θνη εναι ατονόητη λληλεγγύη μεταξύ τους, παρά τίς δυσλειτουργίες πού
προέρχονται
πό τόν χρο τς οίκονομίας καί τν αγορν! Τό τί δούλεμα μς κάνουνε ο Ερωπαοι ξιωματοχοι, πάνω σέ αύτήν τήν παρανόηση, δέν περιγράφεται!
Παίζει σέ
λα τά κανάλια τελευταα. Ὁ ἕνας μᾶς φοβίζει μιλῶντας μας γιά ὑποχρεώσεις πού ἀναλάβαμε γιά νά
μείνουμε στήν φεουδαρχικο-οἰκονομική Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, καί ὁ ἄλλος μᾶς γλυκαίνει – ξέροντας ὅτι μετά τήν
τρομοκράτησή μας τείνουμε νά πιστεύουμε τά ψέμματα – λέγοντάς μας ὅτι θέλουνε νά μᾶς κρατήσουνε στήν ἑνωμένη ὀντολογικά “εἰς ἕν”, Εὐρωπαϊκή Ἕνωση! 
γιος Μάρκος Εγενικός, σέ κείμενό του πού
ἔγραψε γιά τήν  ἄλωση τῆς Θεσσαλονίκης τό 1430 μ.Χ. ἀπό τούς Τούρκους, ξετάζει ποιά εναι κύρια ατία πού Θεός πέτρεψε καί φθάσαμε
ς κε, μόρφωτοι καί
βάρβαροι το
ρκοι, νά ποδουλώνουν κατά πολύ νώτερούς τους Ρωμηούς.  Ἀνώτερους καί ἀπό ἄποψη παιδείας καί ἀπό ἄποψη ἀρετῆς. Τό ατιο πού βρίσκει εναι συγχρόνως καί πνευματικό καί πολύ
“κοσμικό”: Ε
ναι ΡΑΘΥΜΙΑ. Πνευματική ραθυμία στά τς πίστεως, στήν γάπη δηλαδή το Χριστο και στήν κτέλεση τν ζωοποιν ντολν του (βλέπε: ἐγκράτεια,
φιλοπονία, φιλοπατρία, φιλαδελφία, ἐπιμέλεια, τιμιότητα, θυσία γιά τόν Χριστό
καί γιά τήν πατρίδα). Ατή πνευματική ραθυμία
φέρνει φυσικ
τ λόγ τήν γενική ραθυμία στά τομα καί στήν κοινωνία, τήν ραθυμία τοχ δελφέ!” καί το  “γώ θά βγάλω τό φίδι πό τήν τρύπα;”.  
Γιά νά παύσ ραθυμία, χρεάζεται σκληρή ποδούλωση, πως στήν Θεσσαλονίκη το 1430, μετάνοια καί λλαγή πλεύσεως σέ λα τά θέματα τς ζως – ρχς γενομένης πό τήν μετά σθένους νατροπή τς δικτατορίας τν μεγάλων ΜΜΕ πού παραπλανοῦν σταθερά στά πάντα, καί ὑπηρετοῦν σχεδόν ἀκατάπαυστα, μέ τίς
πάσης φύσεως ἀντιστροφές καί διαστροφές τους, τόν 
πνευματικό σκοτισμό ὁλόκληρης τῆς κοινωνίας. Ἄν λυθῆ τό πρόβλημα αὐτό καί διώξουμε τήν
ραθυμία, θά λυθῆ καί τό μεταναστευτικό καί τό οἰκονομικό πρόβλημα
σύντομα, θά ἀρχίσουν δέ νά βρίσκουν τόν δρόμο τους καί τά ἐθνικά θέματα. 

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube