Weather Icon
Ιράν , Ρωσία 19 Δεκεμβρίου 2011

Κυνηγητό των Drones

Το χαμένο από τους Αμερικιανούς στο Ιράν μη επανδρωμένο εναέριο όχημα RQ-170 Sentinel μπορεί να σταθεί δώρο για τους Κινέζους και τους Ρώσους ειδικούς.Για τη δυνατότητα πρόσβασης μηχανικών από τη Ρωσία και την Κίνα σ΄αυτό το λάφυρο, δήλωσαν ήδη τα επίσημα πρόσωπα του Ιράν.
Η ίδια  τέτοια δυνατότητα, αν δωθεί στην πραγματικότητα, είναι σπάνια επιτυχία, αλλά όποιες  πληροφορίες κι αν πάρουν οι Ρώσοι μηχανικοί και επιστήμονες από το ιρανικό λάφυρο, δεν θα διορθώσουν την κρίσιμη κατάσταση, που επικρατεί στον τομέα των βαριών μη επανδρωμένων οχημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ρωσίας.

Σήμερα μάλλον δεν υπάρχει στοιχείο της πολεμικής μηχανής, όπου να μην χρησιμοποπιούνται τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα διαφόρων τύπων και προορισμού. Μιά και στην αρχή χρησιμοποιούνταν ως «καθαρά» ανιχνευτικές συσκευές, σήμερα τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα χρησιμοποιούνται εντατικά για την αναζήτηση στόχων σε πραγματικό χρόνο και την περιοπολία. Είναι επίσης ικανά νε φέρουν όπλα.
Η διάσπαση της Σοβιετικής ΄Ενωσης και οι κλονισμοί που ακολούθησαν επιβράδυναν τις εργασίες κατασκευής μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων.  Οι κατασκευαστικές εργασίες του μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος νέας γενιάς για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας άρχισε  ύστερα από το 2005 και είχαν σαν σκοπό τους την  κατασκευή συστημάτων αναγνώρισης. Εξάλλου ακόμα και τα πιο επιτυχημένα οχήματα δεν μπορούσαν να ικανοποιήσουν όλες τις ανάγκες του Στρατού. Τα οχήματα αυτά στην πληοψηφία τους ανήκουν στην κατηγορία των μίνι μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων, βάρους 50 κιλών, πτήσης μερικών ωρών και ύψους 3-5 χιλιομέτρων.
Για την εκπλήρωση των καθηκόντων επιχειρησιακού επιπέδου απαιτούνται οχήματα μέσης κλάσης, ικανά να ανυψώνονται ως 10 και πάνω χιλιόμετρα και να πετούν τουλάχιστον 10-12 ώρες. Τα βαριά οχήματα που προορίζονται για στρατηγική αναγνώριση, πρέπει να πετούν ως  ένα 24ωρο και σε ύψος 20.000 μέτρων.
Σε τέτοια ακριβώς κατηγορία  πετριλαμβανόταν και το χαμένο από τις ΗΠΑ πάνω από το έδαφος του Ιράν RQ-170 Sentinel, που είχε κατασκευαστεί από την Skunk Works, που σήμερα περιλαμβάνεται στη σύνθεση της εταιρείας Lockheed Martin.Οι ειδικοί της Skunk Works, πήραν μέρος στην κατασκευή του κατασκοπευτικού οχήματος υπερυψηλής ταχύτητας και ύψους SR-71, που δεν μπήκε στη σειρά D-21 του αόρατου επιθετικού αεροσκάφους μαζικής κατασκευής F-117.
Για την επιτυχή κατασκευή βαριών μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων η Ρωσία χρειάζεται να αναδομήσει το υφιστάμενο της δυναμικό.΄Ο,τι είναι κατάλληλο για τα βαριά μαχητικά αεροσκάφη, ακόμα και για  τα προηγμένα, όπως είναι τα σύγχρονα «αόρατα» καταδιωκτικά, δεν είναι πάντα κατάλληλο για τις ιπτάμενες συσκευές με αυστηρούς  περιορισμούς βάρους και μεγέθους.
Τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, ωστόσο, μπορούν να δώσουν κάποιο όφελος αποκλειστικά σε συνδυασμό τους με άλλες συσκευές, ικανές να λαμβάνουν και να μεταδίδουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, με εξοπλισμούς μάχης, ικανούς να λαμβάνουν τις υποδείξεις του στόχου από τέτοιες συσκευές, καθώς επίθσης και με επιτελεία, ικανά να δρουν αλάνθαστα σε συνθήκες συνεχούς πληροφοριακής ρόης. Για τις ανιχνευτικές και επιθετικές συσκευές χρειάζεται ακόμα να κατασκευαστούν αντίστοιχα υψηλής ακριβείας μέσα προσβολής είτε να προσαρμοστούν αντίστοιχα τα υφιστάμενα πυρομαχικά.
Τέτοιες εργασίες είναι εξαιρετικά πολυδάπανες, αλλά είναι απαραίτητες μιά και η Ρωσία διεκδικεί να πάρει θέση ανάμεσα στους πρωτοπόρους Στρατούς του κόσμου.

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube