Οι Τουρκοκύπριοι στα δίχτυα του ισλάμ
Ηπροσπάθεια της φιλοϊσλαμικής κυβέρνησης της Τουρκίας να επιβάλει έμμεσα και στα κατεχόμενα τον ισλαμικό τρόπο ζωής, καταδικάζεται από όλο και μεγαλύτερο αριθμό Τ/κ. Οι αντιδράσεις είναι εντονότερες όταν θίγονται συμφέροντα ή επηρεάζεται η καθημερινή ζωή. Υπερασπιστές του Ισλάμ και των συμφερόντων της Τουρκίας στο νησί αυτοκηρύχτηκαν οι εκατοντάδες χιλιάδες έποικοι που έχουν κατακλύσει τα κατεχόμενα και διατρανώνουν με κάθε ευκαιρία την αφοσίωση στην πατρίδα και την πίστη τους.
Σε πολλές περιπτώσεις οι φονταμενταλιστές αποθρασύνονται γνωρίζοντας ότι έχουν στο πλευρό τους παράγοντες της Τουρκίας και των κατεχομένων. Προβάλλουν τη θρησκεία ως ασπίδα στις παρανομίες και εκδηλώσεις τους. Την επομένη του μεγάλου συλλαλητηρίου της 28ης Ιανουαρίου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα πανό που καταφέρονταν κατά της Τουρκίας, συγκεντρώθηκαν μπροστά στο πολιτιστικό Κέντρο Μπαράκα στην κατεχόμενη Λευκωσία όπου ανήρτησαν πανό με αισχρό περιεχόμενο για τα μέλη του Κέντρου και άρχισαν να κραυγάζουν συνθήματα αλλά και αποσπάσματα από το κοράνι. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι εθνικιστές διαμαρτύρονταν για πολιτικού περιεχομένου θέματα κρατώντας σημαίες και πανό με θρησκευτικό περιεχόμενο.
«Ως το μεγαλύτερο κακό που μπορεί να γίνει για τη Λευκωσία» χαρακτήρισε την απόφαση του Μπουλουτογλουλαρί ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ισμαΐλ Κανλί.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας δημοσκοπήσεων Red Βorder για λογαριασμό της «Χαβαντίς» το 48,7% απορρίπτει την όποια σκέψη για ανέγερση μεγάλου τζαμιού στην καρδιά της κατεχόμενης Λευκωσίας, το 26,2% την εγκρίνει, το 22,5% δεν θα είχε αντίρρηση για την ανέγερση αλλά σε άλλη περιοχή και ένα 2,6% είναι αναποφάσιστοι. Εκτός από τους απλούς ανθρώπους, αντίθετος στην ανέγερση του μεγάλου τζαμιού στην κατεχόμενη Λευκωσία είναι και ο γνωστός Σεΐχης της Λεύκας , θρησκευτικός ηγέτης του Τάγματος των Νακσιμπέντ. Σε δηλώσεις του, κάλεσε όλους όσοι θα διαθέσουν κονδύλια για το τζαμί, να τα διαθέσουν σε ανέγερση εργοστασίων προκειμένου να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας αλλά και να διανείμουν γάλα στους φτωχούς.
Το αίτημα για τη μη ανέγερση του τεράστιου συγκροτήματος και του τζαμιού εκφράστηκε και από τους εργαζόμενους στην ευρύτερη περιοχή και όπως ελέχθη από την ανέγερση θα επηρεαστούν 180 επιχειρήσεις, 11 τράπεζες, 8 ιατρεία, δύο υπεραγορές , σύνολο 3.000 άτομα (25-1-11 «Γενί Ντουζέν»).
Τζαμί σε κάθε χωριό Στα τέλη του Δεκεμβρίου ο λεγόμενος τέως «Υπουργός» Γεωργίας Ζορλού Τορέ, συνοδευόμενος από τρεις «βουλευτές» επισκέφθηκε το τζαμί στο χωριό Μαραθόβουνο και σε δηλώσεις του ανέφερε ότι σε κάθε χωριό και κατοικημένη περιοχή θα πρέπει να υπάρχει και ένα τζαμί για να ακούγεται η φωνή του χότζα. Το τζαμί στον Μαραθόβουνο λειτούργησε πρόσφατα και ανεγέρθηκε με κονδύλια που διατέθηκαν από την Τουρκία. Οι τρεις «βουλευτές» (Χασίπογλου- Ταντζερ – Ασλάνμπαμπα) αναφέρθηκαν στο μεγάλο αριθμό εκκλησιών στις ελεύθερες περιοχές και δήλωσαν ότι επιβάλλεται όπως κάθε χωριό έχει το τζαμί του, κάλεσαν δε όσους αντιτίθενται στην ανέγερση τζαμιών να επανεξετάσουν τις θέσεις τους καθ’ ότι το Ισλάμ εκφράζεται διά των μιναρέδων.
Εβκάφ, «πρεσβεία» και διεύθυνση Θρησκευτικών Υπηρεσιών επεχείρησαν να αναγείρουν τζαμί στον χώρο όπου βρίσκεται η ιστορική Εκκλησία του χωριού Θέρμια. Μετά από καταγγελία πολίτη που το σπίτι του εφάπτεται της Εκκλησίας, το Επαρχιακό «Δικαστήριο» Κερύνειας διέταξε την αναστολή των έργων.
Το Εβκάφ ισχυρίζεται ότι το τζαμί (χωρητικότητας 500 πιστών) θα ανεγερθεί δίπλα στην Εκκλησία η οποία δεν θα πληγεί από τις οικοδομικές εργασίες. Παρά το σάλο που έχει προκαλέσει η ανέγερση του τζαμιού, ο «κοινοτάρχης» επιμένει ότι είναι αίτημα των 2000 κατοίκων του χωριού οι οποίοι μαζεύουν υπογραφές για τη συνέχιση των εργασιών.
Η ανέγερση τζαμιών σε κάθε χωριό δικαιολογείται μόνο για τα χωριά των οποίων οι κάτοικοι είναι έποικοι. Σε χωριά που διαμένουν Τ/κ, περιττεύει κάθε επένδυση σε θρησκευτικούς χώρους αφού οι Τ/κ δεν είναι θρησκευόμενοι και σπάνια -ή ποτέ- επισκέπτονται τζαμί.
Πριν μερικά χρόνια ο ιμάμης του χωριού Τρεμετουσιά Γιουσούφ Ακγκιορ παραιτήθηκε από τα καθήκοντά του επειδή τον βασάνιζαν τύψεις συνειδήσεως αφού εισέπραττε τον μισθό του χωρίς να επισκέπτεται το τζαμί ούτε ένας πιστός.
Κατά το παρελθόν τα τζαμιά χρησιμοποιήθηκαν και ως χώροι διδασκαλίας του κορανίου με τους οργανωμένους εκπαιδευτικούς να αντιδρούν και να διαμηνύουν στην ψευδοκυβέρνηση ότι κακώς ανέχεται την κατάσταση. Η ανοχή αυτή δεν ήταν τυχαία αφού είναι γνωστή η υποταγή σε κάθε οδηγία, εντολή και διαταγή της φιλοϊσλαμικής κυβέρνησης της Άγκυρας.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 08/05/2011