Weather Icon

Πρόβλημα της Ευρώπης η εισροή μεταναστών από τον Εβρο

Στην παραδοχή ότι η εισροή μεταναστών από τον Έβρο αποτελεί πανευρωπαϊκό πρόβλημα προχώρησε ο γενικός διευθυντής Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Στέφανο Μανσερβίνι, ο οποίος επισκέφθηκε τα ελληνοτουρκικά σύνορα. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε το Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ), 470.000 μετανάστες βρίσκονται στην Ελλάδα χωρίς χαρτιά.

Το 90% της μετανάστευσης προς την Ευρώπη γίνεται μέσω των Ελληνοτουρκικών συνόρων και για το λόγο αυτό η Ε.Ε. προσπαθεί να βοηθήσει την Ελλάδα στην αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού”, δήλωσε το στέλεχος της Κομισιόν, υπογραμμίζοντας ότι αφορά και στην Τουρκία και πρέπει να βρεθεί κοινή λύση.

Εξάλλου, συναντήθηκε με το νομάρχη Αδριανούπολης Γκιοκχάν Σοζέρ.

Όσον αφορά στα σχέδια του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την ανέγερση φράχτη στα ελληνοτουρκικά σύνορα, δήλωσε: “Το θέμα δεν είναι να κρίνουμε το βήμα στο οποίο θα προβεί η Ελλάδα. Είμαστε αντιμέτωποι με ένα πρόβλημα που αφορά την ανθρωπότητα και πρέπει να λυθεί με έναν καλό τρόπο, στο πλαίσιο των ανθρωπιστικών κανόνων. Το θέμα είναι επίσης να δούμε πώς μπορούμε να βρούμε τη λύση ως ΕΕ. Οι συνομιλίες μας με την Άγκυρα συνεχίζονται”.

Εν τω μεταξύ, το ΕΛΙΑΜΕΠ παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ο αριθμός των μη νόμιμων μεταναστών αυξήθηκε κατά 60% μέσα σε δύο χρόνια. Από τους 470.000 που εκτιμάται ότι βρίσκονται σήμερα στη χώρα, οι 280.000 έχουν καταγωγή από ευρωπαϊκές χώρες και οι υπόλοιποι από την Ασία και την Αφρική.

Ο ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Θάνος Μαρούκης, αμφισβήτησε τις εκτιμήσεις ότι η έξαρση της λαθρομετανάστευσης στον Έβρο οφείλεται στη δράση της Frontex στο Αιγαίο. “Η κίνηση μειώθηκε στο Αιγαίο λόγω αποναρκοθέτησης του Εβρου και φθηνότερων τιμών για διέλευση από εκεί. Οποιος αποφασίζει να περάσει, θα περάσει, εκτός κι αν πεθάνει στο δρόμο”, τόνισε.

 “Τι διαφορά θα σημάνει γι΄αυτούς ένα τείχος, όταν εδώ και 10 χρονια στα σύνορα Τουρκίας και Ιράν οι αρχές πυροβολούν στα τυφλά όταν αντιλαμβάνονται παρουσία μη νομίμων μεταναστών; Ποια η διαφορά για ανθρώπους που δεν πιστεύουν τους ίδιους τους συγγενείς τους, όταν τους μιλούν για την κόλαση της Δύσης;” διερωτήθηκε.
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=241358

“Μισό εκατομμύριο οι λαθρομετανάστες και το τείχος δεν θα τους σταματήσει”.

Σε 470.000 εκτιμά το ΕΛΙΑΜΕΠ τον αριθμό των μη νομίμων αλλοδαπών στη χώρα, αριθμός που επιδεικνύει μεγάλη ποσοστιαία αύξηση, σε δυο μόλις χρόνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Ελληνικού Ιδρύματος Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του προγράμματος Clandestino της ΕΕ, πριν από δυο χρόνια, οι μη νόμιμοι αλλοδαποί έφταναν σε 280.000. Μιλάμε, λοιπόν, για ποσοστιαία αύξηση 60%. 

   

Οπως σημείωσε χθες το βράδι ο ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, κ. Θάνος Μαρούκης, στη διάρκεια συζήτησης, που διοργάνωσε το ΕΛΙΑΜΕΠ με τις εκδόσεις “ΚΡΙΤΙΚΗ”, στο βιβλιοπωλείο “ΙΑΝΟΣ”, με θέμα “Μετανάστευση και Οικονομική κρίση”, από τις 470.000 των μη νομίμων οι 280.000 είναι Αλβανοί και άλλοι Ευρωπαίοι και οι υπόλοιποι προέρχονται από την Ασία και την Αφρική.



Παρουσιάζοντας στοιχεία από την έρευνα, που έχουν κάνει με την ερευνήτρια Α’ του ΕΛΙΑΜΕΠ, καθηγήτρια κ. Αννα Τριανταφυλλίδου, για την παράνομη διακίνηση μεταναστών και προσφύγων από την Ασία και την Αφρική προς και από την Ελλάδα (με μερική χρηματοδότηση από το γραφείο του ΟΗΕ για τα Ναρκωτικά και το Εγκλημα), ο κ. Μαρούκης σημείωσε ότι οι ροές δεν πρόκειται να σταματήσουν, όσο η ΕΕ και οι ΗΠΑ δεν αλλάζουν την πολιτική τους απέναντι σ’ αυτές τις χώρες. 

   

Στην πολιτική αστάθεια και τις μεγάλες ανισότητες αυτών των χωρών βρίσκει εύφορο έδαφος η διακίνηση ανθρώπων. Αυτό που θα αλλάξει θα είναι οι διαδρομές, που ήδη επεκτείνονται με γοργούς ρυθμούς κατά μήκος των ανατολικών συνόρων της ΕΕ. Οι αλλαγές των διαδρομών θα επιφέρουν και μετατόπιση της χρηματοδότησης, από την Ελλάδα, σε κράτη που βρίσκονται βορειότερα στα ανατολικά σύνορα της ΕΕ, ανέφερε. 

   

“Η κίνηση στα νησιά δεν μειώθηκε λόγω FRONTEX” σημείωσε ο κ. Μαρούκης “αλλά λόγω αποναρκοθέτησης του Εβρου και φθηνότερων τιμών για διέλευση από εκεί.(σ.σ. 3000 ευρώ η διαδρομή μέσω Αιγαίου, 300 ευρώ από Εβρο). Οποιος αποφασίζει να περάσει, θα περάσει, εκτός κι αν πεθάνει στο δρόμο”.

   

Και πρόσθεσε, αναφερόμενος στο σχεδιαζόμενο φράχτη των 12,5 χλμ.: “Τι διαφορά θα σημάνει γι΄αυτούς ένα τείχος, όταν εδώ και 10 χρονια στα σύνορα Τουρκίας και Ιράν οι αρχές πυροβολούν στα τυφλά όταν αντιλαμβάνονται παρουσία μη νομίμων μεταναστών; Ποια η διαφορά για ανθρώπους που δεν πιστεύουν τους ίδιους τους συγγενείς τους, όταν τους μιλούν για την “κόλαση της Δύσης”;”http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=2477

Σημείωση :

Ο Κος Μαρούκης αποσιωπά έντεχνα τα παρακάτω στοιχεία:

1) Ποιοί είναι οι “μετανάστες στα σύνορα Ιράν-Τουρκίας;

2) Αναφέρει Οποιος αποφασίζει να περάσει, θα περάσει, εκτός κι αν πεθάνει στο δρόμο” αυτό μεταφράζεται σε συμμετοχή ενεργή, μεθοδική και συστηματική του Τουρκικού Στρατού γιατί δεν το γράφει καθαρά;

3) Τα περί αποναρκοθέτησης δεν ισχύουν γιατί πάντα οι διακινητές ήξεραν να παραδίδουν σωστά το “εμπόρευμα” τους

4) Δέν γνωρίζει τόν χώρο έτσι θα ήξερε καλά πως αν ο φράκτης εφάπτεται του ποταμού τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα καθώς η  ροή του ποταμού αποτελεί σημαντικό στοιχείο που καθορίζει την κίνηση των λαθρομεταναστών. Για το χερσαίο  Τμήμα Καστανιές- Βύσσα μπορεί  μπροστά απο το συρματόπλεγμα να υπάρχουν αντιαρματικοί τάφροι (οί οποίοι και θα πρέπει να έχουν διαπλατυνθεί -για ευνόητους λόγους είναι πάντα γεμάτοι με νερό), κάτι τέτοιο θα καθιστά την όποια προσπάθεια παραβίασης των συνόρων αδύνατη.

Δεν ισχύει επίσης η θεωρεία περί μεταφοράς του μεταναστευτικού ρεύματος νοτιότερα γιατί ο ποταμός Εβρος δεν είναι προσβάσιμος σε όλα τα σημεία του

5) Το μεταναστευτικό ρεύμα απο τον Εβρο θα μειωθεί σημαντικά αν η Αστυνομία και ο Στρατός έχουν πλήρη πολιτική κάλυψη απο τα Πολιτικά Κόμματα της Ελλάδος αλλά και απο την Κοινή Γνώμη

6) Τα περί τιμής 300 Ευρώ για μεταφορά απο τον Εβρο δεν ισχύουν απλά γιατί το 1992 η τιμή ήταν 150,000δρχ. ανα άτομο. Η κατανομή ήταν  90,000 δρχ. για τον Διακινητή στην Τουρκία και 60,000 δρχ. για τον Διακινητή στην Ελλάδα.Φυσικά δεν πήγαιναν όλα στις τσέπες τους υπήρχε ο κύκλος του “μαύρου χρήματος”. 

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube