Weather Icon

Κατατέθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη

Η διαχειρίστρια εταιρεία του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη Trans-Balkan Pipeline B.V. (TBP) κατέθεσε προς εξέταση στα αρμόδια υπουργεία Ελλάδας και Βουλγαρίας τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η κατάθεση έγινε στις 30 Σεπτεμβρίου και 1 Οκτωβρίου στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της Ελλάδας και στο υπουργείο Οικολογίας και Υδάτινων Πόρων της Βουλγαρίας και η έκθεση αναφέρεται στις επιπτώσεις στο κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον κατά την περίοδο τόσο της κατασκευής, όσο και της εκμετάλλευσης του αγωγού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, η μελέτη ανταποκρίνεται πλήρως τόσο στις διεθνείς προδιαγραφές, όσο και στις εθνικές νομοθεσίες Ελλάδας και Βουλγαρίας και εκπονήθηκε με αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων αποτίμησης, λαμβάνοντας υπόψη την κοινή γνώμη και τις συστάσεις των επίσημων Αρχών, των μη κυβερνητικών οργανώσεων και κοινωνικών φορέων.

Όπως επισημαίνει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ΡΙΑ-Νόβοστι ο διαβαλκανικός αγωγός θα έχει χωρητικότητα 35 εκατ. τόνων πετρελαίου ετησίως, με δυνατότητα αύξησής της ως και τα 50 εκατ. τόνους και «όπως και το ανταγωνιστικό του σχέδιο Σαμψούντα – Τζεϊχάν» προορίζεται εξαρχής για την παράκαμψη των Στενών Βοσπόρου και Δαρδανελίων.

Ελλάδα, Ρωσία και Βουλγαρία υπέγραψαν το 2007 τη διακρατική συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού μήκους περίπου 300 χιλιομέτρων. Για την υλοποίηση του σχεδίου στις 6 Φεβρουαρίου 2008 ίδρυσαν και καταχώρισαν την εταιρεία Trans-Balkan Pipeline B.V., το 51 % της οποίας ανήκει στη Ρωσία, με την Ελλάδα και τη Βουλγαρία να μοιράζονται το 49 %.

Η τύχη της ρωσο-βουλγαρικής ενεργειακής συνεργασίας δεν ήταν εύκολη από τη στιγμή, που σχηματίστηκε στη Βουλγαρία υπουργικό συμβούλιο με επικεφαλής τον Μπόικο Μπορίσοφ.

Στα τέλη Ιουλίου οι πλευρές κατάφεραν να πετύχουν κάποια πρόοδο και η βουλγαρική κυβέρνηση συμφώνησε να καταβάλει τα 6,5 εκατομμύρια ευρώ, που χρωστά στην κοινοπραξία ως συνδρομή της και συμμετοχή στα έξοδα λειτουργίας του σχεδίου του αγωγού. «Ωστόσο η συμμετοχή της Βουλγαρίας στο σχέδιο παραμένει υπό ερωτηματικό», καταλήγει το ρωσικό πρακτορείο. Υπενθυμίζεται ότι η βουλγαρική πλευρά είχε εγείρει περιβαλλοντικούς λόγους για τη διστακτικότητα συμμετοχής της.
http://www.nooz.gr/

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube