Γενικά θέματα 15 Μαρτίου 2010

Αναδιοργάνωση-εξπρές στην ΥΠΑ

Αναδιοργάνωση-εξπρές στην ΥΠΑ

Με την ταχύτατη αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εντός του επόμενου τετραμήνου θα απαντήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις πιέσεις της Τουρκίας να αποκτήσει ρόλο στον έλεγχο του εναέριου χώρου της Μεσογείου, ο οποίος αποτελεί μία από τις εννέα ζώνες πτήσης του σχεδίου του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού της Κομισιόν.

Στόχος είναι η πλήρης ένταξη της Ελλάδας στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, ο οποίος αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2015 αλλά και το «φρένο» στην Τουρκία, η οποία ως πλήρως εναρμονισμένη με τις συγκεκριμένες οδηγίες διεκδικεί ηγετικό ρόλο στις κοινοτικές πρωτοβουλίες που περιλαμβάνουν τη δημιουργία του ενιαίου κέντρου ελέγχου περιοχής της Μεσογείου, στο οποίο εκτός της χώρας μας θα μετέχουν η Ιταλία, η Μάλτα και η Κύπρος.

Αναδιοργάνωση-εξπρές στην ΥΠΑ
Η περιοχή της Μεσογείου αποτελεί μία από τις εννέα ζώνες του Ευρωπαϊκού Ουρανού, όταν τα λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου δεν θα αντιστοιχούν στα εθνικά σύνορα των κρατών-μελών αλλά στις συγκεκριμένες διευρυμένες περιοχές.

Στελέχη του υπουργείου σημειώνουν πως η Ελλάδα, η οποία πλέον αντιμετωπίζει και την απειλή προστίμων, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει στις διαρθρωτικές αλλαγές της ΥΠΑ εδώ και τέσσερα χρόνια τονίζοντας πως μόνο «μ’ αυτή την πρωτοβουλία ακυρώνονται ουσιαστικά οι προσπάθειες της Τουρκίας για από κοινού έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο Αιγαίο». Στα οφέλη του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού από τα 29.000 ως τα 46.000 πόδια συγκαταλέγονται:

Η μείωση του χρόνου των αεροπορικών ταξιδιών, καθώς θα αποφεύγονται τα ζιγκ ζαγκ των αεροδιαδρόμων, και τα αεροσκάφη θα μπορούν να ακολουθούν τη συντομότερη διαδρομή με συνέπεια τη μείωση της διάρκειας πτήσεων από την Αθήνα προς άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες κατά τουλάχιστον μία ώρα.

Η εξοικονόμηση καυσίμων από τις αεροπορικές εταιρείες.

Η μείωση στην τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων.

Ηδη ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, υπέγραψε ώστε να προχωρήσει άμεσα η πιστοποίηση του παρόχου υπηρεσιών αεροναυτιλίας, ενώ ταυτόχρονα έχει διαμορφωθεί το πλαίσιο διαλόγου με τους εργαζομένους στην ΥΠΑ. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου απορρίπτει το μοντέλο ιδιωτικοποίησης της ΥΠΑ, ενώ οι αλλαγές που προωθεί και στηρίζονται στη διάκριση των ρόλων ελεγκτή και ελεγχόμενου περιλαμβάνουν το «σπάσιμο» της ΥΠΑ σε τρεις Γενικές Διευθύνσεις:

* Γενική Διεύθυνση Αεροναυτιλίας με χαρακτηριστικά αυτονομίας που θα έχει την ευθύνη όλων των ελέγχων εναέριας κυκλοφορίας και ασφάλειας. Θα διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της ως χαρακτηριστικό εγγύησης της ασφάλειας πτήσεων.
* Γενική Διεύθυνση Χάραξης Πολιτικής Αερομεταφορών, ώστε να διασφαλίζεται η αξιόπιστη συμμετοχής της στους Διεθνείς Οργανισμούς.
* Γενική Διεύθυνση εποπτείας κρατικών αερολιμένων με αρμοδιότητα τη λειτουργία και τα έργα αναβάθμισης των ελληνικών αεροδρομίων.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
EΘNOS

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube