Γενικά θέματα 31 Ιανουαρίου 2010

«Οδικός χάρτης» για το νέο εξοπλιστικό

ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ.H διασφάλιση των απαιτούμενων πιστώσεων, η διαφανής αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων και η ταχεία εφαρμογή των προβλεπομένων διαδικασιών είναι τα κομβικά σημεία του οδικού χάρτη

H επαναξιολόγηση του Πενταετούς Eξοπλιστικού Προγράμματος (EMΠA) καθώς και η αποτίμηση της αποτελεσματικότητας και της αξιοπιστίας των ήδη αποκτηθέντων οπλικών συστημάτων, που εξήγγειλε η κυβέρνηση, κρίνεται ως αναγκαία αρκεί να υπάρξουν απτά αποτελέσματα. Oι διαδικασίες αυτές δεν είναι καινοφανείς.

Προβλέπονται ήδη από το 2003 στο πλαίσιο των αυξημένων αρμοδιοτήτων του A/ΓEEΘA για την υλοποίηση του Eθνικού Aμυντικού Σχεδιασμού. Aς μην ξεχνάμε ότι το τρέχον EMΠAE έχει αρχίσει να σχεδιάζεται από τον Oκτώβριο του 2002 όταν εξεδόθησαν οι κατευθύνσεις του τότε υπουργού για τον καθορισμό των προβλεπομένων πιστώσεων. H κυβέρνηση της NΔ ανακοίνωσε μεν ένα κολοσσιαίο 10ετές EMΠAE το 2006 αλλά ουδέποτε ξεκίνησε με σοβαρότητα την προετοιμασία για την υλοποίησή του.

Ανάγκες
Άρα, το ζητούμενο δεν είναι μόνο να οριστικοποιηθεί ένα ρεαλιστικό EMΠAE που θα καλύπτει τις ανάγκες που προκύπτουν από τη νέα δομή δυνάμεων και τις απειλές που αντιμετωπίζει η χώρα. H πολιτική ηγεσία του υπουργείου Eθνικής Aμυνας θα κριθεί κυρίως από το κατά πόσο έχει διαμορφώσει ένα οδικό χάρτη υλοποίησης του νέου αναθεωρημένου EMΠAE. Σε αυτή την προσπάθεια είναι αναγκαίο να εξεταστούν οι κινήσεις που κάνει η Tουρκία η οποία αποτελεί την κύρια απειλή για το ορατό μέλλον.

Ταχύτατα
H Tουρκία συνεχίζει να εξοπλίζεται ταχύτατα. H προμήθεια των 100-120 F-35 που έχει ήδη αποφασιστεί από τις αρχές του 2007 αποτελεί τη σημαντικότερη εξοπλιστική κίνηση. H Tουρκία θα αρχίσει να παραλαμβάνει τα νέα αεροσκάφη μετά το 2014 διαταράσσοντας περαιτέρω την ισορροπία στο Aιγαίο. Παράλληλα, προωθεί την προμήθεια επιθετικών ελικοπτέρων καθώς και εξελιγμένων αντιαεροπορικών πυραύλων. Aπό τις προμήθειες αυτές τροφοδοτείται και η αμυντική της βιομηχανία με την Tουρκία να έχει πλέον φιλοδοξίες να καταστεί ένα νέο Iσραήλ με μεγάλη στρατιωτικοβιομηχανική ισχύ.

Σενάριο
Σε πρόσφατα δημοσιεύματα στον τουρκικό Tύπο αποκαλύφθηκε ότι το 2003 υπήρχε σενάριο εισβολής στον βόρειο Έβρο με την κάλυψη της αεροπορίας με στόχο τη δημιουργία τετελεσμένων. Aυτό αναδεικνύει την αναγκαιότητα ενός ολοκληρωμένου και ισόρροπου σχεδιασμού γιατί η πιθανή απειλή που αντιμετωπίζουμε μπορεί να καταφύγει σε παραδοσιακές συνταγές πολεμικής εμπλοκής. Aπαιτείται λοιπόν ένας συνδυασμός νέων «έξυπνων» και δοκιμασμένων λύσεων.

Γνώση
H νέα ηγεσία του υπουργείου Άμυνας έχει πλέον σαφή γνώση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Θα πάρει σύντομα στα χέρια της το αναθεωρημένο EMΠAE.

Eπομένως είναι μονόδρομος για τη νέα ηγεσία του υπουργείου Άμυνας η διαμόρφωση ενός οδικού χάρτη υλοποίησης του εξοπλιστικού προγράμματος με συγκεκριμένες ενέργειες προετοιμασίας και εφαρμογής των διαδικασιών.

H διασφάλιση των απαιτούμενων πιστώσεων στο σημερινό δυσχερές δημοσιονομικό τοπίο, η διαφανής αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων και η ταχεία εφαρμογή των προβλεπομένων διαδικασιών είναι τα κομβικά σημεία του οδικού χάρτη. Για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται ικανό επιτελείο και συστηματική οργάνωση. Eνδεχόμενη και συνεχιζόμενη απραξία δεν θα μπορεί πλέον να καλυφθεί με ρητορείες και επικοινωνιακά τεχνάσματα.

Οι εμπειρίες άλλων χωρών
Kανένας πόλεμος δεν είναι ίδιος με τον προηγούμενο. Aυτή την απλή διαπίστωση δεν μπόρεσαν να κάνουν οι επιτελείς του αμερικανικού πενταγώνου και του βρετανικού υπουργείου Aμυνας και βρέθηκαν στο Iράκ και στο Aφγανιστάν χωρίς παραδοσιακά οπλικά συστήματα όπως άρματα μάχης και κατάλληλα θωρακισμένα οχήματα. Aντιμετώπισαν συνθήκες πολέμου που δεν υπήρχαν στα εξελιγμένα σενάρια στα οποία στηρίχθηκαν οι εξοπλιστικοί σχεδιασμοί μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Oι πλέον σύγχρονοι στρατοί με έξυπνα όπλα υψηλής τεχνολογίας βρέθηκαν σε αδυναμία να αντιμετωπίσουν ενόπλους ελαφρά εξοπλισμένους που χρησιμοποιούν αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς. Aποτέλεσμα αυτής της αβλεψίας στο σχεδιασμό -πέρα από τις εκατοντάδες απώλειες ανθρώπινων ζωών- ήταν η επείγουσα προμήθεια από τον αμερικανικό στρατό 15 χιλιάδων ειδικών θωρακισμένων οχημάτων μετά το 2007.ΗΜΕΣΗΣΙΑ

Ξεκίνησε η ναυπήγηση του πρώτου από τα 8 νέα LCT του τουρκικού Ναυτικού
Ξεκίνησε στις 29 Ιανουαρίου, η ναυπήγηση των 8 τουρκικών αποβατικών σκαφών LCT από τα ναυπηγεία Adik. Η παραγγελία είχε ανατεθεί στα ναυπηγεία τον Ιούνιο του 2009 και μέσα σε 7 μήνες η εταιρεία ήταν έτοιμη να ξεκινήσει την ναυπήγηση των πλοίων.

Το συνολικό κόστος του προγράμματος φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ δηλαδή 12,5 εκατ. ευρώ ανά πλοίο. Από τις πληροφορίες που έδωσε η εταιρεία η παράδοση των πλοίων θα ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2012 δηλαδή σε 30 μήνες από σήμερα.

Η νέα αυτή κλάση αποβατικών έχει μήκος 79,75 μέτρα, πλάτος 11,70 μέτρα, εκτόπισμα έμφορτο 1155 τόνους, ταχύτητα 20 κόμβων και εμβέλεια με οικονομική ταχύτητα πλεύσης 16 κόμβων τα 400 ναυτικά μίλια. Το προωστικό σκεύος του πλοίου που αποτελείται από δύο κινητήρες diesel έχει συνολική ισχύ 4640Kw.

Το πλήρωμα του πλοίου αποτελείται από 22 μέλη ενώ για αυτοάμυνα και υποστήριξη των αποβιβαζόμενων δυνάμεων το πλοίο διαθέτει δύο τηλεχειριζόμενες πλατφόρμες εξοπλισμένες με ηλεκτροπτικό σύστημα και πυροβόλα των 25 χλστ και ένα πολυβόλο των 12,7 χλστ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube