«Τεχνητή» η κρίση Ελλάδας-Τουρκίας υποστηρίζει ο τουρκικός Τύπος
«Τεχνητή» χαρακτηρίζει η εφημερίδα Μιλιέτ, την κρίση που επιχειρήθηκε να προκληθεί από ορισμένα ΜΜΕ στις σχέσεις Ελλάδος – Τουρκίας. «Η ανακοίνωση του εκπροσώπου του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών, έβαλε τελεία και παύλα στις συζητήσεις», γράφει η εφημερίδα. Στο ίδιο μήκος κύματος και η «Σαμπάχ» που αναφέρει ότι «η κρίση ξεπεράστηκε σε 45 λεπτά με τηλεφωνική διπλωματία μεταξύ των δύο χωρών».
“Δεν υπάρχει θέμα κράτησης ή σύλληψης. Το νησί, άλλωστε, ανήκει στην Ελλάδα», τονίζει η εφημερίδα στην πρώτη σελίδα της. Πηγές του Τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών που, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, μίλησαν στη Μιλιέτ,είπαν ότι “το Καράαντα (δηλ. η νησος Ρω) είναι ένα νησί,που ανήκει στην Ελλάδα στο πλαίσιο της Συμφωνίας της 4ης Ιανουαρίου 1932”, αναφέρει η εφημερίδα.
“Οι δε πληροφορίες ότι οι Τούρκοι δημοσιογράφοι τέθηκαν υπό κράτηση από τις ελληνικές Αρχές προκάλεσαν αναστάτωση στην Τουρκία”, σημειώνει η εφημερίδα και περιγράφει την προσπάθεια να αποφευχθεί η κρίση.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών πραγματοποιήθηκε δίωρη σύσκεψη με τη συμμετοχή και των στρατιωτικών αρμοδίων και του πρέσβη, Ερτουγρούλ Απακάν, ο οποίος, κατόπιν οδηγιών του υπουργού Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου,τηλεφώνησε στην πρεσβεία της Ελλάδος στην Άγκυρα και αναζήτησε σχετικές πληροφορίες για το θέμα.
Η Ελλάδα, με ανακοίνωση που εξέδωσε, χαρακτήρισε την ενέργεια που έγινε ανοικτα του Καστελόριζου ως “έλεγχο”, αναφέρει στο δημοσίευμά της η “Μιλιέτ”. Μετά έγινε η δήλωση του εκπροσώπου του τουυρκικού υπουργείου, Μπουράκ Οζούγκεργκιν.
“Η κρίση στο Καράαντα (Ρω) λύθηκε σε 45 λεπτά”, γράφει η εφημερίδα “Σαμπάχ” και περιγράφει και αυτή τον “συναγερμό” που σήμανε στη Άγκυρα η απόπειρα να προκληθεί κρίση.
“Η κρίση ξεπεράστηκε σε 45 λεπτά με τηλεφωνική διπλωματία μεταξύ των δύο χωρών», αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά της η εφημερίδα και προσθέτει ότι: “η επαφή – κλειδί ήταν αυτή του Τούρκου υφυπουργού Ερτουγρούλ Απακάν με τον Πρέσβη της Ελλάδας στην Άγκυρα Φώτη Ξύδα”.ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ