Weather Icon
Γενικά θέματα 9 Ιουνίου 2009

Δυναμική «εισβολή» των Κινέζων στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων

Δυναμική «εισβολή» των Κινέζων στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων

«Απειλητικοί» έναντι των Ελλήνων εφοπλιστών και όχι μόνο εμφανίζονται οι Κινέζοι οι οποίοι το πρώτο 5μηνο του 2009, έχουν αγοράσει 87 μεταχειρισμένα πλοία όσα, δηλαδή, είχαν αγοράσει καθ’ όλη τη διάρκεια του 2008 και επιπλέον έχουν στη διάθεσή τους σχεδόν το ίδιο σύνολο της μεταφορικής ικανότητας 4,9 εκατ. dwt που απέκτησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2008.
Ορατός ο κίνδυνος ελέγχου των ναύλων σε βάρος παραδοσιακών ναυτικών δυνάμεων

Του Νικου Mπαρδουνια

«Απειλητικοί» έναντι των Ελλήνων εφοπλιστών και όχι μόνο εμφανίζονται οι Κινέζοι οι οποίοι το πρώτο 5μηνο του 2009, έχουν αγοράσει 87 μεταχειρισμένα πλοία όσα, δηλαδή, είχαν αγοράσει καθ’ όλη τη διάρκεια του 2008 και επιπλέον έχουν στη διάθεσή τους σχεδόν το ίδιο σύνολο της μεταφορικής ικανότητας 4,9 εκατ. dwt που απέκτησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2008. Το πεντάμηνο του 2009 οι Ελληνες εφοπλιστές αγόρασαν 68 πλοία με συνολική χωρητικότητα 3.019.235 dwt έναντι 153 πλοίων με χωρητικότητα 7.860.612 dwt που αγόρασαν στη διάρκεια ολόκληρου του 2008. Εφόσον οι Κινέζοι συνεχίσουν την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων με τον ίδιο ρυθμό σε συνδυασμό με την απόφαση της κινεζικής κυβέρνησης να υλοποιηθούν όλα τα ναυπηγικά προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη εκτιμάται ότι μελλοντικά δεν αποκλείεται να βρεθούν στην προνομιακή θέση να υπαγορεύουν το ύψος των ναύλων, αναγκάζοντας τους υπόλοιπους εφοπλιστές, που μεταφέρουν κινεζικά προϊόντα, να συμβιβασθούν σε χαμηλότερους ναύλους βάσει των οικονομικών σχεδιασμών των Κινέζων.

Ναυπηγεία

Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Chinese Association of Shipbuilding Industry (CASI) σε σχετική της ανακοίνωση έκανε γνωστό ότι η κινεζική κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να προωθήσει τα σχέδια των μεγαλυτέρων Ναυπηγείων της Κίνας, να εισαχθούν σε χρηματαγορές (List their shares) ή να προβεί στην έκδοση ομολόγων (corporate Bonds) τα οποία θα ενισχύσουν σημαντικά τη Ναυπηγική Βιομηχανία της χώρας.

Σε συνέχεια του σχεδίου ενίσχυσης το επόμενο βήμα της κινεζικής κυβέρνησης, όπως εκτιμά ο ναυλομεσητικός οίκος N.Cotzias Shipping Consultants, θα είναι διπλής κατεύθυνσης:

Πρώτον θα ενθαρρυνθούν οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες να αγοράσουν τα ακυρωμένα συμβόλαια ναυπήγησης πλοίων τα οποία ήδη έχουν ξεκινήσει να ναυπηγούνται από τα κινεζικά ναυπηγεία και

Δεύτερον θα ενθαρρυνθούν οι τοπικές τράπεζες να επιταχύνουν και να αυξήσουν τη χρηματοδότηση, προκειμένου να μπορέσουν ευκολότερα να απορροφηθούν από την τοπική αγορά όλες οι πιθανές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων.

Ο ναυλομεσητικός οίκος N.Cotzias Shipping Consultants σε σχετική έκθεσή του σημειώνει «την απόφαση της κινεζικής κυβέρνησης να συνεχίσει όλες τις νέες κατασκευές πλοίων», εξηγώντας ότι γίνεται προκειμένου να ενισχύσει τη συνέχιση της παραγωγικότητας των Ναυπηγείων της χώρας, και να παραδοθούν όλα τα πλοία για λογαριασμό κινεζικών κρατικών ναυτιλιακών εταιρειών δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ύπαρξης ενός μελλοντικού νέου στόλου μεταφοράς κινεζικών φορτίων τόσο για την εισροή εισαγωγών -πρώτων υλών, Raw materials κ.ά. όσο και των εξαγωγών των τελικών Finished – End Products.

Ανάπτυξη

«Αυτό θα έχει σαν συνέπεια -και με δεδομένη τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας σε ρυθμούς που θα κυμαίνονται αρκετά άνω των 8% ετησίως, τουλάχιστον μέχρι το 2014- οι Κινέζοι να αποκτήσουν «τόσο το μαχαίρι όσο και το καρπούζι» δηλαδή να έχουν τη δυνατότητα να διατάζουν (dictate), τα ναύλα καθώς τα δικά τους πλοία θα δέχονται να μεταφέρουν τα «δικά τους φορτία» σε τιμές που θα είναι αυτές που συμφέρουν την κινεζική οικονομία. Οι λοιποί εφοπλιστές απλώς θα ακολουθούν και θα δέχονται να δουλέψουν σε ανταγωνιστικές τιμές και σε χαμηλότερους ναύλους, προκειμένου να μην μείνουν εκτός της κινεζικής αγοράς… μιας αγοράς που όλοι είδαμε πόσο αναγκαία και σημαντική είναι», σημειώνεται στην έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου N. Cotzias Shipping Consultants.

Οι Κινέζοι αγοραστές από τον περασμένο μήνα έχουν πάρει «κεφάλι» στον αριθμό των μεταχειρισμένων πλοίων που έχουν αγοράσει. Ετσι ενώ μέχρι τώρα είχαμε κάθε χρόνο από το 2002 μέχρι και το 2008 τους Ελληνες να αγοράζουν περίπου το 26-40% του ολικού τονάζ των πλοίων που πωλήθηκαν και οι Κινέζοι αγοραστές να… «μένουν» στο 10-15% του συνόλου, η φετινή χρονιά αλλάζει τα δεδομένα αναδεικνύοντας τους Κινέζους αγοραστές στον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για τους Ελληνες εφοπλιστές.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube